Permalänk

usb trubbel

Hej!
Har ett TUF GAMING B550-PRO Moderkort amd,Nu är det så att jag har en dongel installerad och använder en xbox controller.
Problemet är att varje gång(nästan) får problem med att jag startar kontrollern och den synkar ej med dongeln.
Jag måste dra ut dongeln från usb anslutningen och sätta dit den igen,då funkar det.
Rätt irriterande då man nästan måste göra det varje gång man startar burken,lär slita ut usb-portan he he he..
mvh jonny

Permalänk
Skrivet av supra_jonny:

Hej!
Har ett TUF GAMING B550-PRO Moderkort amd,Nu är det så att jag har en dongel installerad och använder en xbox controller.
Problemet är att varje gång(nästan) får problem med att jag startar kontrollern och den synkar ej med dongeln.
Jag måste dra ut dongeln från usb anslutningen och sätta dit den igen,då funkar det.
Rätt irriterande då man nästan måste göra det varje gång man startar burken,lär slita ut usb-portan he he he..
mvh jonny

har samma problem fast för mig brukar det räcka med att bara ta bort kontrollparningen och para om den ibland räcker det att bara stänga av kontrollen och starta den igen.

tror inte det är något specifikt hårdvarumässigt lutar mer åt något med win 10/11 att den ibland inte fattar att det är samma kontroll som försöker ansluta eller något sådant.

bad en mod lägga tråden i kringutrustning istället.ganska tvek på att det beror varesig på moderkort cpu eller minne då jag hade samma bekymmer även på min gamla intel hårdvara så inget AMD specifikt heller.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Har också detta problem, att starta om kontrollen kanske fungerar men det innebär att öppna luckan och ta ur batterierna vilket gör det ohållbart.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Har också detta problem, att starta om kontrollen kanske fungerar men det innebär att öppna luckan och ta ur batterierna vilket gör det ohållbart.

Detta problem är fruktansvärt störande,måsta dra ur dongeln ur moderkortet varje gång jag startar burken typ.
Måste finnas lösning på detta?

mvh jonny

Permalänk

Någon som stött på liknande problem? eller kanske byta dongel som gäller? he he
måste dra ur dongeln ur datorn in princip varje gång och synka dom igen.
mvh jonny

Permalänk
Medlem

Har inte Microsoft drivare till deras dongel då?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Har också samma irriterande problem med två donglar. Oftast fungerar det bra över en längre period men sen börjar det av okänd anledning krångla. Kör för tillfället åter trådat så ansluter kabel för att ge ström till kontrollern när jag vill använda den.

Har dessvärre aldrig lagt någon tid på att felsöka, iallafall på senare tid. Men då vi är en del med samma bekymmer så verkar det inte vara ett unikt fel iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...