Fria/open world - bilspel för lite race men främst för att bara köra fritt.

Permalänk
Medlem

Fria/open world - bilspel för lite race men främst för att bara köra fritt.

Hej. Min son älskar att köra bil på datorn men han gillar inte att racea, i alla fall inte främst.

Jag modade bort allt våld och annat olämpligt i GTA V, och det har varit helt toppen i många år nur men han drömmer om att testa något annat då GTA i denna form nog är hans mest spelade spel förutom Minecraft.

Vi har även kört Burnout Paradise. Nackdelen med det är att han har behövt låsa upp varenda bil han vill testa (vilket undertecknad gjort så jag har rätt många timmar i det nu också), men i övrigt har det varit toppen då man kan välja att köra ett race eller bara köra fritt i en relativt stor stad. Men det ser gammalt ut och ja, drömmen finns om ett nytt spel som känns och ser nytt ut.

Vi har testat ett gäng men det är komplicerade träd för hur man avancerar och låser upp banor och bilar, inte sällan genom att betala för skiten. Need for speed heat, några olika Forza och The Crew 2 etc var inga hittar. Fast kanske skulle man kunna modda även dem?

Finns det något annat spel ni tror skulle kunna matcha detta?

Förstår inte att detta inte är en lukrativ genre att mjölka om man ser på alla free driving videor på youtube.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk

Måste ändå slå ett slag för Forza Horizon-serien. Känns som det du letar efter. Det är dessutom väldigt kvalitativt. Sen finns det simulatorer, men vet inte riktigt hur bra dom är.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

BeamNG.drive kanske? Sandbox-spel som Minecraft. Finns på Steam bland annat. Min son tycker det är rätt kul. Lite rolig krashfysik också.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

BeamNG.drive kanske? Sandbox-spel som Minecraft. Finns på Steam bland annat. Min son tycker det är rätt kul. Lite rolig krashfysik också.

BeamNG.drive + The CrashHard Dummy 👌

Permalänk
Medlem

Ja BeamNG.drive.

Grundspelet är inte så stort men man laddar ner moddar dvs bilar, banor och olika sorts uppdrag som folk har gjort. Time trial, drift, kör ner en lastbil nedför berget osv. Av varierande kvalitet men de är ju gratis så.

Själv kör jag nästan bara runt ibland och kraschar olika bilar.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för BeamNG med, kört det nästan varje dag i många många år. In och krasha lite innan sängen alltid kul.

Uppdateras rätt ofta med så får mycket för 21eur.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Tidigare nämnda Forza Horizon för mer öppet spelande. Då BeamNG nämns så vill jag ändå slå ett slag för Wreckfest. Vanlig banracing dock så ingen öppen spelvärld men krascherna är härliga. Såg att det inte föredrogs men tänkte nämna det ändå iallafall. I övrigt så var Test Drive Unlimited 1 och 2 rätt perfekta för detta men de spelen är inte alltför enkla att få igång idag. Servrarna har varit nere länge och en del problem (och lösningar på en del av problemen) har tillkommit.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

@Peus

Äldre need for speed spel?
Vist utdaterad grafik (fins moddar för att få det lite snyggare men lite krångligt att få fungerande) Underground 2 satt på lättaste svårighetsgrad (görs i inställnings menyn) är ett väldigt lätt spel som kanske till och med sånen kan rejsa i. Undantag för några dragracing lopp. Fins heller inga poliser som kan sabba det roliga.

Edit: Test Drive Unlimeted, man kör på en hel ö i naturlig storlek. och så leta upp en 100% klar sparfil som han kan använda så bilar och pängar inte blir ett hinder

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Forza Horizon är nice. Need for Speed Underground är väl öppen värld, men med race-områden också om jag inte minns fel. Inte helt nytt dock. Fuel finns också, jag fastnade inte för det riktigt. Ännu längre bakåt fanns ju Motorcross Madness, Midtown Madness, Crazy Taxi och så.

Kan du modda bort våldet i Watch Dogs 2 så ärd et en rätt trevlig miljö att röra sig i, men kanske inte direkt den bästa känslan på bilarna.

Ett helt annat typ av spel är Driver San Fransisco. Man är polis som liksom kan skifta kropp och på så vis hoppa mellan olika bilar, men man är alltid i en bil (utom i cutscenes). Lite våld är det med prejningar och så vad jag minns, men inget skjutande eller så.

Permalänk
Medlem

Helt Klart FH! ☺️

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peus:

Hej. Min son älskar att köra bil på datorn men han gillar inte att racea, i alla fall inte främst.

Jag modade bort allt våld och annat olämpligt i GTA V, och det har varit helt toppen i många år nur men han drömmer om att testa något annat då GTA i denna form nog är hans mest spelade spel förutom Minecraft.

Vi har även kört Burnout Paradise. Nackdelen med det är att han har behövt låsa upp varenda bil han vill testa (vilket undertecknad gjort så jag har rätt många timmar i det nu också), men i övrigt har det varit toppen då man kan välja att köra ett race eller bara köra fritt i en relativt stor stad. Men det ser gammalt ut och ja, drömmen finns om ett nytt spel som känns och ser nytt ut.

Vi har testat ett gäng men det är komplicerade träd för hur man avancerar och låser upp banor och bilar, inte sällan genom att betala för skiten. Need for speed heat, några olika Forza och The Crew 2 etc var inga hittar. Fast kanske skulle man kunna modda även dem?

Finns det något annat spel ni tror skulle kunna matcha detta?

Förstår inte att detta inte är en lukrativ genre att mjölka om man ser på alla free driving videor på youtube.

Nytt kommande spel som käns som det kanske skulle kunna passa er

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Testdrive unlimited är för gammalt nu men det var mysigt. Skulle rekommendera euro eller american truck simulator för open world roamande. Sen får han ju lite träning inför körkortet också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa med open world mods

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tusen tack för alla svar, nu skall vi sätta oss ned och modda Corsa och testa BeamNG.

Verkligen tusen tack!

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk

Snowrunner är open world. Med mods blir det lite som BeamNG, ett sandboxspel.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q