Permalänk
Medlem

Skärm problem vid 120hz

Hej när jag byter från 60 till 120hz blir det så här nertill på skärmen? Vad är felet? Har testat 3 olika sladdar blir samma sak

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem

Är det samsung odyssey neo g9? Om ja, så tror jag att detta har hänt mig någon gång men fixades efter omstart av datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Är det samsung odyssey neo g9? Om ja, så tror jag att detta har hänt mig någon gång men fixades efter omstart av datorn.

Är Acer 49" Nitro EI491CR det funkar ibland och sen helt plötsligt kommer det tillbaka alltid

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka skärmen för säkerhets skull om du har möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Lämna tillbaka skärmen för säkerhets skull om du har möjlighet.

Tyvärr då ja köpt den i andra hand så ej möjligt 🤔 får väl bara sitta och ändra fram och tillbaka hela tiden tills de funkar 🫢

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Bildexpert 📺

Har varit ett par trådar senaste halvåret om just begagnade skärmar och liknande krångel. Just den där typen av fel kan också orsakas av GPU:n.

Finns ett enkelt knep – som inte alltid fungerar – att avgöra om det är skärmen eller GPU:n. Använd skärmens menyer och om möjligt placera dem i botten där felet uppstår. Om felet drabbar menyn är det skärmen som är orsaken, något som inte fungerar med drivningen av panelen. Ifall menyn lägger sig över felet är det istället fel på signalen, dvs felet uppstår i GPU:n innan det når skärmen.

Även om skärmen är beggad etc. kan det fortfarande finnas garantitider eller åtminstone support info om modellen från tillverkaren.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du provat både DP och HDMI?

Konspiratorisk som jag är undrar jag ju direkt om den första ägaren hade samma problem. Har du pratat med ursprungsägaren?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du provat både DP och HDMI?

Konspiratorisk som jag är undrar jag ju direkt om den första ägaren hade samma problem. Har du pratat med ursprungsägaren?

testat 2 olika dp och 2 olika hdmi, första ägaren sa att han inte hade samma problem och jag var på plats och kollade på sklärmen innan jag köpte

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har varit ett par trådar senaste halvåret om just begagnade skärmar och liknande krångel. Just den där typen av fel kan också orsakas av GPU:n.

Finns ett enkelt knep – som inte alltid fungerar – att avgöra om det är skärmen eller GPU:n. Använd skärmens menyer och om möjligt placera dem i botten där felet uppstår. Om felet drabbar menyn är det skärmen som är orsaken, något som inte fungerar med drivningen av panelen. Ifall menyn lägger sig över felet är det istället fel på signalen, dvs felet uppstår i GPU:n innan det når skärmen.

Även om skärmen är beggad etc. kan det fortfarande finnas garantitider eller åtminstone support info om modellen från tillverkaren.

gpun lär det inte vara då jag precic köpt nytt och hade detta problem även med det tidigare kortet

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti