Uppsving för Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Melding Plague

Uppsving för Netflix reklamabonnemang

Netflix reklamfinansierade abonnemang fick en trög start, men har sen dess fått medvind och har nu en miljon prenumeranter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

antar att det är ett gratis abonnemang då för varför skulle jag betala för att se reklam?

kan man ju lika gärna bara stänga av adblockern på youtube och få se reklam helt gratis...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

En miljon människor jag aldrig kommer förstå.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Man skaffar ju filmkanaler typ netflix, hbo etc för att slippa se skitreklamen?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Nästa steg är väl att netflix skapar en tidstablå med definierade slottar där materialet får tittas på.
Filmer går bara 21.00
Lite bättre filmer fredag och lördagkväll.
Tv-serier övrig tid, repriser under dagtid.

Och garanterat kommer en stor grupp användare köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att det är ett gratis abonnemang då

Du antar fel. Man sparar ett par tre dollar med detta abonnemanget jämfört med det som tidigare var billigast.

Permalänk
Medlem

hur mycket reklam är det? och hur stor priskillnad?
Det är inte så att jag överväger det för att jag har 17 streamingtjänster alltså.

Permalänk

Många gör med streamingtjänsterna som de gör gymkort etc. De delar ut dem med många bekanta och ser då ingen större fördel även om tjänsten skulle 50% billigare om man fick offra något.

Så hos vissa grupper tror jag det är ointressant för andra kanske. Jag själv har sagt upp min Netflex då den är på tok för dyr, superbillig och mycket reklam, så kanske jag kunde ha kvar den.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Du antar fel. Man sparar ett par tre dollar med detta abonnemanget jämfört med det som tidigare var billigast.

så istället för 99:-/mån blir det altså 69:-/mån...

men iom att dollarn är dyr å skattemasen ska ha sitt lär det väl bli -15:-/mån i lilla landet svindyrt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Alltså ungefär 1 miljon användare som värderar sin tid mindre än ~30kr 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

hur mycket reklam är det? och hur stor priskillnad?
Det är inte så att jag överväger det för att jag har 17 streamingtjänster alltså.

Man undrar också hur långa dessa reklam sekvenserna kommer att vara och hur ofta?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som om Netflix har tajmat det här abonnemanget väldigt väl med inflation, stigande räntor och potentiell bankkris. Finns säkert många som ser över hur de kan sänka sina utgifter. (För sjutton gubbar, jag gör det. Netflix har jag visserligen inte nedgraderat än, men mycket annat.)

***

Skrivet av talonmas:

En miljon människor jag aldrig kommer förstå.

Föreställ dig att du är en ensamstående sjubarnsförälder med ett låglönejobb, vars barn vill titta på samma serier som klasskompisarna. Då kan det är abonnemanget vara vansinnigt prisvärt. 🤷‍♂️

Skrivet av Rouge of Darkness:

så istället för 99:-/mån blir det altså 69:-/mån...

men iom att dollarn är dyr å skattemasen ska ha sitt lär det väl bli -15:-/mån i lilla landet svindyrt...

Tvärtom, snarare. Momsen blir mindre för en mindre summa, och den starka dollarn innebär en större prisskillnad.

$3 = 30,82 kr
Slippa moms på 30,82 kr = 6,16 kr
Sparade kronor = 36,98 ~= 37 kr

Fortfarande ingen stor summa, och inte säkert att man sänker med exakt 3 dollar+moms i Sverige, men rätt ska vara rätt

Utvecklade resonemanget lite
Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ConTigent:

Alltså ungefär 1 miljon användare som värderar sin tid mindre än ~30kr 👍

Ja, vad är 30 spänn, jag kan absolut tänka mig gå till närmsta butik och handla 30kr dyrare än att gå till butiken som ligger 10-15 min bort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ConTigent:

Alltså ungefär 1 miljon användare som värderar sin tid mindre än ~30kr 👍

Kan ju vara barnen som kollar och en förälder som har det knapert som betalar.

Tycker inte det är orimligt alls, absolut inget jag skulle använda mig av dock.

Folk gick ju i taket för de tappade månadsbonusen på 20 kr på Ica när de bytte bonussystem, småpengar kan vara storpengar för vissa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är en miljon prenumeranter verkligen mycket? Trodde de hade hundratals miljoner prenumeranter totalt sett.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att det är ett gratis abonnemang då för varför skulle jag betala för att se reklam?

kan man ju lika gärna bara stänga av adblockern på youtube och få se reklam helt gratis...

Du brukar aldrig gå på bio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Är en miljon prenumeranter verkligen mycket? Trodde de hade hundratals miljoner prenumeranter totalt sett.

Netflix har hundratals miljoner abonnenter men reklamabonnemanget är ju nytt varför det tar tid att bygga upp en kundbas.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Du brukar aldrig gå på bio?

Inte i närheten av samma scenario då reklampausen kan vara till din fördel på bio ifall du är sen till filmen osv.

Permalänk
Skrivet av anon242437:

Du brukar aldrig gå på bio?

nej. varför betala 200:- för att se en film en gång och sitta i obekväma stolar som är skapade av en sadist...

har typ 10 mil till närmsta biograf dessutom

senast jag var på bio var när jag såg första Bilbo filmen men blev besviken på upplevelsen så nej inte varit på bio senaste 10 åren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Spontant känns det som om Netflix har tajmat det här
***

Föreställ dig att du är en ensamstående sjubarnsförälder med ett låglönejobb, vars barn vill titta på samma serier som klasskompisarna. Då kan det är abonnemanget vara vansinnigt prisvärt. 🤷‍♂️

Jag föreställer mig att dessa ensamstående 7-barnsmammor insett för länge sen att deras barn aldrig kommer få allt andra barn får, och sen köpa HBO eller Prime. Helt utan reklam och till samma eller lägre summa.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte att det är ett så stort problem att en del väljer att få ett lägre pris och betala med sin tid. Har man Netflix för bara en serie så kanske det känns onödigt att betala fullpris exempelvis, och en del har inte mycket pengar och då vill man väl minimera utgifter helt enkelt.

Jag läser ganska mycket på Arstechnica exempelvis och hade kunnat betala mindre än skillnaden här för att få reklamfritt och dessutom hjälpa dem och så, men det gör jag inte för reklamen stör inte mig och även $25 per år är ju pengar. Sen har jag betalat för en del andra liknande grejer däremot, och jag hade inte valt annonser på streaming om det gick att undvika, till en rimlig kostnad i alla fall. Men alla gör ju sina val om vad de lägger sina pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConTigent:

Alltså ungefär 1 miljon användare som värderar sin tid mindre än ~30kr 👍

Blir ju en hel krona per dag ju

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Nästa steg är väl att netflix skapar en tidstablå med definierade slottar där materialet får tittas på.
Filmer går bara 21.00
Lite bättre filmer fredag och lördagkväll.
Tv-serier övrig tid, repriser under dagtid.

Och garanterat kommer en stor grupp användare köpa det.

Hahaha😁

Sccchhh! Netflix har stora öron.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?