Permalänk
Medlem

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Verkar som de gör denna ihop med proffsen, då kan det kanske bli något… all tidigare förnyelser har ju bara mötts med skepticism och splittring

Permalänk
Medlem

CS:GO episode 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Bara att köra fullt lag så slipper du det problemet.

Menar du att man behöver engagera sig för att hitta ett helt lag, för att slippa psykiskt störda ungar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Menar du att man behöver engagera sig för att hitta ett helt lag, för att slippa psykiskt störda ungar?

Bara köra med 4 andra vänner så slipper dåligt teammates.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Inaktiv

Kan man ta med sig inventory från CSGO till CS 2?

Permalänk
Medlem

För mig som har spelat CS sen 2004 så hade jag helt ärligt önskat att de inte releasar spelet med alla standardkartor som d2, infa, nuke etc.

Skapa en ny map pool och gör faktiskt ett Nyare spel av det hela.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

De såg kul ut! Hoppas dem har bra ranking och skill based match making så även vi som hinner spela typ en timme i veckan kan ha kul också

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Kan man ta med sig inventory från CSGO till CS 2?

Självklart det är ju samma spel fast i ny spelmotor det kan ju inte bara ta bort en hel marknaden som värde flera miljarder kronor.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Har du ens kollat på klippen som släppts?

De har helt ändrat hur smokes fungerar, det kommer bli en ändring som gör om i princip allt när det kommer till gameplay.

Troligtvis finns det fler ändringar som de inte har släppt något om ännu.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Jag tror dem har lärt sig.

Vi alla minns ju Condition Zero.
Eller den där versionen vi inte pratar om ...

Ser hellre iterativ uppdateringar istället för att man gör något helt nytt med alla problem det för med sig...
Jag ska inte säga för mycket dock, inte spelat sedan det blev gratis...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Kolla på videon om kartorna och sedan tycker jag själv att det är bra att det inte gör för stora förändringar enligt mig ska CS vara ett simpelt spel.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

För mig som har spelat CS sen 2004 så hade jag helt ärligt önskat att de inte releasar spelet med alla standardkartor som d2, infa, nuke etc.

Skapa en ny map pool och gör faktiskt ett Nyare spel av det hela.

nja, inget emot de klassiska kartorna, en runda Deathmatch i Dust2 är alltid trevligt, att man spelat det till o från i över 20 år nu, damn.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Detta ser riktigt bra ut! Sjukt taggad!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Viking
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Hade varit idiotiskt av de att riskera en miljardmarknad (skinsen) med nya vapen och för stora ändringar.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Så jävla imponerad! Sjuuuukt taggad på detta!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Längesen ja spela CS.
Är det fortfarande ryssar på public matches?
Det går fortfarande inte att filtrera bort?

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Längesen ja spela CS.
Är det fortfarande ryssar på public matches?
Det går fortfarande inte att filtrera bort?

Vad vore CS utan ryssarna? Ospelbart tror jag. De står för majoriteten av spelarbasen i EU.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Självklart det är ju samma spel fast i ny spelmotor det kan ju inte bara ta bort en hel marknaden som värde flera miljarder kronor.

"Bara"... jag vill kunna hoppa in och spela när andan faller på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad vore CS utan ryssarna? Ospelbart tror jag. De står för majoriteten av spelarbasen i EU.

Det är helt ospelbart med dem. Hela landet bordet bannas från allt onlinespelande tills de tillämpat lite kamratuppfostran och lärt varandra hyfs.

Permalänk
Viking
Skrivet av DasIch:

Det är helt ospelbart med dem. Hela landet bordet bannas från allt onlinespelande tills de tillämpat lite kamratuppfostran och lärt varandra hyfs.

Då kan du spela Esportal

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Hmm ja rökgranaterna var det mest spännande av det man fått se änsålänge 😊.

Har vi några OG’s här som spelat modern till CS , Action Quake? 😁

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

De såg kul ut! Hoppas dem har bra ranking och skill based match making så även vi som hinner spela typ en timme i veckan kan ha kul också

Rykten säger att vi får liknande system som i dota2 (fungerar väldigt bra).

Inte som nu i csgo där max på matchmaking är ungefär på nivå med att klara en tutorial (global rank).

Men om du bara spelar en timme i veckan så klarar du dig nog redan på systemet som finns nu.

Skrivet av DasIch:

Det är helt ospelbart med dem. Hela landet bordet bannas från allt onlinespelande tills de tillämpat lite kamratuppfostran och lärt varandra hyfs.

Finns värre spelare i onlinespel och det är svenskar, det är fan det värsta att hamna med när man köar online.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

1999 kom första CS, mod versionen.

Ja första beta 1.0 släpptes 19 juni 1999. Själv började jag spela redan i Beta 1.1, som släpptes en vecka senare.

Det blev mest på LAN med kompisar i början för folk hade bara telefonmodem hemma och det kändes lite slött att spela online med 180-190 i ping.

Det var ju ett helt annat spel på den tiden och det känns som minst både CS2 och CS3 redan har kommit egentligen. Men kul med nåt nytt oavsett vad det kallas.

Permalänk
Medlem

Asså är det där cs 2 så är det inte direkt imponerande, hade varit bättre och kalla det det cs:go 1.5..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad vore CS utan ryssarna? Ospelbart tror jag. De står för majoriteten av spelarbasen i EU.

Och 99% av fuskarna.

Permalänk
Medlem

Att counter strike var en mod för Half Life är sjukt.. Får dessa två som gjorde modden fortfarande cash?

Permalänk
Medlem

Orange box 2 med hl 3?

Längesedan jag kötde cs 1.6 var det jag senast körde. Få se om detta kan va en bra tidsdödare?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns värre spelare i onlinespel och det är svenskar, det är fan det värsta att hamna med när man köar online.

Absolut inte. Ryssar är på den där nivån att alla hatar dem och de som är lite normala i huvudet får göra avbön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hade varit idiotiskt av de att riskera en miljardmarknad (skinsen) med nya vapen och för stora ändringar.

Nya vapen = nya skins = större marknad

Förstår inte hur du tänker