Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det står i det finstilta i deras original avtal man godkänner när man tecknar med dom att de kan knyta utan 1års abonnemang om man inte agerar tyvärr.. Så indirekt har jag godkänt detta för 4år sedan... Är på mig att jag inte haft bättre koll.. Antog bara att det skulle övergå i rörligt när de tog slut.

Då har du redan nu ringt och sagt upp avtalet, eller hur

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Då har du redan nu ringt och sagt upp avtalet, eller hur

Nä men satt dubbla kalenderinlägg i november att ringa och slänga ut dem som leverantör xD

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Det står i det finstilta i deras original avtal man godkänner när man tecknar med dom att de kan knyta utan 1års abonnemang om man inte agerar tyvärr.. Så indirekt har jag godkänt detta för 4år sedan... Är på mig att jag inte haft bättre koll.. Antog bara att det skulle övergå i rörligt när de tog slut.

Hej,
Jag har flera bekanta som åkt på samma skit när deras avtal gått ut. De kunde alla ta sig ur fastprisavtalen trots det finstilta. Så ta kontakt med elbolaget och snacka med dem om du inte vill ligga kvar på 4kr/kwh.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Ledsen för att ha tjafsat med min flickvän över en skit sak egentligen och jag förstår verkligen inte varför det har blossat upp så mycket till den grad att hon vill göra slut. Allt för att vi har olika sätt att tänka kring vad barn ska få göra och inte göra (jag tycker att en pojke exempelvis inte ska testa på nagellack och leka med dockor) men hon tycker att det är helt ok.

Jag menar jag är extremt pragmatisk och kompromissar i allt, nu har vi inga barn med i bilden men om det skulle vara så då skulle jag inte bli rosenrasande, utan ta det med en klackspark. Ibland förstår jag mig inte på kvinnor, jag är så trött, ledsen och helt uttmatad 😪

Jag vet inte vad jag ska göra, nu sover hon förmodligen och är jätte ledsen, har försökt ringa två gånger men hon svara inte. Har inte ens haft möjlighet att sitta ner och prata om det... Jag menar är det verkligen en så stor grej? Har förfan skrivit att det är ok...Jag orkar verkligen inte gå igenom ett till misslyckad förhållande det kommer krossa mig totalt. Det här kom som en blixt från klar himmel 😔

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Ledsen för att ha tjafsat med min flickvän över en skit sak egentligen och jag förstår verkligen inte varför det har blossat upp så mycket till den grad att hon vill göra slut. Allt för att vi har olika sätt att tänka kring vad barn ska få göra och inte göra (jag tycker att en pojke exempelvis inte ska testa på nagellack och leka med dockor) men hon tycker att det är helt ok.

Jag menar jag är extremt pragmatisk och kompromissar i allt, nu har vi inga barn med i bilden men om det skulle vara så då skulle jag inte bli rosenrasande, utan ta det med en klackspark. Ibland förstår jag mig inte på kvinnor, jag är så trött, ledsen och helt uttmatad 😪

Jag vet inte vad jag ska göra, nu sover hon förmodligen och är jätte ledsen, har försökt ringa två gånger men hon svara inte. Har inte ens haft möjlighet att sitta ner och prata om det... Jag menar är det verkligen en så stor grej? Har förfan skrivit att det är ok...Jag orkar verkligen inte gå igenom ett till misslyckad förhållande det kommer krossa mig totalt. Det här kom som en blixt från klar himmel 😔

Barn är barn och som förälder själv, så går barn igenom faser. Vissa tycker om dockor, andra inte. En ren hypotetisk fråga ska inte ställa ert förhållande på sin spets, hur ska det då överleva om det nu blir verklighet? Låter inte vidare hälsosamt om det går till den graden av att hon vill göra slut. Det är lite konstigt att vilja det, föreställ dig senare om ni skulle få barn ihop? Hur kontrollerande skulle det inte bli? Jag säger inte att ni ska göra slut, men att ni bör kanske prata om saken med någon utomstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Barn är barn och som förälder själv, så går barn igenom faser. Vissa tycker om dockor, andra inte. En ren hypotetisk fråga ska inte ställa ert förhållande på sin spets, hur ska det då överleva om det nu blir verklighet? Låter inte vidare hälsosamt om det går till den graden av att hon vill göra slut. Det är lite konstigt att vilja det, föreställ dig senare om ni skulle få barn ihop? Hur kontrollerande skulle det inte bli? Jag säger inte att ni ska göra slut, men att ni bör kanske prata om saken med någon utomstående.

Jag har förstått det kring barn, ibland kanske ses som väldigt strikt men mjuknar upp kort därefter. Som jag skrev de är inte hela världen om det nu skulle hända i framtiden.

Jag kanske skrev mitt inlägg i affekt igår, jag kanske insett nu i efterhand att hon inte är mogen för ett förhållande, och hon är känslomässigt otillgänglig. Jag har haft tålamod i lite mer än ett år men jag håller med dig, att göra slut för en sån, enligt mig, struntsak, visar bara att hon inte kan kontrollera sig. Hon har försökt undvika att prata om seriösa "saker" med mig för att det är då man "öppnar upp sig och är som mest sårbar" och det vill hon inte göra.

Det kanske är nog ändå bäst att det blev så... Jag som trodde att det skulle bli annorlunda den här gången 😔

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Barn är barn och som förälder själv, så går barn igenom faser. Vissa tycker om dockor, andra inte. En ren hypotetisk fråga ska inte ställa ert förhållande på sin spets, hur ska det då överleva om det nu blir verklighet? Låter inte vidare hälsosamt om det går till den graden av att hon vill göra slut. Det är lite konstigt att vilja det, föreställ dig senare om ni skulle få barn ihop? Hur kontrollerande skulle det inte bli? Jag säger inte att ni ska göra slut, men att ni bör kanske prata om saken med någon utomstående.

Jag tycker du målar upp en negativ bild av henne. Det passar inte för alla - att skaffa barn med en motsvarande, som har trånga värderingar.

Vem bryr sig om en pojke bär på nagellack? Vem bryr sig om en pojke leker med dockor?

Vad jag tyder i det här fallet, är att hen bär på en förvrängd eller osäker föreställning vad en pojke, kille eller man är. Jag tyder det som att hans fasad blir dålig, om barnet av händelse leker med dockor eller bär på nagellack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag tycker du målar upp en negativ bild av henne. Det passar inte för alla - att skaffa barn med en motsvarande, som har trånga värderingar.

Vem bryr sig om en pojke bär på nagellack? Vem bryr sig om en pojke leker med dockor?

Vad jag tyder i det här fallet, är att hen bär på en förvrängd eller osäker föreställning vad en pojke, kille eller man är. Jag tyder det som att hans fasad blir dålig, om barnet av händelse leker med dockor eller bär på nagellack.

Fast läs det jag skrev, jag är konservativ och det vet hon redan om. Att gå runt med nagellack för en pojke är ett stort nej för mig. Det är inget nytt för henne att jag är det, det visste hon redan om första dagen vi träffades då jag var öppen med det och hon tyckte det var OK. Nu säger jag att barnet inte får testa men det ska ge fan i att indoktrinera mina ungar med pk-dravel. Vad folk gör under deras tak ger jag fan i men hos mig finns det gränser.

Ni är vi förmodligen off-topic som fan i den här tråden så jag lämnar med ovanstående inlägg innan jag får varning

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fast läs det jag skrev, jag är konservativ och det vet hon redan om. Att gå runt med nagellack för en pojke är ett stort nej för mig. Det är inget nytt för henne att jag är det, det visste hon redan om första dagen vi träffades då jag var öppen med det och hon tyckte det var OK. Nu säger jag att barnet inte får testa men det ska ge fan i att indoktrinera mina ungar med pk-dravel. Vad folk gör under deras tak ger jag fan i men hos mig finns det gränser.

Ni är vi förmodligen off-topic som fan i den här tråden så jag lämnar med ovanstående inlägg innan jag får varning

Ursäkta, mitt inlägg var inte menat som ett påhopp på dig som person. Jag menade att spegla en annan vinkel över dilemmat, vilket blev högst otydligt.

Du är den du är, och det lirar inte med alla - var mitt menade budskap.

Permalänk
Medlem

Beställde från Kina via FedEx express på en söndag. På Onsdagen var paketet i Sverige till min stora förvånad men har sedan dess legat i Upplands Väsby och samlat damm. Varje dag har deras jävla kundtjänst lovat att paketet kommer skickas ut så snart som möjligt och ber så mycket om ursäkt för att det inte skickats än men händer absolut ingenting.

Två dagar för att få paketet till Sverige men sen låter dom det ligga i en vecka utan att kunna ge någon mer info!?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Hej,
Jag har flera bekanta som åkt på samma skit när deras avtal gått ut. De kunde alla ta sig ur fastprisavtalen trots det finstilta. Så ta kontakt med elbolaget och snacka med dem om du inte vill ligga kvar på 4kr/kwh.
Lycka till!

Trots att det nya avtalet redan börjat gälla? Gick in i effekt i mitten av JAnuari? Enda jag sett med folk som hävt det är att de brutit det innan de börjar gälla.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Trots att det nya avtalet redan börjat gälla? Gick in i effekt i mitten av JAnuari? Enda jag sett med folk som hävt det är att de brutit det innan de börjar gälla.

Svar ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Beställde från Kina via FedEx express på en söndag. På Onsdagen var paketet i Sverige till min stora förvånad men har sedan dess legat i Upplands Väsby och samlat damm. Varje dag har deras jävla kundtjänst lovat att paketet kommer skickas ut så snart som möjligt och ber så mycket om ursäkt för att det inte skickats än men händer absolut ingenting.

Två dagar för att få paketet till Sverige men sen låter dom det ligga i en vecka utan att kunna ge någon mer info!?

Dom gjorde ett till försök idag! Helt fantastiskt! Tyvärr misslyckades dom på grund av fullständig inkompetens. Jag sitter hemma, har lämnat portkod, telefonnummer och instruktioner att lämna paketet vid dörren om dom mot förmodan inte kan få tag i mig. Men lik förbannat så påstår dom att jag inte var hemma och att det inte gick att leverera och skickar tillbaka paketet till Upplands Väsby.

Skulle inte förvåna mig om dom skickar tillbaka paketet till Kina snart och påstår att jag får skylla mig själv som inte tog emot det.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

T_T

Snöstorm! Hade tänkt lämna in cykeln denna vecka för en vårgenomgång för att börja cykla igen. :c Besvikelsen är total.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yaana:

Snöstorm! Hade tänkt lämna in cykeln denna vecka för en vårgenomgång för att börja cykla igen. :c

Du kan väl lämna in cykeln för koll även om det är snö på backen...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fast läs det jag skrev, jag är konservativ och det vet hon redan om. Att gå runt med nagellack för en pojke är ett stort nej för mig. Det är inget nytt för henne att jag är det, det visste hon redan om första dagen vi träffades då jag var öppen med det och hon tyckte det var OK. Nu säger jag att barnet inte får testa men det ska ge fan i att indoktrinera mina ungar med pk-dravel. Vad folk gör under deras tak ger jag fan i men hos mig finns det gränser.

Ni är vi förmodligen off-topic som fan i den här tråden så jag lämnar med ovanstående inlägg innan jag får varning

Nu kanske mitt inlägg blir borttaget, men med tanke på allt hat trans och drag och andra inom HBTQ+ rörelsen möter just nu så måste jag ändå skriva något.
Jag hoppas verkligen att du förändrar dina åsikter innan du får barn, för att barn som växer upp med värderingar som dem tar med sig, gör bara världen farligare för såna som mig.
Jag menar vad gör du om det visar sig att din son inte är din son?
Tråkigt att ingen annan regerar.
Du får självklart ha din åsikter men snälla sprid inte mer hat till världen för det är vad trångsynthet gör,
En 16 årig flicka vart för tydligen nyligen mördad på grund ut av trångsynhet.

Sånt här gör mig ledsen att läsa, det är så tråkigt. Det ger mig visserligen förståelse för varför jag jobbar inom Pride och varför jag föresläser om hat som fortfarande finns, men ibland undrar man om det faktiskt gör någon skillnad.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av boyen89:

Nu kanske mitt inlägg blir borttaget, men med tanke på allt hat trans och drag och andra inom HBTQ+ rörelsen möter just nu så måste jag ändå skriva något.
Jag hoppas verkligen att du förändrar dina åsikter innan du får barn, för att barn som växer upp med värderingar som dem tar med sig, gör bara världen farligare för såna som mig.
Jag menar vad gör du om det visar sig att din son inte är din son?
Tråkigt att ingen annan regerar.
Du får självklart ha din åsikter men snälla sprid inte mer hat till världen för det är vad trångsynthet gör,
En 16 årig flicka vart för tydligen nyligen mördad på grund ut av trångsynhet.

Sånt här gör mig ledsen att läsa, det är så tråkigt. Det ger mig visserligen förståelse för varför jag jobbar inom Pride och varför jag föresläser om hat som fortfarande finns, men ibland undrar man om det faktiskt gör någon skillnad.

Jag känner inte personen som skrev men får ändå säga att det finns olika typer av "konservativ uppfostran". Man kan låta bli att uppmuntra pojkar att leka med nagellack men ändå lära dem att respektera andra. Det behövs absolut inget "hat" i ekvationen (äve om det förekommer så tror och hoppas jag att det är väldigt ovanligt idag).
Jag blev själv uppfostrad traditionellt och har inga problem med sånt du skriver om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Du kan väl lämna in cykeln för koll även om det är snö på backen...?

Blir långt att gå med den, men blir nog att ge mig iväg ändå så att jag inte hamnar i tid med när alla andra lämnar in.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Gick lite som jag förväntande mig, då jag inte svarat inom innan avtalet började gälla så var det bara gilla läget.
Blev erbjuden att betala 3600kr för att de ska riva det, kommer nog göra det då jag vinner på det på helåret ändå.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Hade utvecklingssamtal på jobbet idag med chefen. Det gick väl bra och så...
Men det kändes så taskigt på nåt sätt att säga att jag var less på jobbet i det stora hela lekte med tanken att lämna företaget.
Vi har tappat en del kompetens sista tiden och min chef känner att jag är en medarbetare med potential att utvecklas.

Vet inte varför det känns så olustigt att ha sagt det.
Det bara känns så.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Min mor gick bort nyligen. Jag har varit hennes gode man och förvaltare de senaste åren med allt vad det innebär. Mot överförmyndarenheten är man tvungen redovisa varenda transaktion på huvudmannens (mammas alltså) konto i slutet av varje år och det ska styrkas med kontoutdrag, inscannade räkningar och hela baletten.

Eftersom uppdraget tar slut i samband med huvudmannens bortgång så ska en slutredovisning göras från början av året till dödsdatum. För att kunna göra det måste man in på banken och kräva utdrag mellan precis de datumen, inte bara på konton utan även aktuella kurser på aktier, fonder mm vid dagen för dödsfallet. Detta ska lämnas in inom en månad, jag har bara inte orkat ta i det förrän nu pga allt som varit runtom med begravning och städa ur boendet med mera.

Var på Länsförsäkringar där hon har ett konto, inga problem. Handelsbanken där hon har det mesta vägrade då de sa att jag inte kan få ut utdrag på det som hänt innan dödsdatum. Men då jag måste ha detta för att kunna redovisa till överförmyndarna så blir det ett moment 22 men det kunde de inte göra någonting åt och det var mitt problem.

Jag är väl inte helt i balans ska erkännas på grund av situationen, men det gjorde mig förbannad att jag inte kan hämta ut det jag behöver trots att jag hade med mig samma intyg jag alltid haft när jag varit där i dessa ärenden. Slutade med att jag bad personalen i banken (två uppspacklade primadonnor) högt och ljudligt dra åt helvete och stoppa upp något där bak och stormade ut. Ångrar nu att jag inte bara bad att få prata med deras chef, men deras snorkiga attityd fick mig att brinna av.

Så då gick jag till ÖFM och berättade detta, de blev som frågetecken. En handläggare kommer höra av sig, kanske får jag nåt intyg jag måste ha med mig till banken igen. Men nu törs jag inte visa mig där om det är dessa kvinnor i receptionen. Så då får jag väl boka tid hos nån bankman bara för att hjälpa mig med detta.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Men nu törs jag inte visa mig där om det är dessa kvinnor i receptionen. Så då får jag väl boka tid hos nån bankman bara för att hjälpa mig med detta.

Eller så går du rakryggad in på banken och ber om ursäkt för ditt uppförande vid senaste besöket om du blir betjänad av någon av de "snorkiga" damerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Major Pain:

Eller så går du rakryggad in på banken och ber om ursäkt för ditt uppförande vid senaste besöket om du blir betjänad av någon av de "snorkiga" damerna.

Pratade med Överförmyndarnämnden igår och de sa att jag bara måste gå till banken igen och begära samma sak en gång till som jag redan försökt och blivit nekad, banken är enligt dem skyldig att lämna ifrån sig dessa uppgifter till personer i denna roll. Men jag kunde inte få något intyg eller något att ta med mig så jag är lika dåligt rustad denna gång. Ej heller kunde de kontakta banken direkt själva.

Jag tror det är svårt att förstå för någon som aldrig varit i en sån här situation hur otroligt frustrerande det är att bli misstrodd och skickad fram och åter. Dessutom är det vite på 4000:- ifall jag inte skickar in de underlag jag inte kan få ut i tid. Allt jag vill är bara det ska bli rätt och riktigt.

Tjejerna på banken ska få varsitt presentkort på blommor har jag tänkt, även om de inte kan sitt jobb ordentligt så ska de inte behöva ta svordomar från en surgubbe. Jag ska dock boka tid med en riktig bankman som förstår allvaret för att få ut det jag behöver.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Tjejerna på banken ska få varsitt presentkort på blommor har jag tänkt, även om de inte kan sitt jobb ordentligt så ska de inte behöva ta svordomar från en surgubbe.

Snyggt! I övrigt har jag full förståelse för din situation.

Permalänk
Medlem

Vänliga människor.

Något bra hände idag, så jag är glad.
Stort tack till den personen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävligt förbannad på hur folkpensionsanstalten hanterar studerande i detta härliga land Finland, och speciellt deras tolkningar av lagen, som är helt 180 graders sväng från skatteverkets tolkning och förfarande. Hur 2 statliga instanser kan tolka samma lag så olika när i princip hela beskattningssystemet bygger på detta förfarande är för mig sinnessjukt.

Om man är ivrig och jobbar samtidigt som man studerar, då fan skall man straffas och den sista lilla slanten man har tar dom ifrån en, men om man super sig redlös på stödpengar varje dag och inte ens går till skolan så då fan blir man belönad.

Avskaffa hela jävla skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Ledsen för att ha tjafsat med min flickvän över en skit sak egentligen och jag förstår verkligen inte varför det har blossat upp så mycket till den grad att hon vill göra slut. Allt för att vi har olika sätt att tänka kring vad barn ska få göra och inte göra (jag tycker att en pojke exempelvis inte ska testa på nagellack och leka med dockor) men hon tycker att det är helt ok.

Jag menar jag är extremt pragmatisk och kompromissar i allt, nu har vi inga barn med i bilden men om det skulle vara så då skulle jag inte bli rosenrasande, utan ta det med en klackspark. Ibland förstår jag mig inte på kvinnor, jag är så trött, ledsen och helt uttmatad 😪

Jag vet inte vad jag ska göra, nu sover hon förmodligen och är jätte ledsen, har försökt ringa två gånger men hon svara inte. Har inte ens haft möjlighet att sitta ner och prata om det... Jag menar är det verkligen en så stor grej? Har förfan skrivit att det är ok...Jag orkar verkligen inte gå igenom ett till misslyckad förhållande det kommer krossa mig totalt. Det här kom som en blixt från klar himmel 😔

Varför får inte killar leka med dockor och ha nagellack? Det tycker jag var det mest konservativa jag hört här inne.
Nu vet jag inte din ålder, men vi lever inte på 60-talet längre.

Hoppas det löser sig och att du kan vidga dina vyer som känns lite förlegade. Lycka till.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Något bra hände idag, så jag är glad.
Stort tack till den personen.

Fel tråd, finns en tråd för glada tankar.
#19919233

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har bort mig så rejält, hade en superfin sambo och en son på 8år.

Mitt problem är att jag övertänker, är hon ute på krogen är jag orolig så jag kanske skriver många mess osv.

Nu blev hon less på mitt kontrollbehov och sa att hon vill separera, jag förstår såklart jag har varit en idiot.
Jag har vädjat om att jag ska gå terapi men hon säger det är för sent.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag var 100 att denna tjej var den jag skulle leva resten av mitt liv med.

Nu ska vi plötsligt börja sälja villa och bli varannan vecka förälder i lägenhet.. det känns förjävligt.
Jag vet inte hur jag ska komma vidare, allt är bara svart.

Min oro att förlora henne gjorde att jag förlorar henne..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag har bort mig så rejält, hade en superfin sambo och en son på 8år.

Mitt problem är att jag övertänker, är hon ute på krogen är jag orolig så jag kanske skriver många mess osv.

Nu blev hon less på mitt kontrollbehov och sa att hon vill separera, jag förstår såklart jag har varit en idiot.
Jag har vädjat om att jag ska gå terapi men hon säger det är för sent.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag var 100 att denna tjej var den jag skulle leva resten av mitt liv med.

Nu ska vi plötsligt börja sälja villa och bli varannan vecka förälder i lägenhet.. det känns förjävligt.
Jag vet inte hur jag ska komma vidare, allt är bara svart.

Min oro att förlora henne gjorde att jag förlorar henne..

Om allt verkligen är förlorat, vilket det verkar i ditt fall då ni håller på att sälja av villan och allt, så gäller det att du accepterar läget och går in i ett praktiskt läge för just nu är hon där. Lätt för mig att säga men jag var i din situation för ett halvår sedan, då med en son på 3 år. Ska du ställa dig i bostadskö för en hyresrätt? Ska du köpa ett radhus eller lägenhet? Det viktiga är du gör allting så smidigt som möjligt för din son hur det än blir. Han får aldrig hamna i kläm på grund av er.

Sen kommer frågan om vem ska sonen vara skriven hos? Den som bor närmast hans skola kommer automatiskt vinna den fighten om det blir en tvist, skatteverket kollar bara på avstånd. Dessutom kan adressen påverka var grabben hamnar i för skola (högstadiet nästa antar jag), han får automatiskt en plats på en skola enligt kommunens karta över sånt beroende på var han står skriven. Ni kan söka annan skola men det är i mån av plats, tänk på det. Har du gemensam vårdnad för barnet? Om inte så se till att fixa det för helvete, annars kan hon flytta över halva landet med honom och du har inget att säga till om.

Såna saker är inte det du vill tänka på just nu men bättre att göra det nu än ångra det senare.

Det kommer kännas bättre för dig men bara om du är villig att gå vidare och det tar tid att komma till den insikten, särskilt när såret är så färskt. Jag och min son har bättre kontakt än någonsin nu efter separationen. Även om huset är sålt så ligger flytten någon månad bort. Har ett nytt radhus på gång där bara jag, min son och vår katt kommer bo. Inga minnen från mitt tidigare förhållande bara nya minnen som vi skapar tillsammans.

Jag vet hur det känns när hela ens värld raserar och det som hjälpte mig var min öppenhet mot kollegor, chefen, vänner och familj och framför allt deras vilja att hjälpa mig när jag mådde som sämst. Håll inte det här inom dig utan ventilera när du måste. Ditt ex vill troligtvis inte höra vad du känner så hitta någon eller några som är villiga att stå ut med att du spyr galla och som du kan bolla idéer med när det behövs. Dina känslor kommer styra dina handlingar så det är bra om du har någon som kan ta ner dig på jorden om det behövs.

Vet inte vad mer som finns att skriva. Snacka aldrig skit om ditt ex inför din son. En självklarhet men tåls att påminnas om. Att vara föräldrer på halvtid är ganska gött det också ärligt talat. Visst, det är inte så kul när det är mammas tur att fira julafton med grabben (tro mig, jag var två månader in i separationen då) men du kommer få tid att rannsaka dig själv och även lägga mer tid på dina intressen. Jobba på din svartsjuka eller osäkerhet, vad det nu är som är anledningen till att du inte kan lita på dina partners, för i framtiden vill du ha den skiten överstökad innan du går in i ett nytt förhållande. Förresten måste två personer vilja vara i ett förhållande, även om du hade dina brister så är inte hon villig att försöka jobba på att fixa förhållandet trots att ni har barn. Då har hon verkligen bestämt sig för att det är över. Den rätte personen ska vara villig att jobba tillsammans med dig för att få ett fungerande förhållande. Baserat på din text är inte hon den rätte.

Livet är inte över. Du har din son och du kommer alltid att vara hans pappa. Se till att han har det så bra som möjligt att ta hjälp när du behöver.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG