Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vårrensning - Datorer, Komponenter, Fläktar m.m.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 100 kr för samtliga DDR3 minnen
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr ASUS STRIX GTX 970 4GB
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

@Rupenbritz
Ang: 9) Min Dator - ingen bild

Vilket RTX 3090 sitter i burken?
Är det garanti på någon del av hårdvaran kvar?
Kan hämtas i nästa vecka, om vi kommer överens

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

300 kr för GTX 970
350 kr för GTX 1050
220 kr för B250
1800 kr för 2) Basic Gaming Dator 1
Hämtar beroende på hur mycket det blir.

Möjligen intresserad av några andra mindre saker också.

Uppdaterar till 450 kr för GTX 970.

Permalänk
Medlem

Äntligen dags för lite uppdateringar. Kan börja med att bud väl under startbud på hela datorer inte riktigt accepteras, tycker att startpriserna för dom är rimliga efter priserna som går på SweC just nu.

Vill också klargöra att jag INTE Säljer enskilda komponenter från hela Datorerna, verkade bli något missförstånd med 970n.
Det är ett "ASUS GTX970 4GB Turbo OC White" som säljs enskilt, INTE strix.

1) Äldre Gaming Dator
SÅLD

2) Basic Gaming Dator 1 och 3) Basic Gaming Dator 2
Väntar betalning

Skrivet av herbamare:

300 kr 1151-D4 MSI B250M BAZOOKA. Hämtar

Taget, PMa gärna

Skrivet av Dejvlol:

6) Gaming Dator 2 - Ingen bild
3200 + frakt

Bud accepterat, men tyvärr verkar jag ha problem med just denna att den startar om under high load så måste undersöka. Misstänker PSU problem och måste ev. byta den. Återkommer i PM om jag löser det.

Skrivet av AlpAne:

350 kr + frakt för MSI H510M PRO

Taget, PMa gärna

Skrivet av Lurk3r:

140 kr 2st 120mm CoolerMaster MasterFan + 2st 120mm Scythe Gentle Typhoon

Taget, PMa gärna

Skrivet av TMG:

350 kr för GTX 1050
Hämtar beroende på hur mycket det blir.

Möjligen intresserad av några andra mindre saker också.

Skrivet av TMG:

Uppdaterar till 450 kr för GTX 970.

Taget för båda dessa, vill du köpa mer saker småsaker?

Skrivet av DrSwizz:

Jag bjuder 500kr + frakt för:
DDR3 2GB (1x2) Corsair DHX 1600mhz +
MSI GTX1050 4gb itx ocv1 +
XFX Radeon HD6870 1GB +
XFX Radeon HD6850 1GB +

1050n fick nog bättre bud, men vill du köpa

DDR3 2GB (1x2) Corsair DHX 1600mhz +
XFX Radeon HD6870 1GB +
XFX Radeon HD6850 1GB +

för 150kr?

mvh,
Rupen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

1050n fick nog bättre bud, men vill du köpa

DDR3 2GB (1x2) Corsair DHX 1600mhz +
XFX Radeon HD6870 1GB +
XFX Radeon HD6850 1GB +

för 150kr?

mvh,
Rupen

Jo, jag ta ta dessa för 150kr +frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurk3r:

400 kr ASUS STRIX GTX 970 4GB

Skrivet av TMG:

Uppdaterar till 450 kr för GTX 970.

Båda dessa bud lades efter kl. 19:00 så utgår ifrån att mitt bud på 350:- kr gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Båda dessa bud lades efter kl. 19:00 så utgår ifrån att mitt bud på 350:- kr gäller.

Då antar du fel, kommer bättre bud in innan man accepterat från båda håll / det är betalat finns det ingen anledning att neka dem

Permalänk
Medlem

-MSI H510M PRO
-ASUS GTX 970 TURBO OC 4GB
-DDR3 8GB (2x4) + DDR3 4GB (4x1) 1066 generic

SÅLD

Permalänk
Medlem

- DDR3 2GB (1x2) Corsair DHX 1600mhz
- XFX Radeon HD6870 1GB
- XFX Radeon HD6850 1GB

Såld

Permalänk
Medlem

-GTX 1050
- 2st 120mm CoolerMaster MasterFan
- 2st 120mm Scythe Gentle Typhoon
-B250 Bazooka

Sålda

Permalänk
Medlem
Citat:

(Alla bud noterade, tar bud till 19:00 som sagt, sen gör jag en sammanfattning/säljer av)

Skrivet av Rupenbritz:

Då antar du fel, kommer bättre bud in innan man accepterat från båda håll / det är betalat finns det ingen anledning att neka dem

Ouch. På SweC marknad så brukar folk vara rakryggade kring sådant här.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Ouch. På SweC marknad så brukar folk vara rakryggade kring sådant här.

Fast bara för någon lägger bud betyder det inte att man accepterar det heller. Detta är inte tradera där bud bestämmer.
Har köpt/sålt väldigt mycket på SweC och aldrig sett att bud är bindande. Deals är gjorda när båda parter accepterat.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Fast bara för någon lägger bud betyder det inte att man accepterar det heller. Detta är inte tradera där bud bestämmer.
Har köpt/sålt väldigt mycket på SweC och aldrig sett att bud är bindande. Deals är gjorda när båda parter accepterat.

Mvh

Det är ju inte poängen - men att sätta en stopptid och sedan acceptera bud efter den är ju inte kutym här på SweC marknad. Problemet blir ju precis det som hände här: en person leder budgivningen vid det klockslaget du har kommunicerat som stopptid, då tror man ju att man har vunnit om man har kommit upp till en rimlig nivå. Sedan bjuder någon över efter stopptiden, vad gäller då för den som bjöd innan? Ska hen bjuda över fastän stopptiden är förbi? Nä.

Det du visar är att för dig är några spänn viktigare än sunt förnuft och ryggrad.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Det är ju inte poängen - men att sätta en stopptid och sedan acceptera bud efter den är ju inte kutym här på SweC marknad. Problemet blir ju precis det som hände här: en person leder budgivningen vid det klockslaget du har kommunicerat som stopptid, då tror man ju att man har vunnit om man har kommit upp till en rimlig nivå. Sedan bjuder någon över efter stopptiden, vad gäller då för den som bjöd innan? Ska hen bjuda över fastän stopptiden är förbi? Nä.

Det du visar är att för dig är några spänn viktigare än sunt förnuft och ryggrad.

Alla har rätt till sina åsikter

Men jag hann inte kolla buden fören senare på kvällen och då hade bud på nästan dubbla kommit för mig är det en självklarhet att acceptera. Inte för ”några kronor”. Men men smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Alla har rätt till sina åsikter

Men jag hann inte kolla buden fören senare på kvällen och då hade bud på nästan dubbla kommit för mig är det en självklarhet att acceptera. Inte för ”några kronor”. Men men smaken är som baken

350 -> 450 SEK är väl inte knappast "nästan dubbla".

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

350 -> 450 SEK är väl inte knappast "nästan dubbla".

Han fick högre bud i PM tydligen, så även om säljaren skriver att man vann budgivningen fortsätter den verkar det som.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till att när jag säger att en person vunnit och jag skrivit att saken är såld så är den såld även om jag får högre bud. Får jag högre bud innan jag ens hunnit kolla alla bud och jag inte utsatt en vinnare så accepterar jag nyaste budet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Jag håller mig till att när jag säger att en person vunnit och jag skrivit att saken är såld så är den såld även om jag får högre bud. Får jag högre bud innan jag ens hunnit kolla alla bud och jag inte utsatt en vinnare så accepterar jag nyaste budet.

Dock var det en person som blev fifflad av detta vilket jag erkänner (tror det var TMG?). Men fått över 70 pm på den här tråden av folk som ville köpa olika kombinationer. Vart väldigt svårt o hantera både tråden och PM. Det har jag personligen bett om ursäkt i PM redan.
---

Fick mycket intresse för Gaming Dator 3 (Ryzen systemet) men hade problem med det. Har nu fixat det. Stresstesta i över 12h utan problem. Var tvungen o byta ut PSU, samt SSHDn funka inte. Böt även Chassi i allting då moderkortet va mATX kändes onödigt o köra ATX chassi och jag hade ett ATX upg paket liggandes.

Fick fyra bud mellan 3200-3500 men det var med bättre chassi/nätagg. Så antar att folk vill tänka om där. Här är nya specsen på ett system som faktiskt funkar nu. Börjar om på 3000 då lite sämre chassi/psu.

CM MasterBox Q300L
650W Deltaco PSU 80+
D4-AM4 Legion T5 Motherboard
AM4 Ryzen 5 3600
DDR4 32GB (4x8) Crucial 2133mhz
GTX1070 8GB MSI Aero OC
PNY CS900 250GB SSD
3x upHere RGB Fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Dock var det en person som blev fifflad av detta vilket jag erkänner (tror det var TMG?). Men fått över 70 pm på den här tråden av folk som ville köpa olika kombinationer. Vart väldigt svårt o hantera både tråden och PM. Det har jag personligen bett om ursäkt i PM redan.
---

Fick mycket intresse för Gaming Dator 3 (Ryzen systemet) men hade problem med det. Har nu fixat det. Stresstesta i över 12h utan problem. Var tvungen o byta ut PSU, samt SSHDn funka inte. Böt även Chassi i allting då moderkortet va mATX kändes onödigt o köra ATX chassi och jag hade ett ATX upg paket liggandes.

Fick fyra bud mellan 3200-3500 men det var med bättre chassi/nätagg. Så antar att folk vill tänka om där. Här är nya specsen på ett system som faktiskt funkar nu. Börjar om på 3000 då lite sämre chassi/psu.

CM MasterBox Q300L
650W Deltaco PSU 80+
D4-AM4 Legion T5 Motherboard
AM4 Ryzen 5 3600
DDR4 32GB (4x8) Crucial 2133mhz
GTX1070 8GB MSI Aero OC
PNY CS900 250GB SSD
3x upHere RGB Fan

3000+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejvlol:

3000+frakt

Noterat, avvaktar på fler bud då flera var intresserade

7 och 8 bud för båda på 8500 just nu

Permalänk
Medlem

Nuvarande bud

6: 3500
7: 5000
8: 4200

Permalänk
Medlem

7,8 sålda

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad