Rörelsesensorn Leap Motion Controller får uppföljare efter tio år

Permalänk
Melding Plague

Rörelsesensorn Leap Motion Controller får uppföljare efter tio år

Släpps samtidigt som både Apple och Meta ryktas ha ny VR-hårdvara på gång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Quest 3 och Apples headset verkar ha motsvarande hårdvara inbyggt. Djupsensorn fanns i prototyper av Quest Pro innan det togs bort och ska enligt utsago ha gett väldigt exakt handspårning.

Tycker även detta låter lite intressant: ett open source-projekt för att lägga till eye tracking till vilket headset som helst: https://github.com/RedHawk989/EyeTrackVR

Permalänk
Medlem

Totalt glömt denna, kommer inte ens ihåg hur den fungerade eller vad den gjorde… känns som att världen har gått vidare utan dem

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Leap Motion och satte fast på min Oculus Rift CV1, innan handspårning var direkt påtänkt. Det funkade rätt OK, Lockheed Prepar3D t.ex hade stöd för det.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Blir köp för min del! UE och motioncapture står på tur efter sommaren!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att det gått tio år och den har liksom inte "caught on", i någon mainstream sense.
Också otroligt att dom finns kvar, så respekt för det!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Har en men till vad?

Hypen var lite kul -i ett par månader...
Att försöka få in den i något sorts "produktivitetshöjande" scenario -tröstlöst, tyvärr.
Kan ju hoppas att de slipar till drivrutiner och program även för den gamla nu.
Ska leta i museet

Visa signatur

Lek

Permalänk
Medlem

Oj, har det funnits tillgängligt i 10 år???

Jag undrar om den är inlåst, och det är därför den inte synts.
En sån här sensor skulle ju kunna vara guld värt för makerspace hackers och diy'are, men om den är nerlåst så går det ju inte.

Permalänk
Medlem

La beställning från robotshop.com igår. Expected delivery July 20th "please note it's our best estimate based on information we have".

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Oj, detta var mitt första Kickstarter-köp. Fick hem den och testade en del, mest styra Windows med händerna, vilket var ascoolt men fungerade, ja okej. Visste att dom fanns kvar men trodde dom inte alls jobbade på en ny version! Kul, blir nog att beställa och montera på min Valve Index, mest för skojs skull

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Fick precis hem den! Ska rigga metahuman och 2d-rigg till helgen! Händer är alltid så överjäkligt komplicerad att animera vilket jag hoppas den här kommer underlätta!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3