Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Sitter på Furuvik just nu och väntar på mat
Restaurangen slutade ta nya beställningar för en halvtimme sen, ”slut på mat”
Väntat över en timme nu, fortfarande långt kvar vad det verkar
Två som jobbar bakom disken, fyra står i hörnen och bara ser bedrövade ut
Gör en tallrik åt gången med den mat som finns
Ingen information om senast levererade nummer, ingen information till inkommande gäster om att köket är stängt

Visst är det första helgen på sommarlovet, Hooja, bra väder, och säkert andra faktorer, men de måste sköta sig bättre. Stoppa insläppet!

Ingen gäst får en bra upplevelse, bara evig väntan, karuseller är överbokade, maten tar slut, folk bara vandrar i cirklar… jag är lite tveksam att jag någonsin kommer tillbaka efter detta och schimpans-slakten

Undvik Furuvik om det inte är billigaste prisnivån på dagen du vill hit, då är det över kapacitet och blir en långt sämre upplevelse och mycket dyrare dessutom…

<smash-head-on-keyboard-with-gore.gif>

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sitter på Furuvik just nu och väntar på mat
Restaurangen slutade ta nya beställningar för en halvtimme sen, ”slut på mat”
Väntat över en timme nu, fortfarande långt kvar vad det verkar
Två som jobbar bakom disken, fyra står i hörnen och bara ser bedrövade ut
Gör en tallrik åt gången med den mat som finns
Ingen information om senast levererade nummer, ingen information till inkommande gäster om att köket är stängt

Visst är det första helgen på sommarlovet, Hooja, bra väder, och säkert andra faktorer, men de måste sköta sig bättre. Stoppa insläppet!

Ingen gäst får en bra upplevelse, bara evig väntan, karuseller är överbokade, maten tar slut, folk bara vandrar i cirklar… jag är lite tveksam att jag någonsin kommer tillbaka efter detta och schimpans-slakten

Undvik Furuvik om det inte är billigaste prisnivån på dagen du vill hit, då är det över kapacitet och blir en långt sämre upplevelse och mycket dyrare dessutom…

<smash-head-on-keyboard-with-gore.gif>

Aldrig varit med om att en restaurang får slut på mat?
Att ex lokala hamburgerkedjan kan få slut på det ena eller så till och från är ju en sak.
Men....är det en kedja eller en egendriven privat restaurang du är på?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite sur blir man ju när man beställt ett par 140mm Noctua-fläktar från Power och får hem två Fitbit-klockor istället. Blixtsnabbt fladdrade en tanke förbi att sälja dem (de kostar 1300:- st) och köpa många fler Noctua-fläktar. Men kom på att jag behöver inga fler efter dessa två..

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Aldrig varit med om att en restaurang får slut på mat?
Att ex lokala hamburgerkedjan kan få slut på det ena eller så till och från är ju en sak.
Men....är det en kedja eller en egendriven privat restaurang du är på?

Inne i parken, en av parkens egna restauranger

Efter att vi hade väntat i en timme kom en golfbils-lastbil med ett lass med frysta grönsaker och kyckling som de kastade in i grytor och ugnen, som sen tillagades i ca 30-40 minuter till innan den började servera numrena före oss

Sen tog det 40 minuter till innan det var vår tur

Enligt andra gäster var det samma sak på flera andra restauranger i parken, och extrema köer överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inne i parken, en av parkens egna restauranger

Efter att vi hade väntat i en timme kom en golfbils-lastbil med ett lass med frysta grönsaker och kyckling som de kastade in i grytor och ugnen, som sen tillagades i ca 30-40 minuter till innan den började servera numrena före oss

Sen tog det 40 minuter till innan det var vår tur

Enligt andra gäster var det samma sak på flera andra restauranger i parken, och extrema köer överallt

Ah ok.
Drygt hur som helst.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hakinger:

Lite sur blir man ju när man beställt ett par 140mm Noctua-fläktar från Power och får hem två Fitbit-klockor istället. Blixtsnabbt fladdrade en tanke förbi att sälja dem (de kostar 1300:- st) och köpa många fler Noctua-fläktar. Men kom på att jag behöver inga fler efter dessa två..

Är inte 100% övertygad om att behålla varor - och än mindre sälja dem - som du inte beställt, och som är värda långt mer än de varor du faktiskt beställt är lagligt. Det är i vilket fall som helst inte hedersamt, du borde kontakta köpestället och påtala felleveransen. Någonstans kan det ju faktiskt finnas en person som fått dina Noctuafläktar istället för de klockor hen beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Är inte 100% övertygad om att behålla varor - och än mindre sälja dem - som du inte beställt, och som är värda långt mer än de varor du faktiskt beställt är lagligt. Det är i vilket fall som helst inte hedersamt, du borde kontakta köpestället och påtala felleveransen. Någonstans kan det ju faktiskt finnas en person som fått dina Noctuafläktar istället för de klockor hen beställt.

Ja, naturligtvis tänker jag inte behålla dem och har kontaktat Power's kundtjänst och bett dem lösa det snabbt. Får förhoppningsvis svar imorgon när kundtjänst öppnar.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Tror jag trampat på en metallflisa, i värsta fall tennflisa när jag höll på att löda och klippte en kabel. Ramlade nog ner något på golvet.
Den är inne i foten en bit. Smärtgraden är låg, mer som att det känns att något är i foten. Funderade på att köpa en fiskmagnet som klarar 100Kg och försöka dra ut flisan men om det är tenn/bly så är det ickemagnetiskt dessvärre. Kan dock vara koppar i den då jag klippte tennad kopparkabel.

Ska köra fotbad varje kväll något timme och mjuka upp foten, förhoppningsvis åker den ut. Annars får jag väl kontakta vården.
Är väl inte så bra att ha bly i sig om det är det. Ganska giftigt

Permalänk
Medlem

Limmet på biljetthållaren jag har på insidan av bilens vindruta lossnade när solen låg på, vilket gjorde att mitt giltiga boendetillstånd åkte ner bakom instrumentbrädan och det gamla tillståndet som låg bakom det giltiga (för att de annars hade en förmåga att glida ner) lade sig prydligt mitt på instrumentbrädan. 500 spänn i böter.

Permalänk
Sötast

Så trött på psykisk sjukdom.

Jag är i vuxen ålder men mår stundvis så illa att jag ej orkar ta hand om mig själv ens. Hela hjärnan känns som coleslaw/kortslutning och jag undrar allt oftare när det blir första gången jag måste läggas in på grund av kortslutning.

Tänk att när jag var liten så fantiserade jag om evigt liv och hur det skulle vara och hur mycket man skulle kunna uppleva och lära sig....

Idag skrämmer tanken mig, hur pass sinnesjuk hade man varit efter bara 200 år? Är så trött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tror jag trampat på en metallflisa***

Efter ett 1,5 timmars fotbad i varmt vatten igår kväll har jag inte känt något längre. Antingen har den åkt ur eller åkt vidare i kroppen.
Hoppas på det förstnämnda!

Permalänk
Medlem

Haft IBS i nästan 20 år men nu har det börjat bli gas i övre delen av tarmsystemet= illamående. Helt underbart.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Känner att jag måste skriva av mig lite så att jag förhoppnings kan släppa skiten efter det.
<rant>
Kom hem från en lång intensiv dag på jobbet, går ut med hunden, fixar och äter middag. får ett sms om att jag står på fel parkering. Går såklart ut direkt och ska flytta på bilen och ser då att bot redan hunnit utfärdats. Flyttar ändå på bilen till min parkering och "tackar" vederbörande för sms men önskar att dom kunnat försökt få tag på mig innan dom ringde parkeringsbolaget (PB) och får då till svar att "dom inte hittade mitt nummer" och "vi hittade ditt nummer precis efter dom kontaktat PB. Kollar boten och tiden från sms och då har det hunnit förflutit minst 30 minuter från deras kontakt med PB och sms till mig så det verkar inte bättre än att dom väntat tills dom sett boten sitta på rutan innan dom skickar sms:et. Då hade jag stått fel i två timmar totalt.

Såhär i efterhand skulle bilen fått stå kvar till 23:59 då PB inte får utfärda böter för samma förseelse mer än en gång per dygn. Jag får ju ändå betala för det ¯\_(ツ)_/¯
</rant>

Förhoppningsvis släpper irritationen lite nu. finns ingen större anledning att lägga ner mer energi på småaktiga människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Haft IBS i nästan 20 år men nu har det börjat bli gas i övre delen av tarmsystemet= illamående. Helt underbart.

Visst är det nice att behöva anpassa hela sitt jävla vardagsliv efter tillgång till toaletter och få exakt ingen hjälp alls av någon?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Visst är det nice att behöva anpassa hela sitt jävla vardagsliv efter tillgång till toaletter och få exakt ingen hjälp alls av någon?

Visst är det?
I början när det slog till och man körde bil..
Du har nu 60s på dig att stanna och hitta toalett..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Känner att jag måste skriva av mig lite så att jag förhoppnings kan släppa skiten efter det.
<rant>
Kom hem från en lång intensiv dag på jobbet, går ut med hunden, fixar och äter middag. får ett sms om att jag står på fel parkering. Går såklart ut direkt och ska flytta på bilen och ser då att bot redan hunnit utfärdats. Flyttar ändå på bilen till min parkering och "tackar" vederbörande för sms men önskar att dom kunnat försökt få tag på mig innan dom ringde parkeringsbolaget (PB) och får då till svar att "dom inte hittade mitt nummer" och "vi hittade ditt nummer precis efter dom kontaktat PB. Kollar boten och tiden från sms och då har det hunnit förflutit minst 30 minuter från deras kontakt med PB och sms till mig så det verkar inte bättre än att dom väntat tills dom sett boten sitta på rutan innan dom skickar sms:et. Då hade jag stått fel i två timmar totalt.

Såhär i efterhand skulle bilen fått stå kvar till 23:59 då PB inte får utfärda böter för samma förseelse mer än en gång per dygn. Jag får ju ändå betala för det ¯\_(ツ)_/¯
</rant>

Förhoppningsvis släpper irritationen lite nu. finns ingen större anledning att lägga ner mer energi på småaktiga människor.

Det är ju alltid drygt att få böter! Jag var dock i samma sits fast tvärt om för ett tag sedan. Då gick det verkligen inte att hitta vem som ägde bilen, så jag ringde PB. Men det är ju klart att det kan varit annorlunda i ditt läge.

Det är värt att säga att det var inte så himla kul för mig att stå på kvällen efter en lång arbetsdag och inte ha någon parkering för att någon annan tyckt sig behöva min plats bättre.

Tråkig situation för alla!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Visst är det?
I början när det slog till och man körde bil..
Du har nu 60s på dig att stanna och hitta toalett..

Det är fantastiskt...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Det är ju alltid drygt att få böter! Jag var dock i samma sits fast tvärt om för ett tag sedan. Då gick det verkligen inte att hitta vem som ägde bilen, så jag ringde PB. Men det är ju klart att det kan varit annorlunda i ditt läge.

Det är värt att säga att det var inte så himla kul för mig att stå på kvällen efter en lång arbetsdag och inte ha någon parkering för att någon annan tyckt sig behöva min plats bättre.

Tråkig situation för alla!

Jag parkerade rent på automatik idag och har inte en aning om hur jag kunde hamna 3 platser fel. Mycket i knoppen kanske? men det finns gratis parkering som man får stå på under 4 timmar utan att betala och det brukar alltid finnas lediga platser. Jag hade hellre betalat en heldags parkering till personen istället för att behöva betala böter. Jag stod ju trots allt fel, om än oavsiktligt.

Min information finns på transportstyrelsen så det är inga bekymmer att hitta ett telefonnummer till mig om man anstränger sig lite. Det gjorde den ju tillslut, men för sent.

Det har dock löst sig som så att personen valde att betala halva boten, och jag känner att med det så är det hela avslutat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Jag parkerade rent på automatik idag och har inte en aning om hur jag kunde hamna 3 platser fel. Mycket i knoppen kanske? men det finns gratis parkering som man får stå på under 4 timmar utan att betala och det brukar alltid finnas lediga platser. Jag hade hellre betalat en heldags parkering till personen istället för att behöva betala böter. Jag stod ju trots allt fel, om än oavsiktligt.

Min information finns på transportstyrelsen så det är inga bekymmer att hitta ett telefonnummer till mig om man anstränger sig lite. Det gjorde den ju tillslut, men för sent.

Det har dock löst sig som så att personen valde att betala halva boten, och jag känner att med det så är det hela avslutat.

Ja det är sjukt konstigt vad kan göra på automatik ibland.

Vilken skum granne dock som först ringer pb när det finns platser, men sen hittar dig och i slutändan betalar halva boten.

Skönt att det löste sig ganska bra ändå.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Imorse när jag kom ner o skulle cyckla in till jobbet efter bott över i stan, hade min cyckel blivit inparkerad av en annan cyckel som ställts utanpå min mot samma stolpe och låsts med ett bygellås som var så thight så jag fick inte ut min cyckel före jag kom på att jag kunde lyfta upp den andra cyckeln uppåt och då hänga den i lyktstolpen mha låsbygeln.

Den fick sen hänga kvar, dunsade ner med ena delen lagom till jag cycklade iväg så de såg helt klart kul ut , hur den människan var skapt i knoppen som låst fast sin sådär var man klart sugen på veta, hade jag inte varit så pass kapabel hade jag omöjligt fått ut min cyckel im jag var tvungen lyfta den andrta en bra bit upp

Länge sen jag svurit så pass mycket och med den inlevelse i språket som jag gjorde kan jag tillägga

Permalänk
Medlem

Började dagen med en punktering vänster bak på bilen, satt någon form av fjäder i däcket. Reparerade på lunchen på jobbet så nu får man sitta här hungrig resten av dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Började dagen med en punktering vänster bak på bilen, satt någon form av fjäder i däcket. Reparerade på lunchen på jobbet så nu får man sitta här hungrig resten av dagen.

Hamnade i samma för några veckor sedan, men hann köra 100+ meter innan jag stannade, så däcket var helt kaputt

Sen beställde jag nya däck några veckor senare, när de kom fram hade jag tydligen beställt dimensionen som passade på min gamla bil…

Jag gissar att livet går vidare, men sjukt drygt är det!

Permalänk
Medlem

Skit-UPS (fraktbolag) misslyckas med att leverera "före dagens slut". De kan inte ens hålla sin egna tid. Inte första gången heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsound:

Skit-UPS (fraktbolag) misslyckas med att leverera "före dagens slut". De kan inte ens hålla sin egna tid. Inte första gången heller.

Japps håller med.
Jag har börjat med att skiva vad jag tycker på de där undersökningarna som butikerna skickar ut där man handlat.
Brukar finnas ett fritextfält och där skriver jag vad jag tycker om UPS och att jag hade önskat att de hade en annan transportör som man kunde välja.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrsound:

Skit-UPS (fraktbolag) misslyckas med att leverera "före dagens slut". De kan inte ens hålla sin egna tid. Inte första gången heller.

De bara blåljuger, de har satt det i system. Är särskilt knöligt att få dem att försöka leverera där jag bor då det är bommar in till området och det verkar som att förarna inte vill besvära sig då. Har flera gånger fått ljug-epost om att de försökt leverera men misslyckats då de i själva verket aldrig varit här alls - har varit hemma hela tiden och väntat och ingen var någonsin här eller ringde för att be om insläpp. Sagan om mitt skrivbord från Secret Lab finns dokumenterad på annat ställe i forumet, där jag från fraktbolagets egen kundtjänst fick höra när jag ringde om att mitt paket aldrig levererats att förarna (tydligen systematiskt) hoppar över stora och tunga paket med flit för att slippa ha med dem att göra...!

Fick vänta flera dagar extra på min leverans bara för detta.

Permalänk
Medlem

Låter inget vidare. Jag är förbannad. Fortfarande inget paket. Har annat för mig än att vara hemma och vänta på paket som inte kommer. Lutar mot att aktivt undvika UPS framöver.

Permalänk
Medlem

Tredje dagen utan paket ifrån UPS. De tröttnade väl på mig för nu ser jag paketet i PostNord-appen. (UPS-numret visas som referens.)

Permalänk
Medlem

Jag hatar UPS, jag hatar UPS, jag hatar UPS.

Paket är kvar på deras distributionscenter sedan onsdagen 19:e juli (nu måndag 24:e juli) och de har fortfarande inte återkopplat till mig. De har lovat att återkoppla flera gånger men det händer aldrig. Ser att de tänker lämna över till PostNord men PostNord har inte fått paketet. Hur svårt kan det vara att leverera till min dörr? De lovade ursprungligen leverans onsdagen den 19:e juli, men det står bara "försening".

Permalänk
Medlem

Undvik UPS som pesten!

Nu är jag även ledsen. UPS har lyckats med att få mig "Sur, Ledsen och Galen" (alla tre).

Nu är det onsdag, en vecka efter beräknad leveranstid (UPS egna uppskattning) och paketet har fortfarande inte levererats.
Jag har varit hemma hela onsdag, torsdag och fredag förra veckan för de lovade varje dag att paketet var ute för leverans, och att jag skulle få det levererat. Senare under dagarna sa de att paketet aldrig var ute för leverans.
Jag har ringt UPS 11 gånger. De har lovat att ringa tillbaka inom en timme runt 8 gånger. De har inte ringt en enda gång.
Jag har fått ett meningslöst SMS ifrån UPS som inte går att svara på där de säger att de lämnat över mitt paket till PostNord. I PostNord-appen är status "Registrerad" (sedan i fredags), och alla utom UPS vet att det bara betyder att man förbereder ett paket. Det betyder INTE att paketet är överlämnat.

UPS är utan tvekan det sämsta fraktbolaget i Sverige. Undvik som pesten!

Just nu 1,2 stjärnor på Trustpilot: https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

Permalänk
Medlem

@mrsound har du ett konto, dvs ett myUPS? Där kan man nämligen begära att få sitt paket levererat till ombud direkt, utan försök till hemleverans. Använt det flera gånger.
Att dom levererar över paket till Postnord händer för mig bara varje gång det är nånting utanför EU som behöver gå igenom tullen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X