Laptop går ej i sömnläge

Permalänk
Medlem

Laptop går ej i sömnläge

Hej,

Min laptop har slutat gå i sömnläge. Ställt in att skärmen ska släckas efter 15 min och strömsparläge efter 30 min. Men den är igång hela tiden. Jag kanske av misstag har råkat klicka på något någon annanstans. Någon som har tips på vad jag kan prova?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sedde007:

Hej,

Min laptop har slutat gå i sömnläge. Ställt in att skärmen ska släckas efter 15 min och strömsparläge efter 30 min. Men den är igång hela tiden. Jag kanske av misstag har råkat klicka på något någon annanstans. Någon som har tips på vad jag kan prova?

Tack!

Skippa sömnläge och kör viloläge istället?
Och kolla så det inte ligger några program som kör i bakgrunden som hindrar datorn att gå i vila så länge som de arbetar.?

En sak som är bar att veta är att om du ändrar tider och sådant så ändras det bara för det energi "läge" datorn är i just då. Säj du ändra när du är i balanserat läge, de ändringar kommer inte med om du byter till prestanda eller tyst, då måste du manuellt ändra för de med.

Vet inte var du ändrar, men lätast är under kontrollpanelen - Energiallternativ . Välj ett schema och välj ändra schema inställningar och sedan välj avanserade inställningar.

Och Alternativt: kontrollpanelen - Energiallternativ - Ange hur strömbrytarna ska fungera/Ange vad som händer när datorns lock stängs.

Du kan okså skapa ett nytt eget Schema om du känner för det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har provat att starta om datorn för att så inget ligger, men verkar inte hjälpa.

Såhär har mina inställningar alltid sett ut: http://bayimg.com/JaBOeAabK

Kan du se något tokigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sedde007:

Jag har provat att starta om datorn för att så inget ligger, men verkar inte hjälpa.

Såhär har mina inställningar alltid sett ut: http://bayimg.com/JaBOeAabK

Kan du se något tokigt?

Okej och du har inga program som starar automatiskt när datorn startar som hindrar?
På den bilden, så nej ja ser inget som ser konstigt ut 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Okej, alltså inget nytt alls installerat. Är min arbetsdator. Har försökt kolla på allt jag förstår mig på, men det är visserligen inte mycket det

Permalänk
Medlem

Ah, löste sig nu Mega-Dark. Var några dokument som ville skrivas ut