Anpassningar i centrum när skärm och tangentbord kombineras

Permalänk
Melding Plague

Anpassningar i centrum när skärm och tangentbord kombineras

"Nästa paradigm i datorinteraktion" är den självsäkra beskrivningen Flux Keyboard tilldelas av sin skapare, som passerat Kickstarter-målet med marginal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad man ska ha det till. Men visst, kul teknik med magnetiska knappar.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nej tack till allt annat än IBM's buckling spring 👨‍🦳

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag som ser fördelen med detta tangentbord. För oss som håller på med flygsim, så blir det ofta en massa kringutrustning för flera tusen kr för radiodisplayer, navigator mm. Här räcker ju att köpa ett sånt här tangentbord och du sparar pengar och plats.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Frux Keyboard hade ju varit ett sjukt mycket bättre namn, nu blir det nog inget köp.

Permalänk
Medlem

Nej.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Konceptet i sig är ju inte nytt.

https://www.sweclockers.com/nyhet/6889-forsta-bilderna-pa-opt...

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det är inte alls samma sak, i ditt exempel är varje knapp en egen liten OLED-skärm. I denna är det en (1) skärm med ett transparant tangentbord ovanpå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag förstår inte riktigt vad man ska ha det till. Men visst, kul teknik med magnetiska knappar.

Inget jag känner behov av och säkert till stor del en gimmick men det är inte svårt att föreställa sig applikationer där möjligheten att ändra symboler under tangenterna kan vara till nytta. Speciellt om man växlar mellan flera.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har velat ha ett sånt här tangentbord sen jag såg Optimus Maximus. Men kommer aldrig backa en kickstarter.

Permalänk
Medlem

Det ser lite plastigt ut, och det verkar ha flera lösa delar. Kommer det låta som någon skakar en hink med lego när man skriver mail då?

Permalänk
Medlem

Gillar idén som fan, men är skeptisk till hur bra det kommer att bli. Känslan vid knapptryck och hur tangenterna sitter är verkligen det viktigaste.

Hade varit underbart att kunna se t.ex vilka snabbkommandon som man kan använda i programmet när man håller nere CTRL och/eller ALT t.ex.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Tack för att du rotade fram den. Borde länkas i artikeln. Fick kraftiga flashbacks av denna nya artikel och försökte klura ut varför 😋

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut, men dom verkar endast satsa på Windows för full funktionalitet. MacOS begränsad och övriga inte alls...
Om dom öppnar upp mjukvaran och låter gemenskapen skapa plugins osv, tror jag det kan bli riktigt bra. Innan det händer har jag svårt att tro att detta blir något för den större massan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jehuty:

Har velat ha ett sånt här tangentbord sen jag såg Optimus Maximus. Men kommer aldrig backa en kickstarter.

Väntar fortfarande på Art Lebedev ska släppa den

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Väntar fortfarande på Art Lebedev ska släppa den

https://www.ebay.co.uk/itm/115755192636

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Det kanske bara är jag som ser fördelen med detta tangentbord. För oss som håller på med flygsim, så blir det ofta en massa kringutrustning för flera tusen kr för radiodisplayer, navigator mm. Här räcker ju att köpa ett sånt här tangentbord och du sparar pengar och plats.

Plats sparar du definitivt, men nog inte pengar då MSRP efter kickstartern ska ligga på $450, vilket med svensk moms blir ca 5900 SEK. Du kan köpa rätt många displayer för den summan.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Det är ju dock väldigt stor skillnad på att ha vanliga brytare under knapparna, och helt transparenta knappar om man ska kunna ändra layout för olika program, och faktiskt kunna se vad knappen har för funktion.
Men utmaningen är ju att få knapparna att kännas bra, och det är ju inte säkert att dom lyckats med i det här projektet.

Permalänk
Hjälpsam

Den där var inte särskilt fräsch. Prototyp som använts i 15 år? tror jag skippar den men tack för tipset =D

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Antar att det är liknande dessa brytare som de kommer att använda, men eftersom de inte har brytarna i mitten, så vet jag inte hur känslan kommer att bli.

Permalänk

Sen jag lärde mig touch typing så gläds jag varje dag över att slippa blicka ner på tangentbordet.

För tangentbord är muskelminnet bästa tekniken.

Jag väljer därför att syna denna gimmick, som inte heller är den första med idén att integrera skärm(ar) i tangentbordet.

Optimus Maximus

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Man kan väl gissa att personerna bakom projektet aldrig har tillverkat en kommersiell produkt tidigare. I så fall hade de nog hållit sig långt ifrån en modulär design då det är något av det svåraste man kan ge sig på.

Själv har jag gått och hoppats på att Teenage Engineering skulle få tummarna loss och ge oss ett tangentbord i OP-1 stil med retroknappar, encoders och kanske någon OLED skärm, men istället har Electronic Materials Office hunnit före. Se https://electronicmaterialsoffice.com

Permalänk
Medlem

Helt ointressant produkt för mig.