Permalänk
Medlem

Sen är hon 7-sitsig! Men inte enligt Trafikverket tyvärr... Så man får bara färdas där bak när tillfälle ges. 😁

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Nu blev tanten generad, för någon pärla är hon inte direkt. Inte än iaf.

Mycket, mycket jobb för att hon ska e bra ut nära och i dagsljus. För mycket. Jag arbetar för att hon ska åka bra på grusvägsturer på sommaren samt se hyffsad ut på håll, i skymning. 😂

Ska byta till en hel instrumentbräda nu i sommar, samt bussningarna bak och topplagringarna för fjäderbenen fram. Sen ska höger bakskärm svetsas till med ekonomiplåt och lackas. I den vevan bättrar jag på framskärmarna och huven med lack också är tanken. Lacken kan inte bli sämre än den är då rost har dolts med pensel och någon grön färg innan. Vilket jag är tacksam för för det har räddat plåt.

Sen ska väl motorn renoveras upp, men inte i år. Lider av rätt så ordentlig "piston knock" när hon är kall. Men blir väldigt tyst när hon är varmkörd

Så hon ser bara bra ut på håll den gamle tanten, men jag älskar'na iaf!

Här kör jag ut na efter vinterdvalan iaf.

https://youtu.be/O81g7sXB2g8

Väldigt fin på många vis. Jag gillar simpliciteten! Hoppas den kommer rulla i många år till.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Väldigt fin på många vis. Jag gillar simpliciteten! Hoppas den kommer rulla i många år till.

Det hoppas jag med. Hon var på väg att skrotas så jag gör mitt bästa i att ge henne en lugn men fin pension så här på ålderns höst. Hon är riktigt fin där det räknas, d.v.s. allt som inte syns. Fin för att vara en 76a som faktiskt brukats.

Sista besiktningen görs nästa år... eller ja, överlever hon 50 år till sen så tror jag hon måste besiktas igen i mitten på 2070-talet. 😂

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Passat är kanske inte den sexigaste bilen i världen, men jag gillar den!

Permalänk
Medlem

En elektrisk BMW

Permalänk
Medlem

Nytvättad och polerad

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Mazda MX-30 First edition, med el-säte, HUD display (4 LCD skärmar i allt), navigation,
inbyggd egen 4G förbindelse (esim?) WiFi / Bluetooth, riktig fet ljud etc.

Bilen har "Soul-Red" metallic så den byter lite färg beroende på vilken vinkel och ljus som finns.

Komfortabelt och lyxigt rymdskepp (tycker jag), men jag bytte just ut min "gamla" första nya
bil som finns tidigare i tråden som var en Suzuki Ignis, har haft den i 4.5 år nu och tänkte nu
var tiden inne för en elbil.

Permalänk
Medlem

Audi S3 2018, haft den i snart ett år.

Permalänk
Medlem

Hunnit bli några bilar sen senast

GS300 som var tänkt o bli ny bruksglidare men fick hamna på blocket istället då jag fick en tjänstebil.

Mazda Miata 1.6, finns lite funderingar på att byta ut Boxstern mot denna. Driftskostnaden är ju typ 1/10 del och nästan lika kul o köra.

Mazda MX-5 1.8, Råkade impulsköpa en till när man var i farten, denna med den större motorn, tanken var att fixa iordning båda och sen bestämma sig vilken som skulle bli kvar. Men de var ett enkelt beslut då den andra visade sig vara en USA-import så helt skonad från rost och hade även lite lägre miltal

Sen fick jag erbjudande om o ta över en kollegas tjänstebil så vart en Tesla Model 3 Long Range Dual Motor och glida med i ca 1 år nu. Får man pröva på elbils livet lite. Än så länge är min åsikt, bra el-bil men annars i "nivå" med en Golf/Polo när de gäller komfort fast med sämre bygg kvalité

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna nya generationen är så groteskt jävla fräscha. Ser faktiskt riktigt moderna ut, som de hör hemma på -20 talet.
Sen ser den rätt futuristisk ut också inne. Hur är den att köra och så?

Permalänk
Medlem

Min å sambons nya bruksbil

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Den var lagom jättemysig!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Hyrbilen jag hade i USA förra veckan!

Permalänk
Medlem

Köpte en cab inför sommaren och en mycket välskött sådan. Få mil och en ägare som endast har kört på sommaren.

Nytvättad och hämtad som står i garaget för lite njutning.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Subaru Legacy 3.0R Spec B, sexcylindrig boxer med manuell låda Det var inget förnuftigt köp så att säga, men motorljudet är ljuvligt. Härnäst väntar nya bromsskivor, -belägg samt styr- och spindelleder. Om ni ser mig på bilträffarna i Göteborg får ni gärna hälsa!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

https://i.imgur.com/c1AaAgT.jpg
https://i.imgur.com/e49Lcn5.jpg
https://i.imgur.com/VUYlZeO.jpg

Subaru Legacy 3.0R Spec B, sexcylindrig boxer med manuell låda Det var inget förnuftigt köp så att säga, men motorljudet är ljuvligt. Härnäst väntar nya bromsskivor, -belägg samt styr- och spindelleder. Om ni ser mig på bilträffarna i Göteborg får ni gärna hälsa!

Magiska bilar, haft 3 st Om inte någon redan gjort de så ta bort gummilisten på skärmkanten bak. Alternativt ta bort dom och gör rent under bara. Fastnar mkt sand o salt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Magiska bilar, haft 3 st Om inte någon redan gjort de så ta bort gummilisten på skärmkanten bak. Alternativt ta bort dom och gör rent under bara. Fastnar mkt sand o salt där

Tack för tipset! Jag har sett din svarta Legacy längre bak i tråden, fint med svart färg! Hade du något särskilt problem eller motorras jag ska se upp för framöver?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Tack för tipset! Jag har sett din svarta Legacy längre bak i tråden, fint med svart färg! Hade du något särskilt problem eller motorras jag ska se upp för framöver?

Två hade problem med växellådan, centrumdiffen som gått varm, antagligen pga olika mönsterdjup på däcken. Märks genom att de känns lite som att köra med svetsdiff fram, en krafsar med ena hjulet. Fenomenet uppstår enbart när lådan är riktigt varm så kan tyvärr vara svårt att upptäcka på en provkörning.

Motorerna annars är ganska bekymmer befriade, speciellt jämfört med andra subaru motorer ^^

Permalänk
Medlem

Snygg bil

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Hittade en manuell M140i Shadow edition efter några års letande. Riktigt nöjd, även fast två vita bilar är rätt tråkigt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av SnabelostSWE:

Hyrbilen jag hade i USA förra veckan!

<Uppladdad bildlänk>

En riktig maffiabil! Stor och rymlig häftigt! Var var du och är det dyrt att hyra bil där?

Permalänk

Fy fan va snygga bilder, tummen upp 👍👍

Permalänk
Medlem

Haft den här som bruksbil i drygt 3 år nu, hur nöjd som helst.
V60 -15 D4, VEA 2.0 liter, dubbelturbo, manuell 6 växlad, BSR optimerad steg 1 258hp/530nm, 1100 skatt, full tank ~1400 och tar mig drygt 90-120 mil på det beroende på blyinlägg i skon.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av PMJ:

full tank ~1400 och tar mig drygt 90-120 mil på det beroende på blyinlägg i skon.

<Uppladdad bildlänk>

Det var en extrem utläggning istället för att bara skriva vad den drar per mil, 0.XX/mil….

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Det var en extrem utläggning istället för att bara skriva vad den drar per mil, 0.XX/mil….

Extrem utlägging? Svårt att greppa att medelförbrukningen varierar beroende på körstil och dag mer eller mindre, men för att göra det begripligt för dig så ligger medelförbrukningen mellan 0,56-0,75 och bilen har ett beräknat snitt över 100/km på 0,59.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

En riktig maffiabil! Stor och rymlig häftigt! Var var du och är det dyrt att hyra bil där?

Haha!

Jag hyrde den i Chicago och lämnade i Washington. Fem dygn totalt. Vill minnas att den kostade runt 7000:-. Inte så farligt egentligen med tanke på att dom kostar runt en miljon.

Snittförbrukning 1,3 liter per mil.

Permalänk
Medlem

Behövde sommardäck så råkade bli nya fälgar i samma veva.. 🤷‍♂️ 🛞

265/35/19 @ 9.5" ET40 bak + 235/40/19 8.5" ET35 fram

Bilen står på Eibach-fjädrar men pga Xdrive är den ändå lite för hög för min smak men inget jag kommer orka åtgärda i min ägo

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Golf 6, 1.4 Tsi. It's not much but it's mine 😁
Tog nyligen körkort efter att ha skjutit på det i många år och det här fick bli den första egna bilen.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Min Jagga under och efter tre intensiva dagar TimeAttack på Mantorp! Blev en andraplats i Club, riktigt skoj! 🙌

Den fick sig en välförtjänt tvätt i Norrköping på vägen upp till Stockholm sen. Hårt jobb för en stackars tung GT-bil som egentligen är byggd för att cruisa på landsvägar att plågas på bana sådär! 😅

Permalänk
Medlem

Fortsätter temat med Bäckebols Parkering

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1