GTX 980, 2500k, 24 GB DDR3, P67 Extreme, Corsair A500 och Ryzen 3 1200
Efter uppgradering blir dessa över.
MSI GTX 980
Blower-kort som fungerat felfritt i min ägo, köptes från Sweclockers ifjol och har använts till gaming och rendering. Repastades av mig för ca ett halvår sedan. Bud från 800 kr.
Zotac GTX 980
Köptes på Tradera ifjol och har tagits väl omhand sedan dess. Rengjordes ordentligt och repastades av mig för ca ett halvår sedan. En fläkt surrar lite vid lägre hastigheter men har inte stört mig, har flashat ett vBIOS med mer aggressiv fläktkurva men har kvar originalet. Har använts till gaming och rendering med. Är det 980 som jag upplevt bäst prestanda av. Bud från 800 kr.
ASRock P67 Extreme6, i5 2500k, 24GB DDR3
Köptes på Tradera för några år sedan. Har därefter fungerat utmärkt som speldator och sedan server. Har två gigabit-portar och har därför också agerat router i mitt homelab. Har fungerat utmärkt och med gott om IO-portar, dock fungerar inte två RAM-slots vilket i praktiken begränsar minneskapaciteten till högst 16 GB. Annars riktigt grymt moderkort. Processorn är en vanlig i5 2500k, den med högre hastighet utan integrerad grafik, har aldrig överklockats av mig. 2 stickor på 8 GB vardera, märket SKHynix, DDR3 sitter i. Har även Crucial Ballistix 2x4GB som följer med. Tillsammans tänker jag bud från 900 kr.
Corsair A500
Processorn har kylts av en Corsair A500 som gått fint. Till den följer en lång skruvmejsel med som behövs vid monteringen och fästen till flera sockets. Bud från 300 kr.
Ryzen 3 1200
Köptes på Sweclockers men har inte fått någon användning för den. Bud från 200 kr.
Säljer enskilt eller tillsammans. Hämtas i Norrköping eller skickas, köpare betalar frakt. Meddelar innan budgivning avslutas. Säljer till vem jag vill osv.
Mvh,
Arvid