Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Irriterar mig på folk som inte kör blixtlås metoden och släpper in folk vid köbildning. Ja, jag förväntar mig att man släpper in varannan bil vid köbildning, turligt nog verkar folk mer rädda om sina bilar än vad jag är så det brukar lösa sig trots att de låtsas att de inte ser mina blinkers.

Vore bättre om vi faktiskt samarbetade i trafiken som man får lära sig i körskolan.

Sedan så har vi stolpskotten som absolut måste köra om och pressa sig in framför när man ser dom där blixtlås skyltarna istället för att faktiskt göra som man ska.

Klassikern här i Växjö som jag har sett ett flertal göra när det är kö in till rondellerna vid norremark är att ligga kvar i vänsterfilen som fortsätter rakt fram och när dom kommer till början av kön slå på blinkers och riktigt pressa sig in så hela kön bromsar ner till noll.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla andra barnföräldrar, varför gör de helt fel hela tiden? Bryr ni er ens om era barn? Ohyfsade, otrevliga, elaka, ouppmärksamma, högljudda… ingen som märker det? Mitt barn är perfekt, yeah right?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är det med alla andra barnföräldrar, varför gör de helt fel hela tiden? Bryr ni er ens om era barn? Ohyfsade, otrevliga, elaka, ouppmärksamma, högljudda… ingen som märker det? Mitt barn är perfekt, yeah right?!

Sokrates återfödd?? Åtminstone några påstår att det var han, andra säger att det inte var det:
”Våra dagars ungdom uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar och glufsar i sig maten.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Sokrates återfödd?? Åtminstone några påstår att det var han, andra säger att det inte var det:
”Våra dagars ungdom uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar och glufsar i sig maten.”

Jag stör mig alltså främst på föräldrarna som inte bryr sig och låter ungarna hålla på. Om ungarna inte lär sig eller får tydliga svar och hjälp är ju inte deras fel

Permalänk
Inaktiv

Satt i soffan med telefonen när jag blev avbruten av att nån slängt en pinne mot balkongfönstret. Antar det är ungar då jag hör hur de fnittrade och jag har lite svårt att se att en vuxen människa skulle bete sig så. Givetvis var de borta innan jag kom ut då jag inte brydde mig om att kasta mig ut på balkongen.

Lite oroväckande är det dock då detta är andra eller tredje gången. Nån gång i vintras en hård snöboll och då var min far hos mig för att hjälpa mig bygga ihop en möbel och han var snabbt ute på balkongen men såg bara fotspåren. En annan gång i somras låg det massa pinnar på balkongen när jag kom hen, antar dessa har kastas in också.

När jag flyttade in i lägenheten i våras upptäckte jag även ett hål i balkongfönstret som hyresvärden fick åtgärda.

Vad kan jag göra för att få slut på tramset? Vill helst inte att rutan går sönder igen och dessutom känns det otäckt. Bor ensam och är inte lika pigg som farsan på att gå ut och ta de ”på bar gärning”. Vad säger jag? Rädd det är lite äldre grabbar som vill mucka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag stör mig alltså främst på föräldrarna som inte bryr sig och låter ungarna hålla på. Om ungarna inte lär sig eller får tydliga svar och hjälp är ju inte deras fel

Så var det nog på Sokrates tid också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Vad kan jag göra för att få slut på tramset? Vill helst inte att rutan går sönder igen och dessutom känns det otäckt. Bor ensam och är inte lika pigg som farsan på att gå ut och ta de ”på bar gärning”. Vad säger jag? Rädd det är lite äldre grabbar som vill mucka.

Det bästa är verkligen att inte reagera! Jag talar från erfarenhet då jag var en sådan tonåring och jag kommer ihåg att om vi inte fick någon reaktion under en tid. Då gick vi vidare. Så reagera inte! Låtsas som ingenting! Var tråkig

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av s3ns3n:

Det bästa är verkligen att inte reagera! Jag talar från erfarenhet då jag var en sådan tonåring och jag kommer ihåg att om vi inte fick någon reaktion under en tid. Då gick vi vidare. Så reagera inte! Låtsas som ingenting! Var tråkig

Då gjorde jag lite rätt som knappt reagerade denna gång men jag ska inte reagera alls nästa gång. Förhoppningsvis hjälper det på sikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Då gjorde jag lite rätt som knappt reagerade denna gång men jag ska inte reagera alls nästa gång. Förhoppningsvis hjälper det på sikt.

Om du bor längst ner och ändå har nerdraget, kan du inte sätta upp något på insidan som inte släpper ut något ljus alls? Inte så kul kasta något på ett nedsläckt fönster.

Permalänk
Inaktiv

Hur sjutton skriver folk recensioner på Netonnet? När jag ska lämna en recension står det max 50 tecken. Knappt en rad ju, bara några ord. Jag ser ju att folk skriver längre recensioner än så.

Edit: Det verkar inte hjälpa att jag ens skriver 50 tecken. Kan inte publicera. Ger upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kampis:

Om du bor längst ner och ändå har nerdraget, kan du inte sätta upp något på insidan som inte släpper ut något ljus alls? Inte så kul kasta något på ett nedsläckt fönster.

Har inte nerdraget förutom på stora fönstret då de andra persiennerna var i så dåligt skick. Har köpt mörkläggningsgardiner till de två andra fönstren men inte kommit till skott än (köptes för tevens skull). Får göra det. Har däremot inget för balkongdörren.

Permalänk
Medlem

Marabou Dubbel Nougat. 50g -> 43g.
Ingen märker 7 grams skillnad.
Eller 2 kronor prishöjning.
Eller 1 gram mindre kakao som byts ut mot 1 gram socker.

Länge leve gubbgnäll!

Permalänk
Avstängd

Ingen som helst info om vad man ska ha gjort fel och inte direkt så att det är konsekvent heller. Humbug

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

<Uppladdad bildlänk>

Ingen som helst info om vad man ska ha gjort fel och inte direkt så att det är konsekvent heller. Humbug

Du får helt enkelt följ deras community standards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Marabou Dubbel Nougat. 50g -> 43g.
Ingen märker 7 grams skillnad.
Eller 2 kronor prishöjning.
Eller 1 gram mindre kakao som byts ut mot 1 gram socker.

Länge leve gubbgnäll!

Min sambo öppnade och räckte över en dubbelnougat medans jag körde, jag trodde hon hade ätit en bit redan.
Så nog märks det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Kan vi inte diskutera det faktum att många många som betatestat Diablo IV denna helg och förra gnällt lite väl mycket?
Det är den första Betan, spelat är inte släppt, klart dom inte har full serverpark igång, Nej det är inte 100% optimerat för ditt grafikkort från Wish.

- det är lång köööö = trodde jag var ensam och skulle få testa själv
- det är lång köööö = Varför har inte Blizzard ställt upp 1 miljard servers
- det är lång köööö = Och mamma säger att jag bara får spela en timme om dagen
- Jag blev disconnectad bara så där!!! = Betatest betyder väl att spelet är helt klart, 100% optimerat och allt är superstabilt!
- Spelat laggade när jag kört klart turorial och alla onlinespelare laddades in!!!! = Blizzard är skit
- Barbarian är för dålig! Sorceress är för bra! = Vart finns det cheatcodes?
- Jag väntade i 62 minuter och Druid gick inte att spela, så dåligt av Blizzard = Va? kunde man läst det överallt innan????

Tyckte det var fett kul, ska lätt köpa (inte förbokat, fick leka iallafall)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Nu vill jag gubbgnälla på att tråden för gnällande spårar ut och diskuterar saker som egentligen borde ha en egen tråd så att vi andra kan få gnälla fritt och slippa behöva bli utbildade/upplysta i denna tråd

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag stör mig alltså främst på föräldrarna som inte bryr sig och låter ungarna hålla på. Om ungarna inte lär sig eller får tydliga svar och hjälp är ju inte deras fel

Fick mig att tänka på det som hände i helgen: Sonen har träning på söndagar och under den tiden så brukar en del föräldrar sitta och vänta i omklädningsrummet, ibland med yngre barn. Några av barnen fick för sig att hänga med hela sin kroppsvikt på klädhängarna i omklädningsrummet och istället för att föräldrarna säger åt dem att vara rädd om sakerna så de inte går sönder så skrattade de och bad det andra barnet att göra samma sak för att se hur länge de kunde hänga där.

Jag satt bara och stirrade och fick uppleva varför vissa människor blir som de blir när de har föräldrar som dessa.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad och öppnad*

Som @Gustav-P säger, i gnälltråden skall det gnällas och inget mer än det.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fick mig att tänka på det som hände i helgen: Sonen har träning på söndagar och under den tiden så brukar en del föräldrar sitta och vänta i omklädningsrummet, ibland med yngre barn. Några av barnen fick för sig att hänga med hela sin kroppsvikt på klädhängarna i omklädningsrummet och istället för att föräldrarna säger åt dem att vara rädd om sakerna så de inte går sönder så skrattade de och bad det andra barnet att göra samma sak för att se hur länge de kunde hänga där.

Jag satt bara och stirrade och fick uppleva varför vissa människor blir som de blir när de har föräldrar som dessa.

Flugornas Herre gäller även vuxna. Så länge de inte tror någon ser på eller de kan åka fast så händer det skumma grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Flugornas Herre gäller även vuxna. Så länge de inte tror någon ser på eller de kan åka fast så händer det skumma grejer

Skulle säga att det är blir lite grupptänk-light i den situationen också. En semi-löst sammansatt grupp i ett awkward situation där de behöver spendera tid i ett rum tillsammans. Någon gör något lite galet, även om det kanske inte är det smartaste, hänger andra på för att det är lättare än att våga vara den tråkiga och sätt stopp för det hela. Där och då i den gruppen verkade det som att det blev socialt accepterat och barnen hade säkert kul. Vilket också ofta är en oro hos föräldrar, att barn som behöver hänga på aktiviteter ska bli uttråkade, gnälla och vara störiga för andra i omgivningen. Om de kan hitta på en annan aktivitet än att söva dem med skärm är det ofta tacksamt. Även om det kanske inte är det smartaste av aktiviteter.

Har inga vetenskapliga artiklar att länka till, bara erfarenhet som förälder.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Skulle säga att det är blir lite grupptänk-light i den situationen också. En semi-löst sammansatt grupp i ett awkward situation där de behöver spendera tid i ett rum tillsammans. Någon gör något lite galet, även om det kanske inte är det smartaste, hänger andra på för att det är lättare än att våga vara den tråkiga och sätt stopp för det hela. Där och då i den gruppen verkade det som att det blev socialt accepterat och barnen hade säkert kul. Vilket också ofta är en oro hos föräldrar, att barn som behöver hänga på aktiviteter ska bli uttråkade, gnälla och vara störiga för andra i omgivningen. Om de kan hitta på en annan aktivitet än att söva dem med skärm är det ofta tacksamt. Även om det kanske inte är det smartaste av aktiviteter.

Har inga vetenskapliga artiklar att länka till, bara erfarenhet som förälder.

Gå till ett café nästa gång eller något. Måste finnas något annat att göra än att förstöra allmän egendom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fick mig att tänka på det som hände i helgen: Sonen har träning på söndagar och under den tiden så brukar en del föräldrar sitta och vänta i omklädningsrummet, ibland med yngre barn. Några av barnen fick för sig att hänga med hela sin kroppsvikt på klädhängarna i omklädningsrummet och istället för att föräldrarna säger åt dem att vara rädd om sakerna så de inte går sönder så skrattade de och bad det andra barnet att göra samma sak för att se hur länge de kunde hänga där.

Jag satt bara och stirrade och fick uppleva varför vissa människor blir som de blir när de har föräldrar som dessa.

De omklädningsrum jag varit i brukar ha tämligen kraftiga hängare, jag är säker på att de håller även för en vuxens vikt.
Föräldrarna borde ändå stoppa beteendet förstås.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gå till ett café nästa gång eller något. Måste finnas något annat att göra än att förstöra allmän egendom

Personerna som är på caféet kommer klaga om små barn är där så där är man ej välkommen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Personerna som är på caféet kommer klaga om små barn är där så där är man ej välkommen.

Precis. Cafén är nog en av de mest stressframkallande platser att ta med barn. Folk som sitter och försöker ha en trevlig stund, prata lite kanske jobba/plugga blandat med barn som notoriskt har svårt att sitta stilla eller vara tysta längre stunder. Tillför lite sockrade bakverk på det och du har en explosiv stress-combo för föräldrar och alla andra i rummet.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Det suger att släpa en industridammsugare i en decimeter blötsnö.

Permalänk
Avstängd

Last of us till PC fungerar så bra att det inte ens går att starta. What a time to be alive.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fick tummen ur att fippla med mitt Wii U.
Inser att jag inte köpt DLC till Mario Kart 8 som jag trodde.
E-shoppen stängde för mindre än ett dygn sen så kan inte köpa det nu heller...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Den gången man betalar med Swish på tradera och man får hem en fake produkt, kul. Tradera vägrar att hjälpa till och användaren kan fortsätta sälja fake skit och jag sitter här utan pengar och ett spel som är värt 0kr och kan inte ens spela. Idioti.

Lagt upp annons här på SweClockers Market men inte fått nö napp och när man köper på tradera blir man blåst direkt.

Permalänk
Medlem

re

Min 15år gamla snösläde tackade för trogen tjänst i går och gick sönder, fanns bara denna värdelösa produkt kvar på biltema.

Skiten är för låg så inte ens jag som är lång måste böja mig ner samt att plastfästerna känns som dom ska gå sönder när man tar i lite. Förhoppningsvis kommer det ingen mer snö nu så jag har 6 månader på mig att hitta en bättre.