Sony siktar på Playstation 5 Pro till 2024

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara helt omöjligt att den släpps nästa år då det ryktas om nästa generation runt 2027. Var något med just om Sony och Microsofts uppköp av activision och varför det inte borde godkännas och hur länge Sony lovades rättigheter till Activision games, som tydligen var till 2027... Något sådant var det.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man kan tycka FOMO är tramsigt men det gör det inte ett mindre verkligt problem. När det under flera år nu varit omöjligt för många att köpa en PS5 så har proppen precis lossnat och folk äntligen fått tag i en, så snackar vi nu om en uppgraderad version redan nästa år. Utveckling i all ära men att inte kunna se problemet i detta tycker jag är lite icke-charmigt.

Fair point. Just det faktum att PS5 har varit så svår att få tag på (fram tills nu) gör tidsspannet lite väl tajt, håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är det verkligen så?

Gameboy släpptes 1989.
Jag kan inte komma på en enda person som sa, jag väntar hellre på nästa Nintendo istället för att köpa SNES, trots att den bara var "ny" 4,5 år på marknaden i Sverige.
Man spelade spelen, var medlem i Nintendo Videospelklubben, läste klubbtidningen och magasinet.
Att det kom nya konsoler var kul och spännande, men knappast pga att någon klagade på spelen var för dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Gameboy släpptes 1989.
Jag kan inte komma på en enda person som sa, jag väntar hellre på nästa Nintendo istället för att köpa SNES, trots att den bara var "ny" 4,5 år på marknaden i Sverige.
Man spelade spelen, var medlem i Nintendo Videospelklubben, läste klubbtidningen och magasinet.
Att det kom nya konsoler var kul och spännande, men knappast pga att någon klagade på spelen var för dåliga.

Gameboy släpptes väl för 34 år sen? Du skrev 25-30 år.

Låter som du har ett ganska nostalgiskt skimmer.

Men visst. Det är ibland lite extra långlivade konsoller exempelvis gameboy, playstation 2 och antagligen nintendo switch.

Men om någon särskilt generation skulle vara mindre benäget att uppgradera vet jag ej. Se exempelvis nintendo 64DD och expansionpack till densamme

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Pro påverkade inte PS4 ägarna eller PS4 spelen nämnvärt så vad är problemet? FOMO?

PS6 är dock helt meningslös. Börja med att designa spel för PS5.

Varför ska de designa för ps5, ps5 pro är ju på ingång?
Du ser ju hur det blir, bättre ha en hårdvara hela generationen och lära sig hantera den fullt ut och sen köra en rejäl uppgradering.
Skälet varför ps5 bara får portningar från ps4 kanske är för att ps4 pro finns?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Varför ska de designa för ps5, ps5 pro är ju på ingång?

För att PS5 har sjukt mkt större användarbas. Vilket är precis vad vi såg med PS4 och PS4 Pro; spelen fortsatte att tas fram för baskonsolerna, inte Pro varianterna.

Edit: Och det är det här som är poängen med Pro-konsolerna. Den stora skillnaden ligger i grafikprestanda och eftersom grafik är så lätt att skala så är idén om att nån "tar fram spel för Pro" bara ett obefogat påhitt som inte är applicerbar i praktiken. It's not how it works.

Citat:

Du ser ju hur det blir,

Exakt. Och "hur det blir" är att en Pro modell har nära nog noll negativ påverkan på bas-konsollen.

Citat:

Skälet varför ps5 bara får portningar från ps4 kanske är för att ps4 pro finns?

Ehm, bestämt nej. Det handlar om att utvecklarna/producenterna inte hatar pengar så därför tar de hänsyn till det faktum att det finns en enorm användarbas som sitter med PS4 (och One, och inte minst, PC av lite enklare sort)

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ja fulare kan dom då definitivt inte göra den, tror det blir svårt.
Detta är det enda jag tänker på när jag ser ett ståendes: <Uppladdad bildlänk>

Fortfarande sjukt mycket snyggare än PS4 och framförallt Xbox Series X/S iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elan Krieger:

Fortfarande sjukt mycket snyggare än PS4 och framförallt Xbox Series X/S iaf

Nog för att utseendet inte är det viktigaste, men jag är av totalt motsatt åsikt 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag lär ju köpa PRO dag 1, Tjo tjena hallå. Man är vad man är.

Permalänk
Medlem

Blir en PS5 PRO direkt när den kommer 🤩
Spelar det mesta på PS5 fast jag byggt ny dator med 4080 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Om det blir en ännu djupare ekonomisk kris tror jag det är mindre sannolikt att de lanserar en PS5 Pro.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Om det blir en ännu djupare ekonomisk kris tror jag det är mindre sannolikt att de lanserar en PS5 Pro.

Var mera det språkliga som fintade bort mig.
Om du tror att den inte släpps 2024; när tror du då att den släpps?

Permalänk
Medlem

Jag spelar idag Ps5 med 60fps och uppskalad 4k på min 55" B9 Oled, jag är supernöjd med hur Horizon ser ut i grunden och anser inte att "riktig" 4k är värd att spelas i 30fps eftersom att jag ärligt inte ser npgon särskilt skillnad. Ska bli väldigt intressant att se var Pro har för signum för just nu vet jag inte vad jag saknar, utöver som npgon annan påpekat, spel som faktiskt använder Ps5ans hårdvara till max.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |