Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Min förra datorn var följande :

CPU : Intel Core i7 2600K
Board: Asus P8Z68-V PRO GEN3
Graphic:EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GB
Memory: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V
Power : Corsair 650W Modulärt
Display #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Hade aldrig problem med DOTA, har man gjort stora uppdateringar på senaste?

Det har jag ingen aning om, jag kan bara konstatera att TS inte var nöjd och att det inte finns en CPU snabb nog att utnyttja ett 4090 till 100%. Mao, ju snabbare CPU desto bättre flyt.

Den enes guld den andres bajs.

Permalänk
Medlem

Folk i den här tråder verkar överdriva eller så har dom inte spelat dota2.
Jag spelar dota2 dagligen och jag gör det på min jobbdator och det flyter på utan att datorn ens svettas. Nu är ju det iofs 1920*1080 men har jäkligt svårt å se att det ska behövas en CPU för 8000 spänn för att driva 2560*1440...
Och bara för info, jobbdatorn är i7-10850H 2.7GHz, 32GB RAM och nVidia Quadro T1000
Innan dess spelade jag på MSI laptop i sign och då var det som TS beskriver att det laggar vid stora fighter.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Folk i den här tråder verkar överdriva eller så har dom inte spelat dota2.
Jag spelar dota2 dagligen och jag gör det på min jobbdator och det flyter på utan att datorn ens svettas. Nu är ju det iofs 1920*1080 men har jäkligt svårt å se att det ska behövas en CPU för 8000 spänn för att driva 2560*1440...
Och bara för info, jobbdatorn är i7-10850H 2.7GHz, 32GB RAM och nVidia Quadro T1000
Innan dess spelade jag på MSI laptop i sign och då var det som TS beskriver att det laggar vid stora fighter.

Samma upplevelse här. Läste tråden av nyfikenhet men inte lagt mig i. Spelar på en rejält mycket klenare dator (sign) och det funkar finfint. Visst, kanske inte har 400FPS men det är laggfritt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Såå… Vad för dator ska jag köpa?! Helst Elgiganten… 😂

Helst inte elgiganten om du vill ha en bra prisvärd dator som delar kan bytas i. Inet är super enligt mig om man inte vill bygga själv.

Kompakt, komplett, AMD-CPU.
https://www.inet.se/datorbygge/b1365696/kompakt-amd-intel

Komplet, Kompakt, All-in på Intel.
https://www.inet.se/datorbygge/b1365698/intel-atw

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga så här. Du kan mer eller mindre köpa vilken prebuild du vill för 20k. Och den kommer klara av dota utan problem. MEN det här är vad jag hade fokuserat på.

Till att börja med så skulle jag säga att en m2 ssd är otroligt viktigt. Förslagsvis en från samsung eller liknande med 6000mbs eller mer. 1tb räcker gott och väl.

Sen skulle jag även se till att köra på 32gb ram. 3000mhz+. Många skulle nog argumentera att 16gb räcker. Men jag använder ca 20gb ram när jag spelar. Inte dota, förvisso. Men skulle ändå rekommendera mer än 16gb. Så man har lite marginaler.

Även en vattenkylare till processorn. För att hålla den på en stabil temp. Och dessutom köpa till noctuna eller be quiet! Fläktar. För att fylla ut alla fläktplatser chassit har att erbjuda. Har du fler fläktar så kan du köra dom på ett lägre varvtal och ändå hålla datorn sval. Dvs. Dom kommer låta mycket mindre. Vilket är skönt. Välj ett chassi med bra luftflöde och något som har plats för 140mm fläktar.

Sen kan du egentligen gå vilken väg du vill med grafikkort och processor. Men jag hade valt amd. För att jag är lagd åt det hållet. Men 8-12 kärnor hade jag siktat på. Kommer vara mer än tillräckligt.

Permalänk
Medlem

"MAXA Dota" Intel Edition
https://www.inet.se/datorbygge/b1365703/balls-to-the-walls

AMD Edition
https://www.inet.se/datorbygge/b1365705/dota-2-killer-by-amd

Permalänk
Medlem

Förslag på dator för nästan 40 000kr för att spela Dota?

Har en 11700KF och ett 3080 och driver runt spelet i 4K@120Hz

Min förra dator med 3770K och ett 1070 fungerade i 1440p. Möjligt att spelet uppdaterats sedan dess och blivit mycket mer krävande men jag undrar lite om folk som rekommenderar monsterdatorer spelat Dota själva. Det är inte så krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

@tallens:
Ta detta AMD-bygge men vänta 3 veckor och byt till 7800X3D om du verkligen inte ska kunna oroa dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yrch:

Förslag på dator för nästan 40 000kr för att spela Dota?

Har en 11700KF och ett 3080 och driver runt spelet i 4K@120Hz

Min förra dator med 3770K och ett 1070 fungerade i 1440p. Möjligt att spelet uppdaterats sedan dess och blivit mycket mer krävande men jag undrar lite om folk som rekommenderar monsterdatorer spelat Dota själva. Det är inte så krävande.

Sweclockers har spårat ur eller så trollar de stackars OP. 4070ti och 7950X3D för att driva ett 10 år gammalt spel!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svullom:

Sweclockers har spårat ur eller så trollar de stackars OP. 4070ti och 7950X3D för att driva ett 10 år gammalt spel!!!

Ja, jag är rätt säker på att Dota inte behöver 16 kärnor och 32 trådar.

Förslagen hade varit mer passande om OP frågat efter en dator för att spela Cyberpunk med raytracing aktiverat.

Permalänk
Medlem

Men ingen som själv spelar Dota som kan ge ett konkret tips? Vore guld 🙏

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svullom:

Sweclockers har spårat ur eller så trollar de stackars OP. 4070ti och 7950X3D för att driva ett 10 år gammalt spel!!!

Ja vad är det här för jävla pajaseri. Om någon frågar efter hjälp i forumet kan man ju iaf ta det seriöst och tänka efter. Blev mer och mer förtvivlad desto längre ner i tråden jag hamna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svullom:

Sweclockers har spårat ur eller så trollar de stackars OP. 4070ti och 7950X3D för att driva ett 10 år gammalt spel!!!

Menar det. Spelade Dota2 på en i7-920 en gång i tiden. Sedan kunde jag absolut köra i 4k/60fps med en i5-6600k/1070.

Vad som helst i valfri prisklass över 15k lär smälta det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

en i3 12100f +rtx 3060 verkar driva dota2 i hyfsat höga stabila fps i 1440p.

Jag har inte spelat dota men däremot lol. Det enda jag vill ha är stabila och ok höga fps, vilket uppnås lätt på lol iaf. Tycker skyhöga fps känns värdelöst om man inte är en hardcore fps spelare. Om man har nån form av sync i skärmen borde 140 ish med drop till 100 inte påverka spelkänslan i nån vettig mängd.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Men ingen som själv spelar Dota som kan ge ett konkret tips? Vore guld 🙏

https://www.inet.se/kundvagn/visa/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI/dota2

Detta är vad jag skulle köpa för 20lax iaf.
Kanske kan man klara sig med 650w nätagg och spara ett par hundra, vad säger ni andra?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI/dota2https://cdn.inet.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI/dota2
Detta är vad jag skulle köpa för 20lax iaf.
Kanske kan man klara sig med 650w nätagg och spara ett par hundra, vad säger ni andra?

Ser bra ut! Skulle dock ändra två saker:
Windowsnyckel på annat ställe (-1000kr minst)
Vänta på 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ser bra ut! Skulle dock ändra två saker:
Windowsnyckel på annat ställe (-1000kr minst)
Vänta på 7800X3D

Jo men känns som den här snubben ville ha en komplett och startklar dator så därför känns det som bäst att inet monterar och installerar OS åt honom även om det nu kostar lite mer.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Jo men känns som den här snubben ville ha en komplett och startklar dator så därför känns det som bäst att inet monterar och installerar OS åt honom även om det nu kostar lite mer.

Sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI/dota2https://cdn.inet.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI/dota2
Detta är vad jag skulle köpa för 20lax iaf.
Kanske kan man klara sig med 650w nätagg och spara ett par hundra, vad säger ni andra?

Tycker det här förslaget ser riktigt bra ut. Blir inte mycket bättre än så för dom pengarna. Om man inte vill bygga ihop den själv då och skippa windowsnyckeln. Men jag skulle gått för den här om min budget låg på 20k

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Men ingen som själv spelar Dota som kan ge ett konkret tips? Vore guld 🙏

Jag har 4800 timmar i Dota 2. Vad är det för något du vill ha tips om?
Själv tycker jag spelet har funkat bra länge. Även min skrottiga gamla Ryzen 3800X och 5700XT funkade bra. 5800X3D och 6900XT gör det givetvis överflödigt att ens tänka på bildhastighetsmätaren.

Tidigare skrev jag ett tips på en överkurs-dator med 5800X3D-processor och 6800XT-grafikkort. Då kommer du inte behöva oroa dig alls, även om du skaffar en bättre skärm med hög upplösning framöver.

Skrivet av Jocke9:

Tycker det här förslaget ser riktigt bra ut. Blir inte mycket bättre än så för dom pengarna. Om man inte vill bygga ihop den själv då och skippa windowsnyckeln. Men jag skulle gått för den här om min budget låg på 20k

Jag tycker att man inte ska snåla med nätdelen. Skaffar man en för dålig, eller med för lite effekt, skapar man en onödig flaskhals. Skaffa en med så god effektivitet och prövat märke som möjligt för pengarna, och skjut gärna till några hundralappar utöver det. En bra nätdel kommer överleva all annan hårdvara i datorn, såvida man just inte snålar.

Permalänk
Medlem

Och med tanke på att jag är en röv som gärna vill prova grejerna innan jag bestämmer mig så går ju inetgrejerna bort förutsatt att det finns något bra färdigt att köpa på t.ex webbhallen eller Elgiganten.

Är det helt idiotiskt att köpa någon av dessa?

https://www.webhallen.com/se/product/342677-Lenovo-Legion-5-i...

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Är det idiotiskt så kanske jag får tänka om… och gå på något av era inetbyggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Och med tanke på att jag är en röv som gärna vill prova grejerna innan jag bestämmer mig så går ju inetgrejerna bort förutsatt att det finns något bra färdigt att köpa på t.ex webbhallen eller Elgiganten.

Är det helt idiotiskt att köpa någon av dessa?

https://www.webhallen.com/se/product/342677-Lenovo-Legion-5-i...

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Är det idiotiskt så kanske jag får tänka om… och gå på något av era inetbyggen.

Av naturen på forumet här lär flesta alltid rekommendera ifrån såna datorer.

Den från elgiganten skulle jag fan vilja kalla bedrägeri. Den är sämre på allt vad jag kan se men kostar typ samma. Båda är ju såklart dyra för vad man får.

Den från Webhallen kommer utan problem klara allt du vill göra i spelet. Du ska inte stöta på några problem med den. Det skulle vara i mjukvaran då. En av större nackdelarna med färdigbyggen är hastigheten på ram men Lenovon verkar ha tänkt på det enligt specifikationerna på annonsen (jag skulle dock verifiera det efter leverans med t.ex CPU-Z). Också ibland svårt att uppgradera i framtiden.

Du kan få mer dator för pengarna genom att bygga själv eller låta inet osv göra det. Är dock möjligt att du inte skulle märka något i dagsläget och kanske köper ny dator igen innan det på riktigt märks i dota2 (spelet kräver mer hela tiden, så folk som inte rört spelet på 1-2år kan inte säga mycket om hur det fungerar idag). Skulle väl vara på elförbrukning det kan märkas, speciellt om man spelar med spärrad fps på typ 144 eller lägre.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Av naturen på forumet här lär flesta alltid rekommendera ifrån såna datorer.

Den från elgiganten skulle jag fan vilja kalla bedrägeri. Den är sämre på allt vad jag kan se men kostar typ samma. Båda är ju såklart dyra för vad man får.

Den från Webhallen kommer utan problem klara allt du vill göra i spelet. Du ska inte stöta på några problem med den. Det skulle vara i mjukvaran då. En av större nackdelarna med färdigbyggen är hastigheten på ram men Lenovon verkar ha tänkt på det enligt specifikationerna på annonsen (jag skulle dock verifiera det efter leverans med t.ex CPU-Z). Också ibland svårt att uppgradera i framtiden.

Du kan få mer dator för pengarna genom att bygga själv eller låta inet osv göra det. Är dock möjligt att du inte skulle märka något i dagsläget och kanske köper ny dator igen innan det på riktigt märks i dota2 (spelet kräver mer hela tiden, så folk som inte rört spelet på 1-2år kan inte säga mycket om hur det fungerar idag). Skulle väl vara på elförbrukning det kan märkas, speciellt om man spelar med spärrad fps på typ 144 eller lägre.

Tack för svar! Som du märker så har jag ingen bra koll på datorer.. vill bara ha något schysst som fungerar klockrent. Och fördelen med en dator från Elgiganten eller Webhallen är ju att man kan prova datorn och är man inte nöjd kan man lämna tillbaks den.

Men är det så pass stor skillnad på Lenovon och typ det här bygget:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI...

Är det idioti att köpa Lenovon?

Permalänk
Medlem

Du har 30 dagar öppet köp på inet. Är du inte nöjd med datorn så kan du göra en retur och få pengarna tillbaka. Men du kommer bli mer nöjd än du skulle bli av Lenovo datorn

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Du har 30 dagar öppet köp på inet. Är du inte nöjd med datorn så kan du göra en retur och få pengarna tillbaka. Men du kommer bli mer nöjd än du skulle bli av Lenovo datorn

Kan jag spela på datorn och testa den och sedan lämna tillbaks den om jag inte är nöjd? Även när dom byggt ihop den?

Permalänk
Medlem

20.000 till 22k dator för.. Dota..
Jag trodde det var ett skämt först. Men folk sitter på allvar och ger förslag för en sådan build. För att spela Dota..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Du har 30 dagar öppet köp på inet. Är du inte nöjd med datorn så kan du göra en retur och få pengarna tillbaka. Men du kommer bli mer nöjd än du skulle bli av Lenovo datorn

Så här står det i deras FAQ:

Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss.

När dom bygger ihop en dator borde det klassas som just det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

20.000 till 22k dator för.. Dota..
Jag trodde det var ett skämt först. Men folk sitter på allvar och ger förslag för en sådan build. För att spela Dota..

Har du själv spelat dota? På alla tidigare datorer jag haft har det laggat/fps droppat vid stora fighter. Och det har ändå varit bra datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Tack för svar! Som du märker så har jag ingen bra koll på datorer.. vill bara ha något schysst som fungerar klockrent. Och fördelen med en dator från Elgiganten eller Webhallen är ju att man kan prova datorn och är man inte nöjd kan man lämna tillbaks den.

Men är det så pass stor skillnad på Lenovon och typ det här bygget:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/iMkRAWn5uFY7xAdPgs-ibFVpEjI...

Är det idioti att köpa Lenovon?

Nu la jag typ 15min på att kolla lite tester osv. Vad jag ser är prestandan snarlik eventuellt lite sämre i vissa lägen för den datorn över Lenovon. Snabbare ramet kan dock lyfta upp minimum fps en del. Kollar enbart processor och grafikkort då och främst testerna på Swec. Troligen har en del hänt med prestandan via nya drivrutiner så verkligheten kan vara annorlunda idag. Sitter på semester med en laptop så dåligt läge att undersöka mer

I ditt läge med dina krav tycker jag inte det är idioti att köpa den. Står inte vilken kylare det är med där dock så finns ju en risk att den kan låta lite om den får jobba som fan (den bör dock inte bli så varm i dota2 men är värt att tänka på).

Som många nämnt finns det ju ett argument att spara någon tusenlapp och troligen få en helt kompetent dator som lär räcka till flera år av dota2. Jag har dock inte tid att sätta ihop en sån.

Om du vill ha info från guden av dota2 prestanda osv. Kolla med Pimpmuckl rekommenderar https://twitter.com/JJLiebig

Det är nog få om någon i världen som är lika inne på det spåret som honom. Han testar massa hårdvara och har speciellt fokus på just dota2. Skulle ta hans info över vem som helst på det här forumet.

Skrivet av kettlebell:

20.000 till 22k dator för.. Dota..
Jag trodde det var ett skämt först. Men folk sitter på allvar och ger förslag för en sådan build. För att spela Dota..

Varför bara klaga istället för att tillföra något. Absolut dota2 är inte det mest krävande spelet, men det är inte så enkelt som vissa säger. Antingen är det någon som spelade för flera år sen eller kanske främst kört med bottar.

TS vill bara ha en dator som fungerar utan problem. Saknar kunskapen om hur man bygger, vad som är bra osv och då drar kostnaden iväg lite. Nästan 15% av budgeten försvinner ju på att låta någon bygga ihop och betala för windows. Detaljer som många här nog hade sparat in på.

Datorn ska packas upp, in med steam och dota sen bara spela.

Skrivet av tallens:

Så här står det i deras FAQ:

Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss.

När dom bygger ihop en dator borde det klassas som just det?

Ja datorer de bygger brukar inte räknas av öppet köp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallens:

Kan jag spela på datorn och testa den och sedan lämna tillbaks den om jag inte är nöjd? Även när dom byggt ihop den?

Tror du fokuserar för mycket på att du vill "testa" den för att du är orolig att den inte ska vara tillräckligt bra.
Om vi säger så här, ALLT du tittar på hos dom butiker där du har möjlighet att "prova först" kommer att vara sämre än det alternativet jag har gett.
Det jag skrapat ihop är iprincip det bästa du kan kan få för dina slantar. Tro mig (ja jag spelar också dota2 dagligen) det kommer flyta på hur bra som helst och du kommer inte att ångra dig. Att titta på färdigbyggda datorer från elgiganten eller netonet t.ex kommer att vara sämre för dom har oftast fokus på fel grejer. Som t.ex den från elgiganten du länkar som har ett 3060Ti grafikkort och kostar 19'000:- det är ju ett skämt, samt att den har halvamängden RAM-minne och hälften så stor SSD (av långsammare sort).

Visst den från webhallen är ju inte att skinna dig från pengar den är ju ändå rimlig men fortfarande lite mer bang for the buck i mitt bygge. Och nej jag har inte valt inet.se för jag är någon "fan-boy" utan för att där kan man verkligen själv plocka ut minsta lilla komponent och operativsystem och dom syr ihop det till en fin välfungerande burk, en mycket bra tjänst av dom som få andra butiker erbjuder.
Hade du inte behövt få den byggd och spelklar med windows för-installerat så hade jag mest troligt rekommenderat att köpa lösa komponenter från komplett eller proshop.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB