Permalänk

mITX gaming/streaming 20-25k

Tjenare Sweclockers,

Då var det nog på tiden att man köpte ett nytt gaming rigg då man har rockat ol' trusty i7 2600k och Radeon HD 7950 alltför länge nu. Sist jag köpte gaming rigget fick jag hjälp från er här, så 12 år senare testar vi att göra en tråd om det igen

Jag hade tänkt att downsiza mig till en mITX på grund av min situation om att bo mitt i stockholm (hint: jävligt litet) så man behöver vara lite kreativ och sparsam när det gäller utrymme, samt sparsam när det gäller strömförbrukning.

För 10 år sen var M. 2 en dyr lyx grej, men verkar vara normen nu. Är Samsung fortfarande kung gällande SSD?

Öppen för kommentar och synpunkter. Tack ska ni ha!

Permalänk
Medlem

Hade personligen gjort något likt detta:

https://www.amazon.se/-/en/Thermalright-Peerless-Assassin-Alu...

Permalänk
Medlem

CPU-kylare: https://www.amazon.se/Thermalright-luftkylare-CPU-kylare-kylf...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Tack för svaren!

I och med att både 6950XT och 4070 har ungefär samma prestanda så blir det en 4070, med tanke på strömförbrukningen, även om 16gb av VRAM är mer framtidssäker så är jag inte en främling för spela på låg grafik

Har aldrig beställt från Amazon samt aldrig hört talas om Thermalright, är det bättre än Noctua nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluestahli:

Tack för svaren!

I och med att både 6950XT och 4070 har ungefär samma prestanda så blir det en 4070, med tanke på strömförbrukningen, även om 16gb av VRAM är mer framtidssäker så är jag inte en främling för spela på låg grafik

Har aldrig beställt från Amazon samt aldrig hört talas om Thermalright, är det bättre än Noctua nuförtiden?

Har personligen beställt ett nyligen men ej hunnit montera. Men om man kollar resultaten så kyler det i topp klass likt Noctua D15 där det är bättre/likvärdigt enligt olika tester. Men fläktarna på Noctua är bättre kvalité och antagligen något lättare montering. Men om du jämför vad som får plats i NR200P så är det Noctua U12A som passar beroende på moderkort och då får Thermalrights garanterat plats och kyler bättre.