Permalänk
Medlem

Zon gaming saker

Någon som vet vilka vart Zon:s gaming kollektion tillverkas?

Visa signatur

Opteron144@2600mhz 2x512Twinmos, 9800Pro

Permalänk

iom att det verkar vara ett netonnet exklusivt märke så gissar jag på rebrandat kinesium.

inte för att det behöver vara extremt dåligt men tycker det ser väldigt plastigt ut på netonnets bilder.

men visst priserna var väl rätt ok för deras mekaniska tangentbord <800:- med kahli eller TTC gold switchar beroende på modell

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

TTC gör bra brytare.

Permalänk
Medlem

Netonnet har rea på zon prylarna nu. Vart sugen på trådlöst tangentbord länge så slog till för 199. även musen för 99 slank med. Har ett rent helsicke med orienteringen. du har dels backspace som är där fullstora returknappen på gamla tangentbordet var. Sen ovanför den har de någon extra knapp som går bakåt som är där backspace ska va så det har vart ett rent helsicke i en kvart att försöka skriva detta inlägg. Därav redigerar jag inte för rädd jag åker dit igen... Känslan av knapparna är helt annars. Helt värdelösa för att skriva men kanske fungerar för gaming? Inte optimalt för mina behov dock då jag inte kommer använda dem till det syftet. rgb belysning för första gången men det är något som nog lär va avstängt skulle jag tro.

De trådlösa är inte stabilt. Behöver få igång bluetooth men verkar inte va kompatibelt med min dators bluetooth av någon anledning. Måste leta reda på adaptrar se om jag hittar någon som fungerar. Att koppla via 2.4 extremt känsligt. Fungerar på tangentbordsstället men så fort jag tar ner den i knät så är det kört trots att sändaren är bara en meter ifrån max. Så 2.4 ghz läget går inte att använda i min setup. Använda trådat oskyddad usb c kontakt så det är ju bara en tidsfråga innan den går sönder. Fås inte bluetooth igång så kommer den samla damm.

Musen i sig kanske bra med små händer. Säkert inget fel på sensorn men kurvaturen känns udda och inte som den är formad efter högerhanden. Köpte även deras musmatta för 49 och den känns då mer lyx än steelseries dyrare alster med sydda kanter och tjockt tyg. Riktigt bekväm vila handen på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x