Jag behöver hjälp att fixa min Wordpress-sida

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp att fixa min Wordpress-sida

Hej!

Det kom in virus och skadliga filer på min wordpress-sida, troligtvis p g a plugins som inte var uppdaterade samt inaktiva teman (enligt webleverantören). Så webleverantören stängde ner sidan samt avlägsnade viruset och de skadliga filerna. Men när de sedan "öppnade" sidan igen så är det något som har blivit fel. Webleverantören tror att det har med ett tema att göra. Se foton för hur det ser ut på sidan nu, samt när jag loggar in på sidan. Jag har för lite kunskap om Wordpress för att kunna lösa detta och söker någon som jag kan anlita som vet hur man löser detta och kan göra det till ett rimligt pris, då jag har en liten budget för detta. Alternativt om någon förstår vad som hänt (utifrån felmeddelandet) och har förslag på hur detta skulle kunna åtgärdas och kan skriva det här i tråden. Skulle det t ex gå att återställa sidan till en tidigare version, från när sidan fungerade som den ska och innan viruset/skadliga filer kom in? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vem har skrivit functions.php? Det är väl där man stoppar egen kod i WordPress. Någon annan som varit ansvarig för sidan tidigare?

Om det går att återställa beror ju på om ni har backup eller ej. Utan det är det inte enkelt.

Permalänk
Medlem

Hojta till i DM så fixar jag det åt dig om du inte fått hjälp redan.
Referenser finns på just WP i ganska avancerade setups.

Betalning: skänk 50kr till valfri välgörenhet, jag vill inte ha nå pengar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Skriv över alla filerna med nya, brukar vara ett bra sätt, samt se till att uppdatera dina plugins.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vem har skrivit functions.php? Det är väl där man stoppar egen kod i WordPress. Någon annan som varit ansvarig för sidan tidigare?

Om det går att återställa beror ju på om ni har backup eller ej. Utan det är det inte enkelt.

Möjligtvis kan det ha att göra med att när någon skapade sidan åt mig så skapade de ett eget tema (eller om de modifierade ett befintligt tema, jag vet inte hur det fungerar) utifrån hur jag ville att sidan skulle se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

Skriv över alla filerna med nya, brukar vara ett bra sätt, samt se till att uppdatera dina plugins.

Ok, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Hojta till i DM så fixar jag det åt dig om du inte fått hjälp redan.
Referenser finns på just WP i ganska avancerade setups.

Betalning: skänk 50kr till valfri välgörenhet, jag vill inte ha nå pengar.

Toppen, jag skriver till dig imorgon! Stort tack!