Cooler Master gör chassi format som skyskrapa

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master gör chassi format som skyskrapa

Med Ncore 100 Max bygger Cooler Master på höjden för att klämma in även de största grafikkorten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vid första anblick fick färgen det att se ut som kartong.
Insåg ganska snabbt att det inte var det.
Men vet inte om de var speciellt snyggt?

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är inte superförtjust i den bronsfärgade, men den gröna ser faktiskt inte helt dum ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag är inte superförtjust i den bronsfärgade, men den gröna ser faktiskt inte helt dum ut?
https://news.coolermaster.com/wp-content/uploads/2023/05/2023.5.29-CoolMaster-079.webp

Nej den var väl helt okej om man vill ha något lite mer färgglatt än de vanliga svarta chassin och gillar designen i övrigt.

Permalänk
Medlem

Båda är snygga, men varför en grön cooler master logga på det bronsfärgade chassit? Ljusgrått eller brunt ffs. Loggan är väl färgad för att passa det gröna chassit.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de blivit starkt "inspirerade" av Nzxt H1

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hujeta:

Ser ut som att de blivit starkt "inspirerade" av Nzxt H1

För att båda är på höjden? I övrigt är de inte speciellt lika
Phanteks Evolv shift känns mer trolig, och dessutom före

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Åh, denna formen är helt i min smak. Skulle se sjukt snyggt ut om man bytte ut den färgade metallen mot bockad och laserskuret trä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

För att båda är på höjden? I övrigt är de inte speciellt lika
Phanteks Evolv shift känns mer trolig, och dessutom före

Förutom utformningen så inkluderar de också psu och aio likt nzxt. Visst finns det fler chassin i liknande utformning, ghost raw tex. Var mest ett uttryck i artikeln jag reagerade på, att CM varit väldigt kreativa med utformningen.

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hujeta:

Förutom utformningen så inkluderar de också psu och aio likt nzxt. Visst finns det fler chassin i liknande utformning, ghost raw tex. Var mest ett uttryck i artikeln jag reagerade på, att CM varit väldigt kreativa med utformningen.

Ja, det kan jag väl hålla med om, utformingen är egentligen inte så kreativ, men mönster och design desto mer

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av landmarks:

Jag är inte superförtjust i den bronsfärgade, men den gröna ser faktiskt inte helt dum ut?
https://news.coolermaster.com/wp-content/uploads/2023/05/2023.5.29-CoolMaster-079.webp

Håller med. Väldigt mycket kartong över den bronsfärgade. Gröna ser ju superhärlig ut dock!

Permalänk
Medlem

Hmm, portarna i botten av skyskrapan? Vem ställer en sådan här pjäs på bordet? Förutom dom som envisas med att bo på bottenplan i New York då förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hujeta:

Ser ut som att de blivit starkt "inspirerade" av Nzxt H1

Även lite Corsair One!

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem

Formgivningen är ju helt ok - hade dock hellre tagit den i svart, vit eller borstad metall än i färg.
Hade kunnat tänka mig en mindre låda så länge jag får plats med vanligt grafikkort och ett par SSD när m2 tar slut.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande rigg är byggd i ett SSUPD Meshlicious, och att ha grafikkortets portar i botten är oerhört irriterande. Datorn är sval och tyst, trots kraftfulla komponenter, men just härket med att portarna är undertill får mig att vilja byta chassi snart.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hmm, portarna i botten av skyskrapan? Vem ställer en sådan här pjäs på bordet? Förutom dom som envisas med att bo på bottenplan i New York då förstås.

Kan säkert klämma in den bakom skärmen och då är det ju lämpligt.

Den här blev jag sugen på, gillade den i brons.

Permalänk
Medlem

Är redan SÅ nöjd med mitt chassi, FD Torrent Compact White 😊

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Med en begränsning på max 120mm radiator går det helt bort för min del, en kompetent spelprocessor kräver bättre kylning än så idag, minimum 240mm radiator innan jag blir intresserad.
Synd för jag gillar utseendet och konceptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Med en begränsning på max 120mm radiator går det helt bort för min del, en kompetent spelprocessor kräver bättre kylning än så idag, minimum 240mm radiator innan jag blir intresserad.
Synd för jag gillar utseendet och konceptet.

En 7800X3D klarar sig nog alldeles utmärkt på en 120mm radiator

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Utvecklingen går framåt. Har ett Cooler Master ATC-100 från 1999 till min retrodator. Dom utmärkte sig i vissa avseenden även på den tiden.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Utvecklingen går framåt. Har ett Cooler Master ATC-100 från 1999 till min retrodator. Dom utmärkte sig i vissa avseenden även på den tiden.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Om det inte hade framgått att det var ett Cooler Master chassi så hade jag gissat på att det var ett gammalt Lian Li.

Permalänk
Medlem

Playstation ligger några steg före då.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Inget chassi i min smak. Varför skulle man vilja ha kontakterna i botten och en startknapp likaså?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Snyggt, skulle jag nog kunna tänka mig beroende på prislapp

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Entusiast

Påminner en hel del om gamla Silverstone Fortress... gjorde en mediadator i ett sånt för många år sen

Permalänk

Helt såld på designet. Blir nok att bygga i detta om pris och thermals ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Påminner en hel del om gamla Silverstone Fortress... gjorde en mediadator i ett sånt för många år sen

<Uppladdad bildlänk>

Hur funkade/funkar den lösningen? var inne på det chassiet, men köpte storleken större. Grymt nöjd med det inköpet för 6 år sedan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hasseb64:

Hur funkade/funkar den lösningen? var inne på det chassiet, men köpte storleken större. Grymt nöjd med det inköpet för 6 år sedan

Hårddiskarna på bakdelen blev ganska varma, den lösningen var inte klockren. Men annars var det inga konstigheter, chassit var snyggt. Sålde det för många år sen dock...

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Båda är snygga, men varför en grön cooler master logga på det bronsfärgade chassit? Ljusgrått eller brunt ffs. Loggan är väl färgad för att passa det gröna chassit.

Gissar att det är on-knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Gissar att det är on-knappen

Vad jag var ute efter var inte så mycket vad det var utan vilken färg den har

Visa signatur

Hur många datorer är för många?