Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrp:

En liten grej jag märker är att om jag är inne i t.ex nvidias kontrollpanel, så är texten till vänster i listan väldigt tydlig och bra, men inte denna text jag skriver nu t.ex.

Kan du gå in på nvidias kontrollpanel och skicka en print på hur det ser ut under ”ändra upplösning”?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Kan du gå in på nvidias kontrollpanel och skicka en print på hur det ser ut under ”ändra upplösning”?

Javisst!

Ser nu att den ställt sig på 1080p under Ultra HD, HD, SHD istället för PC där den stått tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrp:

Javisst!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ser nu att den ställt sig på 1080p under Ultra HD, HD, SHD istället för PC där den stått tidigare.

Yes. Sätt den på PC 1920x1080. Vet att annat än PC alternativen ibland kan spökar som fan med saker och ting.

Edit: och välj 144/165Hz ofc!

Men det blev inte bättre eller?

Visa signatur

NCASE M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Yes. Sätt den på PC 1920x1080. Vet att annat än PC alternativen ibland kan spökar som fan med saker och ting.

Edit: och välj 144/165Hz ofc!

Men det blev inte bättre eller?

Tyvärr, jag börjar tro att det är jag som ser saker. Att det kanske inte är något fel, men det är som att bakom en text ligger det en text till, om det är begripligt, som att visa pixlar "rinner ut".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrp:

Tyvärr, jag börjar tro att det är jag som ser saker. Att det kanske inte är något fel, men det är som att bakom en text ligger det en text till, om det är begripligt, som att visa pixlar "rinner ut".

Alright. Svårt att säga när vi bara kan se printscreens och inte vad den faktiska skärmen visar.

Men kan säga att de prints du skickade nu på nvidias kontrollpanel ser bra ut. Medans den du laddade upp i originalposten på windows bildskärmsinställningar ser märkbart fucked up ut.

Men den skillnaden ser du också eller? Om du jämför texten på bilderna.

Visa signatur

NCASE M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrp:

Mobil -> Ta kort hyffsat nära på en textsnutt som du upplever som suddig/whatever, ta sedan screenshot på samma text.
Posta båda bilderna här

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Har samma problem med svärfars monitor. Det är dock en sån där gammal 32" Dell, men problemet var på gamla datorn ochd et flyttade vidare till den nya datorn, så jag tror det är monitorn som spökar. Köpte även ny kabel. Måste vara så att vissa skärmar blir skit ibland. Har även jag pillat på alla inställningar jag kunde läsa om. Det blev absolut bättre men inte i som det borde vara.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Alright. Svårt att säga när vi bara kan se printscreens och inte vad den faktiska skärmen visar.

Men kan säga att de prints du skickade nu på nvidias kontrollpanel ser bra ut. Medans den du laddade upp i originalposten på windows bildskärmsinställningar ser märkbart fucked up ut.

Men den skillnaden ser du också eller? Om du jämför texten på bilderna.

Jajamän, den skillnaden ser jag, skärmdumparna är lite värre än va de faktiskt, men jobbigt att läsa är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrp:

Jajamän, den skillnaden ser jag, skärmdumparna är lite värre än va de faktiskt, men jobbigt att läsa är det.

Okej, okej. Det Pamudas skrev är ingen dum idé annars:

Skrivet av Pamudas:

Mobil -> Ta kort hyffsat nära på en textsnutt som du upplever som suddig/whatever, ta sedan screenshot på samma text.
Posta båda bilderna här

Visa signatur

NCASE M1