Har fiberuppkoppling 250/100 och uppkopplingen har fungerat 100% fram till nu. Internet hackar väldigt från den ena stunden till den andra. Kör jag Bredbandskollen kommer resultatet att bli helt OK, 2 minuter senare ner får jag bra värde - sen börjar det Upp endast kanske mellan 3-0,5 Mb.
CTS byt och enligt stadsnätet fungerar min uppkoppling. Köpt ny router - kör nu TP Link DECO X20 - och detta fungerar.
Behöver nu ett program som under t ex 1 timma eller kanske mer ständigt kör en bredbandstest och också loggar detta till t ex en excel-fil.
Hej!
Tack för frågan. Det gäller både mina kabelanslutningar och mitt WiFi. Samma fenomen med båda anslutningarna. Fungerar några minuter perfekt, och stunden senare ingen kontakt. Kör jag Bredbandskollen, så kan jag vid testtillfälle 1 får perfekta värden. Sekunder senare kan det var helt i botten både upp och ner. Kan vid tillfälle tre vara perfekt upp medan nedström kan vara helt i botten 1,5 - 0.02 Mbit (hastigheten jag köpt är 250/100 Mbit).
Söker ett program som testar en serie av hastighets tester och som loggas så att jag kan skicka en fil till min internetleverantör att det inte är OK.
Jag har direkt anslutning till första "pucken" i mitt DECO system, med kontrollerad kabel som inte har några mätbara fel. Har Pingday som stadstnät och Telenor (Telia) som leverantör. Fråga KO??????
Jag har direkt anslutning till första "pucken" i mitt DECO system, med kontrollerad kabel som inte har några mätbara fel. Har Pingday som stadstnät och Telenor (Telia) som leverantör. Fråga KO??????
Skall sätta en dator vid den imorgon för att logga uppkopplingen, men om jag kommer ihåg rätt var problemet det samma . Återkommer - Tack för engagemanget.