Kommer ej åt rockstars hemsida eller social Club.

Permalänk
Medlem

Kommer ej åt rockstars hemsida eller social Club.

Tjena gott folk!

Har ett litet dilemma här hemma med att jag inte kommer åt Rockstars social Club sida samt Rockstar launchern ger samma fel varje gång.

Mer exakt #6000.87

Såklart googlade jag på det och lösningarna har varit allt från att byta DNS till reseta routern för att få en ny IP.

Det roliga är om jag kör via mobilens 4g nät så kommer jag åt allt, samt kan starta spelen.

En lösning är tydligen att köra med en VPN när man ska lira något men känns otroligt bakvänt.

Alla andra spel som inte har med rockstar att göra fungerar felfritt, så som elden ring, Forza 5 etc etc.

Någon som kan ha en lösning på detta? Är lite smått irriterande....

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Tjena gott folk!

Har ett litet dilemma här hemma med att jag inte kommer åt Rockstars social Club sida samt Rockstar launchern ger samma fel varje gång.

Mer exakt #6000.87

Såklart googlade jag på det och lösningarna har varit allt från att byta DNS till reseta routern för att få en ny IP.

Det roliga är om jag kör via mobilens 4g nät så kommer jag åt allt, samt kan starta spelen.

En lösning är tydligen att köra med en VPN när man ska lira något men känns otroligt bakvänt.

Alla andra spel som inte har med rockstar att göra fungerar felfritt, så som elden ring, Forza 5 etc etc.

Någon som kan ha en lösning på detta? Är lite smått irriterande....

Hade samma fel för ett tag sen, och löste det genom att ta ner en gratis vpn, sen fick jag köra med den nån dag då jag spelade så löste det sig sj.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Hade samma fel för ett tag sen, och löste det genom att ta ner en gratis vpn, sen fick jag köra med den nån dag då jag spelade så löste det sig sj.

Är ändå en lite udda lösning kan man tycka, men får väl se om jag hittar någon bra VPN som inte kostar något

Tack för ett snabbt svar!

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Är ändå en lite udda lösning kan man tycka, men får väl se om jag hittar någon bra VPN som inte kostar något

Tack för ett snabbt svar!

Det är verkligen udda. Kom på också, om det inte fungerar, så prova stänga av routern ett tag, för det har jag fått göra tidigare då jag åkte på samma fel, så fungerar det inte med en vpn så bryt strömmen på routern en stund så kan det komma igång.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Det är verkligen udda. Kom på också, om det inte fungerar, så prova stänga av routern ett tag, för det har jag fått göra tidigare då jag åkte på samma fel, så fungerar det inte med en vpn så bryt strömmen på routern en stund så kan det komma igång.

Testade med att stänga av den i ca 20 minuter, drog ut sladden så ingen spänning skulle ligga kvar, men ingen skillnad.
Jag har en Ubiquiti edgde router X......
Testade även flusha i cmd 😆

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat blockera något i Windows-"brandväggen"?

Edit:
Måste även fråga.
Använder du samma nätverkskort när du ansluter via Mobilen eller kör du Wifi direkt mellan dator och mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Testade med att stänga av den i ca 20 minuter, drog ut sladden så ingen spänning skulle ligga kvar, men ingen skillnad.
Jag har en Ubiquiti edgde router X......
Testade även flusha i cmd 😆

Prova Cloudflares app i windows, med WARP+ aktiverat innan du startar rockstars launcher, var så jag löste det inser jag efter lite googlande från min sida.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Gör ett test, säger hur det går 😁

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Du har inte råkat blockera något i Windows-"brandväggen"?

Edit:
Måste även fråga.
Använder du samma nätverkskort när du ansluter via Mobilen eller kör du Wifi direkt mellan dator och mobil?

Har inte lagt till något i brandväggen sedan jag använde rockstar launchern sist.

Jag kör usb teathering från telefonen till datorn.
Har samma problem med telefonen om jag är uppkopplat på wifi att jag kommer inte åt social Club hemsidan.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Du kan även prova att manuellt ändra DNS-server i Windows till någon av 1.1.1.1 (cloudflare), 8.8.8.8 (google), 9.9.9.9 (cloud9) och se om gör någon skillnad.

Kan vara så enkelt att din ISP:s DNS-server strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Du kan även prova att manuellt ändra DNS-server i Windows till någon av 1.1.1.1 (cloudflare), 8.8.8.8 (google), 9.9.9.9 (cloud9) och se om gör någon skillnad.

Kan vara så enkelt att din ISP:s DNS-server strular.

Betydligt enklare att kolla om DNS-uppslag fungerar i stället för att byta DNS-server helt i onödan.

"nslookup socialclub.rockstargames.com" i DOS-prompt. Detta ger uppslag från default-DNS-servern, vilket i de flestas fall är routern, som sedan rekusrivt slår upp namnet genom ISP:ns DNS.

"nslookup socialclub.rockstargames.com 1.1.1.1" eller "nslookup socialclub.rockstargames.com 8.8.8.8" gör uppslaget mot Cloudflare respektive Google i stället, utan att pilla på DNS-inställningarna i operativet.

Det är troligt att varken ovanstående kontroll via nslookup, dvs operativsystemets (eller routerns) DNS-inställningar alls kommer i spel i praktiken när man surfar. Chrome kör DNS-över-HTTPS som default-inställning sedan version 83. Även Edge kör detta, i alla fall på min installation. Firefox verkar bara ha DoH som default i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Prova Cloudflares app i windows, med WARP+ aktiverat innan du startar rockstars launcher, var så jag löste det inser jag efter lite googlande från min sida.

Skrivet av Viita:

Du kan även prova att manuellt ändra DNS-server i Windows till någon av 1.1.1.1 (cloudflare), 8.8.8.8 (google), 9.9.9.9 (cloud9) och se om gör någon skillnad.

Kan vara så enkelt att din ISP:s DNS-server strular.

Skrivet av KAD:

Betydligt enklare att kolla om DNS-uppslag fungerar i stället för att byta DNS-server helt i onödan.

"nslookup socialclub.rockstargames.com" i DOS-prompt. Detta ger uppslag från default-DNS-servern, vilket i de flestas fall är routern, som sedan rekusrivt slår upp namnet genom ISP:ns DNS.

"nslookup socialclub.rockstargames.com 1.1.1.1" eller "nslookup socialclub.rockstargames.com 8.8.8.8" gör uppslaget mot Cloudflare respektive Google i stället, utan att pilla på DNS-inställningarna i operativet.

Det är troligt att varken ovanstående kontroll via nslookup, dvs operativsystemets (eller routerns) DNS-inställningar alls kommer i spel i praktiken när man surfar. Chrome kör DNS-över-HTTPS som default-inställning sedan version 83. Även Edge kör detta, i alla fall på min installation. Firefox verkar bara ha DoH som default i USA.

Gjorde en koll med Hola VPN. (Gratis)
Och med den aktiverad så kunde jag komma åt allt igen.

Testade även Nslookup och fick följande resultat.

PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com
Address: 104.255.105.71

PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com 1.1.1.1
Server: one.one.one.one
Address: 1.1.1.1

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com
Address: 104.255.105.71

PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com 8.8.8.8
Server: dns.google
Address: 8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com
Address: 104.255.105.71

PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com 9.9.9.9
Server: dns9.quad9.net
Address: 9.9.9.9

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com
Address: 104.255.105.71

PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com
Address: 104.255.105.71
---------------------------------------------------------------------------
PS C:\Users\tazad> nslookup socialclub.rockstargames.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: socialclub.rockstargames.com Använde VPN till denna och fungerade klockrent.
Address: 104.255.105.71
-----------------------------------------------------------------------------
PS C:\Users\tazad> nslookup facebook.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: facebook.com
Addresses: 2a03:2880:f153:82:face:b00c:0:25de
157.240.200.35

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M