Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Konsolgrävare

Beta stats:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

"Solo ashava kills: almost 1?"

Hmm..?
https://www.youtube.com/watch?v=t8qdDFg2mjk

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av xinux:

Blizzard tänkte på denna:

Sen gjorde dom denna tweet:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Blizzard tänkte på denna:

https://youtu.be/IJWrJMk6a1s

Sen gjorde dom denna tweet:

<Uppladdad bildlänk>

Hm var den bossen en del av main quest? Eller varför minns jag inte att jag spelade mot den 🤔

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Tråden handlar ju om Diablo IV dock, känns onödigt att dra in all ondska i hela världen i tråden. Blir lätt lite Off-Topic

Ingenstans hävdar jag att det är mer eller mindre OK beroende på vilket företag som gör det, men just nu är det Blizzard. De är väl generellt även alltid i topp med såna här grejer, Diablo Immor(t)al var ju utformat för valfångst.

Ja, tråden handlar om Diablo 4. Att du drar upp Blizzards affärsmetoder är också helt off topic.

Vi förstår att du ogillar Blizzard och (förmodligen?) inte kommer att köpa deras spel. Det är helt okej. Lika okej som det är för andra att betala mer för att få det där lilla extra (early access). Det kallas för merförsäljning och är en av de vanligaste säljmetoderna som finns.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gorian:

Hm var den bossen en del av main quest? Eller varför minns jag inte att jag spelade mot den 🤔

Open World Boss, spawnar bara vid vissa tider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta är varför jag är taggad för D4 efter betan... En bra sammanfattning av Raxxanterax.

https://youtu.be/BDsFLrOHKvE

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Ja, tråden handlar om Diablo 4. Att du drar upp Blizzards affärsmetoder är också helt off topic.

Vi förstår att du ogillar Blizzard och (förmodligen?) inte kommer att köpa deras spel. Det är helt okej. Lika okej som det är för andra att betala mer för att få det där lilla extra (early access). Det kallas för merförsäljning och är en av de vanligaste säljmetoderna som finns.

Herregud sluta, jag tycker det han säger är enligt med tråden. Ingen pc-gamer vill ha möjligt att betala det där extra för att få en fördel i ett spel. Det brukar vara lootboxes men nu är det early access. Är det okej att man får early access till säsong 1 också? Kanske en vecka early för 1999kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Herregud sluta, jag tycker det han säger är enligt med tråden. Ingen pc-gamer vill ha möjligt att betala det där extra för att få en fördel i ett spel. Det brukar vara lootboxes men nu är det early access. Är det okej att man får early access till säsong 1 också? Kanske en vecka early för 1999kr.

Jo, flera PC-gamers vill faktiskt ha möjlighet att betala extra för att få tillgång till spelet tidigare. Det är inte konstigare än att det finns de som gärna betalar extra för att hamna i en snabbkö eller liknande.

Båda dina exempel är sådant som Blizzard valt att inte implementera, så varför ens diskutera dem?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Tråden har många sidor så jag chansar på ett snabbt svar;
Råkar dom ha stöd för mus och tangentbord på PS5/XSX eller är man fast med kontroll? Hann aldrig testa betan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Jo, flera PC-gamers vill faktiskt ha möjlighet att betala extra för att få tillgång till spelet tidigare. Det är inte konstigare än att det finns de som gärna betalar extra för att hamna i en snabbkö eller liknande.

Båda dina exempel är sådant som Blizzard valt att inte implementera, så varför ens diskutera dem?

Flera PC-gamers vill ha lootboxes som ger fördelar också. Men skulle man göra en poll (om båda frågorna) så skulle en väldigt väldigt stor majoritet välja att inte ha det, känns lite som som copium från din sida. Varför vill du kunna betala för att ha en fördel mot andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Flera PC-gamers vill ha lootboxes som ger fördelar också. Men skulle man göra en poll (om båda frågorna) så skulle en väldigt väldigt stor majoritet välja att inte ha det, känns lite som som copium från din sida. Varför vill du kunna betala för att ha en fördel mot andra?

* tidsbrist
* känsla av att vara bättre än andra
* jämna ut spelplanen mellan dig själv och bättre spelare

Listan kan nog göras lång.

För egen del gillar jag inte p2w men vi får väl se vart spelbranchen är i framtiden när det ser ut som det gör nu.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

* tidsbrist
* känsla av att vara bättre än andra
* jämna ut spelplanen mellan dig själv och bättre spelare

Listan kan nog göras lång.

För egen del gillar jag inte p2w men vi får väl se vart spelbranchen är i framtiden när det ser ut som det gör nu.

Blizzard har redan gjort ett Diablo spel till dem :).

Permalänk
Medlem

Min enda förhoppning inför lansering är att man buffar Barbarian REJÄLT, sjukt långsam jämfört med när jag körde Sorcerer/Necro. Range verkar överlag klart överlägset melee klasserna. Ser helst att man buffar melee, snarare än nerfar range. Får se när det släpps sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Ingenstans har jag påstått att jag vill ha någonting sådant. Jag kommer inte att skaffa spelet förrän nästa år som tidigast. Så dina tramsiga härskartekniker kan du ju bara lägga ner.

Blizzard skulle inte erbjuda early access om de inte trodde att en stor del av deras spelare skulle betala för det. Du kan fortsätta hänvisa till omröstningar som skett i din egen fantasi hur mycket du vill.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Min enda förhoppning inför lansering är att man buffar Barbarian REJÄLT, sjukt långsam jämfört med när jag körde Sorcerer/Necro. Range verkar överlag klart överlägset melee klasserna. Ser helst att man buffar melee, snarare än nerfar range. Får se när det släpps sedan.

Barb är nog #1 eller #2 starkaste klassen i D4, bara lite trög early game så det kanske Blizzard får kika på. Man får tänka på att barb har 2-3 fler item slots (dvs legendary powers) än andra klasser. Dom kommer ikapp snabbt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Ingenstans har jag påstått att jag vill ha någonting sådant. Jag kommer inte att skaffa spelet förrän nästa år som tidigast. Så dina tramsiga härskartekniker kan du ju bara lägga ner.

Blizzard skulle inte erbjuda early access om de inte trodde att en stor del av deras spelare skulle betala för det. Du kan fortsätta hänvisa till omröstningar som skett i din egen fantasi hur mycket du vill.

Vilka härskartekniker har jag använt, låter mer som du använder det nu. Du har ju skrivit som att du tycker att det är bra att möjligheten finns för early access. Jag har inte skrivit att du har köpt det och jag har tidigare i tråden skrivit att jag köpt det.

Kul att du pratar om min fantasi om omröstningar när du inte har redovisat för din fantasi om att "flera pc-gamers vill ha möjligheten". Rhykker har haft omröstningar på youtube om exakt detta när diablo 4 formulär om hur spelet kan säljas kom ut. Ser man också på influensers och läser i forum så är det mest samma sak att man tolererar att det finns för det är nya Blizzard. Men om spelare skulle välja så hade de velat att alla börjar samtidigt på samma kula. P2W borde inte finnas i spel.

Permalänk
Medlem

Early access i ett spel som diablo spelar ju absolut ingen roll eftersom det inte är competetive. Du får inte något övertag över andra spelare, det enda du får ut är att spela tidigare.. Hade säsong 1 kommit vid launch hade det varit lite annorlunda men jösses vad folk klagar på detta

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Men om spelare skulle välja så hade de velat att alla börjar samtidigt på samma kula. P2W borde inte finnas i spel.

Ja alla spelare har ju de facto den möjligheten i fallet med Diablo IV. Något pay to win är det knappast fråga om ens i de vidaste av tolkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Vilka härskartekniker har jag använt, låter mer som du använder det nu. Du har ju skrivit som att du tycker att det är bra att möjligheten finns för early access. Jag har inte skrivit att du har köpt det och jag har tidigare i tråden skrivit att jag köpt det.

Kul att du pratar om min fantasi om omröstningar när du inte har redovisat för din fantasi om att "flera pc-gamers vill ha möjligheten". Rhykker har haft omröstningar på youtube om exakt detta när diablo 4 formulär om hur spelet kan säljas kom ut. Ser man också på influensers och läser i forum så är det mest samma sak att man tolererar att det finns för det är nya Blizzard. Men om spelare skulle välja så hade de velat att alla börjar samtidigt på samma kula. P2W borde inte finnas i spel.

Du skrev bokstavligen: "känns lite som copium från din sida". Jag har endast sagt att det finns de som absolut kan tänka sig att betala för early access.

Återigen så skrev du bokstavligen "skulle man göra en poll" vilket jag tolkade som att du har noll belägg för det du påstår. För det låter fortfarande som att du säger att varenda person som spelar pc-spel delar din åsikt kring just early access.

Slutligen så håller jag inte med om att early access är detsamma som pay to win i det här fallet. Seasons drar inte igång i samband med release så alla får börja samtidigt. Ser inte vad problemet är.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja alla spelare har ju de facto den möjligheten i fallet med Diablo IV. Något pay to win är det knappast fråga om ens i de vidaste av tolkningar.

Vet inte vad du menar med alla har möjligheten. Men P2W har inget med priset att göra. Varför det är P2W är för att man får fördel mot andra. Fyra dagars speltid (speciellt över en helg) kommer ju göra din gubbe mycket starkare än de som inte har fått 4 dagars speltid och du får detta genom att betala mer pengar.

Finns argumentet att det är inte season 1 och därför inte competetive vilket är rimligt men då öppnar vi upp för P2W så länge det inte finns ett leaderboard (se nästintill alla mobilspel). Jag är mot all P2W men extra mycket om det är ett multiplayer-spel både med PVP-zoner och trading, säkerligen achievments också.

Personligen så tycker jag också att det är så extremt få som hinner tävla om att komma med på leaderboard (iaf på de placeringarna som andra spelare tittar på) att den biten är oväsentlig. Jag personligen jämför (tävlar) med andra som har snarlik med tid men det gäller också att hänga med i trading och powernivå för att lätt hitta grupper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Vet inte vad du menar med alla har möjligheten. Men P2W har inget med priset att göra. Varför det är P2W är för att man får fördel mot andra. Fyra dagars speltid (speciellt över en helg) kommer ju göra din gubbe mycket starkare än de som inte har fått 4 dagars speltid och du får detta genom att betala mer pengar.

Finns argumentet att det är inte season 1 och därför inte competetive vilket är rimligt men då öppnar vi upp för P2W så länge det inte finns ett leaderboard (se nästintill alla mobilspel). Jag är mot all P2W men extra mycket om det är ett multiplayer-spel både med PVP-zoner och trading, säkerligen achievments också.

Personligen så tycker jag också att det är så extremt få som hinner tävla om att komma med på leaderboard (iaf på de placeringarna som andra spelare tittar på) att den biten är oväsentlig. Jag personligen jämför (tävlar) med andra som har snarlik med tid men det gäller också att hänga med i trading och powernivå för att lätt hitta grupper.

Jag tycker inte 4 dagars early access faller inom termen eller begreppet P2W. Jag *tror* du är i minoritet som tycker det, men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Vad betalar du för att vinna? Klara storyn snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Vet inte vad du menar med alla har möjligheten.

Det är öppet för alla att lägga till en hundring för att få spela fyra dagar tidigare, vilket inte kommer göra någon som helst skillnad för någonting i spelet. Jag har tagit semester vid releasen, är det orättvist också? Tänk vad mycket mer jag kommer hinna spela i jämförelse med folk som måste gå till jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är öppet för alla att lägga till en hundring för att få spela fyra dagar tidigare, vilket inte kommer göra någon som helst skillnad för någonting i spelet. Jag har tagit semester vid releasen, är det orättvist också? Tänk vad mycket mer jag kommer hinna spela i jämförelse med folk som måste gå till jobbet.

Nej Då måste jag tävla mot dig, jag med kommer ha semester när det släpps.
Kommer inte rusha fram i spelet utan kommer vilja se alla videos som dom gjort har sett dom flesta för akt 1 men lär ju vara några akter till att titta på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nej Då måste jag tävla mot dig, jag med kommer ha semester när det släpps.
Kommer inte rusha fram i spelet utan kommer vilja se alla videos som dom gjort har sett dom flesta för akt 1 men lär ju vara några akter till att titta på.

Haha ja du får gärna "vinna"! Jag tänjer redan på den principiella dataspelsbudgeten när jag ger 790 spänn för ett spel som knappt är 3D ens en gång, och tänker definitivt inte betala 110 kr extra för fyra dagars speltid och något kosmetiskt krims-krams som alla och deras farmor kommer springa runt med.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av ottoblom:

Den prisklassen hade jag inte köpt . Tänk du får vänta 4 dagar extra för o börja spela .

Är väl inte så mycket annat man får dock som är vettig. Får väl se lite hur det blir.
Är väl lite också hur andra tänkt göra man tänkt spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Haha ja du får gärna "vinna"! Jag tänjer redan på den principiella dataspelsbudgeten när jag ger 790 spänn för ett spel som knappt är 3D ens en gång, och tänker definitivt inte betala 110 kr extra för fyra dagars speltid och något kosmetiskt krims-krams som alla och deras farmor kommer springa runt med.

110 kr extra? Det är väl 20 euro extra eller har jag missat något?

Jag överväger det, har tajt med tid när spelet väl släpps men helgen innan är fri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

110 kr extra? Det är väl 20 euro extra eller har jag missat något?

Jag överväger det, har tajt med tid när spelet väl släpps men helgen innan är fri.

Ultimate Edition
EUR 99.99

Digital Deluxe Edition
EUR 89.99

Standard Edition
EUR 69.99

220 spänn... inbillade mig att det var 79.99€ för Deluxe men kollade senast i Battle.net-launchern torsdagen före Open Beta. Helt bortkastade pengar som sagt, och OM det är några problem med inloggningsservrarna (eller liknande) de första dagarna så kommer man bränna pengarna på att fylla Blizzards konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ultimate Edition
EUR 99.99

Digital Deluxe Edition
EUR 89.99

Standard Edition
EUR 69.99

220 spänn... inbillade mig att det var 79.99€ för Deluxe men kollade senast i Battle.net-launchern torsdagen före Open Beta. Helt bortkastade pengar som sagt, och OM det är några problem med inloggningsservrarna (eller liknande) de första dagarna så kommer man bränna pengarna på att fylla Blizzards konto.

Jag funderade lite....Tyvärr hittar jag inget som bekräftar eller säger emot. Men är det så att man även betalar för skins, wings mm också vilket kanske inte finns när väl en vanlig "standard-utgåva" släpps som _inte_ är pre-order?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-