Permalänk
Medlem

Binance

Hej!

Såhär är läget..
Något år sedan investerade jag några tusenlappar i en investering firma som sedan visade sig vara scammers de har sen dess förlorat licensen och/eller blivit tagna av snuten jag vet inte, lr bryr mig. Dock fick jag aldrig tillbaks pengarna.

Jag har nyligen blivit kontaktad av en kille från
Coinmarketcap som säger att de har mina pengar, tydligen ska förra företaget shortstackat på att bitcoin skulle kollapsa med mina pengar i mitt namn.

Nu säger denna person att företaget han jobbar för Coinmarketcap ägs av Binance och att de är färdiga att överföra ”mina” pengar till mitt Binance konto, men jag måste först överföra överföra en viss summa till Binance kontot för att det ska bli nån pappers spår, lr ”gas fees” som de kallar det, därefter som kommer pengarna som är i bitcoin överföras till mitt konto..

Är det nån som handlar lr är aktiv på Binance som känner till dessa företag o kan typ bekräfta lr åtminstone säga nått e fel här?

Skulle gärna behöva lite hjälp av nån som vet hur d funkar

Mvh
Alen

Permalänk
Medlem

Spring.

Permalänk
Medlem

Låter som gjort för att bli blåst ännu en gång. Skicka inga fler pengar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Om summan är mer än 1 krona, så kan man ju chansa, i övrigt så gör det inte.

Skicka oss x tusen först för att få mer pengar tillbaka, glöm det. Scammer 101 på det.

Permalänk
Medlem

VM i Scam 2023 om du går med på det. Räcker det inte att du gått bet på dina cash en gång?

Hade inte gjort något, bett de suga på något salt.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Råkade ut för något liknande för ett år sen. Har hobbyminat lite men aldrig investerat i bitcoin.
Har sålt av allt så jag blev förvånad när de ringde.

Efter första samtalet så bad jag dem återkomma.

Jag loggade in och kollade på mitt konto och hade som jag trodde 0 där.

Detta är en scam som går ut på att du ska föra över "hjälpsumman" och sen är de pengarna och borta och de utlovade fanns aldrig.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Binance är legit. Det där verkar dock ha noll med varken Binance eller Coinmarketcap att göra utan luktar scam på långa vägar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Binance är legit. Det där verkar dock ha noll med varken Binance eller Coinmarketcap att göra utan luktar scam på långa vägar..

Känner du till båda de företagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Känner du till båda de företagen?

Ja, jag har använt Binance i ca 5 år och Coinmarketcap i över 5 år. Men som sagt verkar detta ha noll med de båda att göra

Permalänk
Skrivet av CliCkeN:

Hej!

Såhär är läget..
Något år sedan investerade jag några tusenlappar i en investering firma som sedan visade sig vara scammers de har sen dess förlorat licensen och/eller blivit tagna av snuten jag vet inte, lr bryr mig. Dock fick jag aldrig tillbaks pengarna.

Jag har nyligen blivit kontaktad av en kille från
Coinmarketcap som säger att de har mina pengar, tydligen ska förra företaget shortstackat på att bitcoin skulle kollapsa med mina pengar i mitt namn.

Nu säger denna person att företaget han jobbar för Coinmarketcap ägs av Binance och att de är färdiga att överföra ”mina” pengar till mitt Binance konto, men jag måste först överföra överföra en viss summa till Binance kontot för att det ska bli nån pappers spår, lr ”gas fees” som de kallar det, därefter som kommer pengarna som är i bitcoin överföras till mitt konto..

Är det nån som handlar lr är aktiv på Binance som känner till dessa företag o kan typ bekräfta lr åtminstone säga nått e fel här?

Skulle gärna behöva lite hjälp av nån som vet hur d funkar

Mvh
Alen

Men lägg ner,
är folk på riktigt så här godtrogna?
Det är no1 scam, för över X USD/BTC hit och du får dubbla/trippla/quadruppla tillbaka. "LOVAR"

Sen vilken historia det är innan...
-dejtingspåret, snygg tjej skriver till ensammen vit man
-AI trading, garanterad 1000x avkastning på några minuter
-Elon musk är generös och dubblar dina tillgångar
-Coinmarketcap som är en rankingsida har en supportnisse som skriver till främlingar om ett bankrutt företag som han själv är revisor för på sidan av

Hade nåt ovan varit sant så hade alla gjort det. Och om det faktiskt funkade så hade man hållit det för sig själv, inte spammat andra främlingar på nätet om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Men lägg ner,
är folk på riktigt så här godtrogna?
Det är no1 scam, för över X USD/BTC hit och du får dubbla/trippla/quadruppla tillbaka. "LOVAR"

Sen vilken historia det är innan...
-dejtingspåret, snygg tjej skriver till ensammen vit man
-AI trading, garanterad 1000x avkastning på några minuter
-Elon musk är generös och dubblar dina tillgångar
-Coinmarketcap som är en rankingsida har en supportnisse som skriver till främlingar om ett bankrutt företag som han själv är revisor för på sidan av

Hade nåt ovan varit sant så hade alla gjort det. Och om det faktiskt funkade så hade man hållit det för sig själv, inte spammat andra främlingar på nätet om det.

Öhm?
Vad har din rant med min fråga o göra?
Jag frågar inte om jag skulle ge mina cash till nån.
Jag frågade om nån är bekant o känner till dessa företag.
För till skillnad med din skepticism det finns seriösa företag som handlar med crypto,

Säg mig hur är det att jag ger mina pengar till en ”prins i Nigeria” om jag öppnar ett konto hos ett företag som är legitimt?
Jag har absolut inga som helst planer på att överföra cash till nån därav frågan, är det någon/några som känner igen binance, frågar efter om nån handlat hos de och var det några problem med att ta ut sina pengar därifrån.

Med tanke på att sweclockers är gott o blandat med folk som sysslar med allt möjligt ställde jag min fråga här.
Fullt möjligt det finns mer folk som handlar/handlat crypto, över de lr nån Anna som går att lita på.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Ja, jag har använt Binance i ca 5 år och Coinmarketcap i över 5 år. Men som sagt verkar detta ha noll med de båda att göra

Ok, hur är det med insättningar på binance och har du haft några problem med att ta ut dina insatta pengar hos de?

Permalänk
Medlem

Binance är legitima. Är väl till och med registrerade i sverige nu? Att ha ett binance konto är inget konstigt, det har väl alla som handlar med krypto.

Jag fattar däremot inte varför du måste "sätta in pengar"? Vill de skicka bitcoin behöver dom din plånboksadress och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Binance är legitima. Är väl till och med registrerade i sverige nu? Att ha ett binance konto är inget konstigt, det har väl alla som handlar med krypto.

Jag fattar däremot inte varför du måste "sätta in pengar"? Vill de skicka bitcoin behöver dom din plånboksadress och inget annat.

Jag har aldrig handlat där o enligt Mail från binance själva är min konto registrerat men inte aktivt då jag aldrig använt det förut och inte handlat/sålt något där.

De skickade det, men binance själva blockade överföringen pga då det är ett nytt konto som aldrig används, nånting med att de måste hålla koll pga pengatvätt lagen, så inte kriminella öppnar nya konton överför pengarna o sen tar ut de.

Hur är binance uttag system? E de krångliga osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Jag har aldrig handlat där o enligt Mail från binance själva är min konto registrerat men inte aktivt då jag aldrig använt det förut och inte handlat/sålt något där.

De skickade det, men binance själva blockade överföringen pga då det är ett nytt konto som aldrig används, nånting med att de måste hålla koll pga pengatvätt lagen, så inte kriminella öppnar nya konton överför pengarna o sen tar ut de.

Hur är binance uttag system? E de krångliga osv?

Det enda jag vet är att svenska banker brukar inte tillåta växling mellan fiat ("vanlig valuta") och krypto. Men jag är inte så insatt mer än att jag vet att binance är en seriös aktör

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Ok, hur är det med insättningar på binance och har du haft några problem med att ta ut dina insatta pengar hos de?

Alla problem jag har haft har alltid varit på min banks sida. Binance har än så länge varit väldigt seriösa och alltid gjort allt rätt för mig. Väldigt stor skillnad mot min bank som nekar överföringar hejvilt

Men för att upprepa, så som du har lagt upp dina ursprungliga inlägg i tråden låter detta som att det har noll med varken Binance eller Coinmarketcap att göra

Permalänk

OT: Ursäkta för att jag ställer en fråga in din tråd.

Jag loggade in på Binance och märkte att jag hade ett par tusen på mitt konto då jag har köpt lite coins för många år sedan.
Dock kan jag inte göra något utan att verifiera mig. Är Binance en säker sida att skicka in sina personuppgifter till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

OT: Ursäkta för att jag ställer en fråga in din tråd.

Jag loggade in på Binance och märkte att jag hade ett par tusen på mitt konto då jag har köpt lite coins för många år sedan.
Dock kan jag inte göra något utan att verifiera mig. Är Binance en säker sida att skicka in sina personuppgifter till ?

Tja!
Haha var mer lr mindre samma fråga jag ställde, nästan..
som jag förstår det och kommentarerna från några här så är de legit, men har ingen som helst aning hur deras utbetalning funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Öhm?
Vad har din rant med min fråga o göra?
Jag frågar inte om jag skulle ge mina cash till nån.
Jag frågade om nån är bekant o känner till dessa företag.
För till skillnad med din skepticism det finns seriösa företag som handlar med crypto,

Säg mig hur är det att jag ger mina pengar till en ”prins i Nigeria” om jag öppnar ett konto hos ett företag som är legitimt?
Jag har absolut inga som helst planer på att överföra cash till nån därav frågan, är det någon/några som känner igen binance, frågar efter om nån handlat hos de och var det några problem med att ta ut sina pengar därifrån.

Med tanke på att sweclockers är gott o blandat med folk som sysslar med allt möjligt ställde jag min fråga här.
Fullt möjligt det finns mer folk som handlar/handlat crypto, över de lr nån Anna som går att lita på.

Mvh

Fast det spelar ju ingen roll om Binance och Coinmarketcap är legitima eller ej. Personen som har kontaktat dig har inget med dessa företag att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ysr1:

Fast det spelar ju ingen roll om Binance och Coinmarketcap är legitima eller ej. Personen som har kontaktat dig har inget med dessa företag att göra.

Det spelar väl roll om det är hos binance jag ska sätta in pengar, lr tror du jag ska gå till en annan sida o sätta in pengar?

Självklart spelar det roll om jag säger några tusenlappar in hos binance om de e legitima lr ej… vill ju kunna få ut/tillbax mina pengar, då spelar det ju totalt roll om de e legitima lr ej.. gisses, o även om personen i fråga inte är från nån av de företagen så borde ju mina pengar jag fört över säkra hos ett legitimt företag, lr anser du de kan sno cash från mitt konto där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Det spelar väl roll om det är hos binance jag ska sätta in pengar, lr tror du jag ska gå till en annan sida o sätta in pengar?

Självklart spelar det roll om jag säger några tusenlappar in hos binance om de e legitima lr ej… vill ju kunna få ut/tillbax mina pengar, då spelar det ju totalt roll om de e legitima lr ej.. gisses, o även om personen i fråga inte är från nån av de företagen så borde ju mina pengar jag fört över säkra hos ett legitimt företag, lr anser du de kan sno cash från mitt konto där?

Ja, jag tror att du kommer att sätta in pengar på en annan sida som falskt utger sig för att vara Binance, eller på ett konto som ägs av bedragaren. Hela bedrägeriet bygger på det. Släpp det här bara.

Permalänk
Medlem

Asså är du på riktigt?

Dessa personer som kontaktat dig är inte från Binance eller CoinMarketCap och du kommer absolut inte få tillbaks dina pengar. De kommer aldrig kontakta dig direkt. Personen du pratar med är en scammer som låtsas vara från Binance/CoinMarketCap.

Läs mer här:
https://www.binance.com/en/blog/p2p/how-to-identify-and-avoid...

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strife91:

Asså är du på riktigt?

Dessa personer som kontaktat dig är inte från Binance eller CoinMarketCap och du kommer absolut inte få tillbaks dina pengar. De kommer aldrig kontakta dig direkt. Personen du pratar med är en scammer som låtsas vara från Binance/CoinMarketCap.

Läs mer här:
https://www.binance.com/en/blog/p2p/how-to-identify-and-avoid...

Läste igenom linken, inget av det där är nått jag upplevt här, sen varför är det svårt att förstå det jag säger?

Jag frågar om hur säkert binance är, inte om jag ska skicka pengar till dessa människor. Vilket jag absolut inte har nån plan på att göra.

Jag frågar oxå hur uttagen hos binance funkar och om men kan få pengarna utbetalda till sin bank när man tar ut de.

Ni låser fast er på de som kontaktat mig, jag har absolut ingen plan att överföra cash till nån, däremot kanske handla lite på binance (om de är legit)

Gisses..

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CliCkeN:

Hej!

Såhär är läget..
Något år sedan investerade jag några tusenlappar i en investering firma som sedan visade sig vara scammers de har sen dess förlorat licensen och/eller blivit tagna av snuten jag vet inte, lr bryr mig. Dock fick jag aldrig tillbaks pengarna.

Jag har nyligen blivit kontaktad av en kille från
Coinmarketcap som säger att de har mina pengar, tydligen ska förra företaget shortstackat på att bitcoin skulle kollapsa med mina pengar i mitt namn.

Nu säger denna person att företaget han jobbar för Coinmarketcap ägs av Binance och att de är färdiga att överföra ”mina” pengar till mitt Binance konto, men jag måste först överföra överföra en viss summa till Binance kontot för att det ska bli nån pappers spår, lr ”gas fees” som de kallar det, därefter som kommer pengarna som är i bitcoin överföras till mitt konto..

Är det nån som handlar lr är aktiv på Binance som känner till dessa företag o kan typ bekräfta lr åtminstone säga nått e fel här?

Skulle gärna behöva lite hjälp av nån som vet hur d funkar

Mvh
Alen

Klockren scam. Precis samma sak om nigerianska prinsar som dött och du har ärvt X antal miljoner dollar. Det enda som behövs är en liten transaktion via Western Union för att starta överföringen till dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin