Lian Li fäster skärmar på sina nya fläktar

Permalänk
Melding Plague

Lian Li fäster skärmar på sina nya fläktar

Med den ovanliga funktionen kan användare lägga in statiska och rörliga bilder på fläktarnas ovansida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Det ballar ur.

Permalänk
Snusfri

Var inte så dyrt som jag trodde faktiskt.

Vet inte om det är något för mig, men alltid bra med alternativ för olika folk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inte första April, check…
Måste vara extremt nischad marknad.

Permalänk
Medlem

Relevant info visad på fläkten om den sitter så att den syns (kanske i fronten på ett chassi om det inte sitter fläktfilter framför?) skulle väl intressera en del.
Pluspoäng om man kan styra innehållet i "realtid" med mjukvara.

Inget för mig men uppskattar att de testar nya grejer

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

#EWaste? Snacka om att slösa med resurser i onödan 😅 Bara för att man kan så betyder det inte att man måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

#EWaste? Snacka om att slösa med resurser i onödan 😅 Bara för att man kan så betyder det inte att man måste.

Well det är ju inte så att de är obligatoriska.
Vill folk ha det så lär de ju betala för det och sedan använda dem som fläkt + skärm och inte bara som fläkt.
Blir ju inte waste förrän de slutar användas.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

OK....
Är typ det enda jag kan framföra när jag ser en sån här produkt. Eller: BUT WHY?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

#EWaste? Snacka om att slösa med resurser i onödan 😅 Bara för att man kan så betyder det inte att man måste.

Om bara de som gillar den här produkten köper den så blir den inte e-waste. Inte för att jag någonsin skulle köpa den!

Permalänk
Hedersmedlem

1500:- för ett trepack fläktar utan skärmar...

Är det bara jag eller låter det orimligt dyrt?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

1500:- för ett trepack fläktar utan skärmar...

Är det bara jag eller låter det orimligt dyrt?

Det är inte bara orimligt, det är rent barockt.

70% mer än Noctuas NF-A12x25.

Permalänk
Medlem

Nyss fyllt 40 men är fortfarande yngre i sinnet än många i denna tråden det är tydligt Haha. Trenden är ju att visa sina komponenter. Aio kylare och grafikkort börjar få små displayer för att det ser coolt ut i sådana byggen. Tycker det är häftigt att kunna få det på fläktar också.

Allt som inte innefattar att överleva är väl waste isf. Sportbilar, fina klockor, eller vad man nu är intresserad av. Att behöva sitta på ett teknikforum och läsa inlägg efter inlägg om hur onödigt saker är. Det trodde jag inte. Är väl kul dom är innovativa.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Nyss fyllt 40 men är fortfarande yngre i sinnet än många i denna tråden det är tydligt Haha. Trenden är ju att visa sina komponenter. Aio kylare och grafikkort börjar få små displayer för att det ser coolt ut i sådana byggen. Tycker det är häftigt att kunna få det på fläktar också.

Allt som inte innefattar att överleva är väl waste isf. Sportbilar, fina klockor, eller vad man nu är intresserad av. Att behöva sitta på ett teknikforum och läsa inlägg efter inlägg om hur onödigt saker är. Det trodde jag inte. Är väl kul dom är innovativa.

För mig en gåta hur sc som promotar konsumtion av tech så ska det gnällas över ewaste samt allt som har med att lyfta det estetiska i en dator
För nån ny person på forumet så ser det ut som Greta’s gäng hänger här eller gubbclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

OK....
Är typ det enda jag kan framföra när jag ser en sån här produkt. Eller: BUT WHY?

Tror att Lian Li svarar "BECAUSE WE CAN"

På en sidenote, så känns det som att Lian Li driver innovationen rätt mycket nu. Alla verkar ju ha tagit efter Unifan-konceptet iaf.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu…amortera jag huset igen.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

bra sak för företagsreklam ??
Är en mest en ting ting sak men kan vara rolig att ha .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

För mig en gåta hur sc som promotar konsumtion av tech så ska det gnällas över ewaste samt allt som har med att lyfta det estetiska i en dator
För nån ny person på forumet så ser det ut som Greta’s gäng hänger här eller gubbclockers.

Håller delvis med, börjar själv bli gubbe haha. Nämen tror man är lite less på produkter som bara kostar mycket men har väldigt begränsad användning. Kom igen tillverkare, skapa fler prisvärda produkter som tekniskt är bättre än det som finns och kostar lika eller billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Tror att Lian Li svarar "BECAUSE WE CAN"

På en sidenote, så känns det som att Lian Li driver innovationen rätt mycket nu. Alla verkar ju ha tagit efter Unifan-konceptet iaf.

Dom verkar ha fått samma idesnurra igång som Silverstone hade en gång i tiden, och släpper konstiga saker på löpande band

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

1500:- för ett trepack fläktar utan skärmar...

Är det bara jag eller låter det orimligt dyrt?

Skrivet av DasIch:

Det är inte bara orimligt, det är rent barockt.

70% mer än Noctuas NF-A12x25.

Skulle nog påstå att fläktar är högmarginalsprodukter med en hel del price creap genom åren.

Jag lagar en del retro datorer och köper oftast 40, 50 och 60mm fläktar och ofta tunnare 10mm, tex en av mina ej retro men nuvarande servers är i ITX format och Kräver 60x10mm fläkt, lycka till att hitta det i PC butiker, och gör du är lagren skit kvalitet.

Så jag köper allt sånt från Conrad tex, men även Elfa och Mouser har dessa.

Det intressanta är att man på rea ofta kan få dessa för 34.95Kr tex, sällan betalar jag mer än 60Kr fullpris för en Sunon Maglev fläkt så magnetiska lager, vill man spara några kronor till så finns kullager och är man än mer på budget finns glidlager.

Moderna Sunon kommer som sagt med Magnetiska lager för en minimal kostnadsökning och sedan moderna DC motorer med låga eller inga vibrationer.
Dessa är tystare i lagren än mina tidiga S och P Noctua fläktar, faktiskt bytte ut Noctua P8 (Den som idag är Redux serien) mot en sunon för jag blev tröt på att Noctuan lät för mycket.
För det betalar jag typ 70 spänn.
Något jag gillar med Sunons fläktar är att dom lyckats göra extremt små DC motorer sett till radien så arean fläktbladen har är maximerade.
Jag kan inte hitta det bland PC fläktar för min ITX burk tex.

Man kan få en 120mm Sunon Maglev för 119Kr med moms från conrad, vist 3000rpm (lätta att sänka dock med ett motstånd tex) men även deras 2200rpm variant kostar 159Kr.
BeQuiet har en 4 och 3 pins variant för ca 149 och 169kr på Inet men då är det inte magnetiska lager så sett ur det perspektivet lite sämre lager, men BeQuiet har exceptionell låg start spänning villket är en av deras bästa egenskaper, har testat med min labb nätdel, 2.8V start spänning på flera av deras fläktar.

Köpte en BeQuiet! 120mm PWM 2000rpm variant för 149Kr på inet i föra veckan för att byta trasiga fläkten i min Corsair AX760 som original har en 2200rpm fläkt och då Bequite garanterat startar på 5V som orginalet blev det en sån när jag ändå skulle uppgradera den datorn med mer delar.
BeQuiet!'s entry level fläktar är väl rätt normalt prisatta, finns billigare Fractal osv men deras plast är skör som glas (öronen går sönder ofta om man drar dit fläkt skruv) så hade undvikit dom, då kan man lika väl köpa Sunon eller BeQuiet!.

Men ja fläktar i min mening är nog rätt hög marginal på för elektonikfärsäljare som Conrad, Elfa, Mouser med flera har ofta Industrifläktar av kända fabrikat på rea och även utan rea kostar dom mer vad fläktar gjort historiskt och det är inget fel på dessa fläktar.

Det finns självklart jätte dyra industriella fläktar med, men personligen gillar jag "retro" stuket och att jag kan stoppa i en modern Sunon i en 20+ år gammal produkt, den ser lika dan ut som den gamla MEN har moderna lager, modern DC motor och presterar lika bra och i bland bättre än en Entry level Noctua eller BeQuiet! oc hdet gör inet att jag kan få 3st på rea för priset av en PC fläkt på valfri datorbutik.
Sedan kan man hitta alla tänkbara varvtal också på Sunons fläktar tex.

Enda nackdelen är avsaknad av RPM kabel och PWM kabel, dom flesta är helt enkelt 2 kablar utan kontakt.
Själv köper jag kontakter, både hane och hona från ebay från ett Franskt företag. Kostar ca 20Kr för 10st kontakter plus stift hem i brevlådan.
Så det kostar väl ca 2Kr att sätta en kontakt på en fläkt.

Annars tar dom faktiskt även på dessa butiker ett ganska kraftig pris premium för att få kontakter förinstallerade.
Och självklart vill folk ha PWM och fläkt avläsning, dock alltid inte nödvändigt och ja ja har lite svårt att se hur priset går upp 2-3x för detta oavsett butik men det är lite så.
Betalade runt 159Kr/st för moderna och nytillverkad Y.S Tech fläktar, populärt fabrikat runt år 2000 i PC, Alpha (dåtidens Noctua) använde dom ofta tex

Men jo jag har lite fått intrycket att fläktar har rätt höga marginaler och man börjar snabbt betala många gånger fläktens faktiska värde för allt pimp, bara att få fpm kablen verkar öka priset 2x utan kontakt, ska man nu slänga kontakten och på RGB och skärmar, ja då rusar priserna, inte så mycket för materialkostnaden tror jag utan mer premium för att få funktionerna.

För mig slutar det vid 4 pins PWM kontakt på PC fläktar, mer premium än så betalar jag inte för till mina PC's då fläktarna inte lägre erbjuder vettig funktionalitet och mycket är bara ren pimp för ens ego.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Om bara de som gillar den här produkten köper den så blir den inte e-waste. Inte för att jag någonsin skulle köpa den!

E-waste… mm det är väl både osåld hårdvara och onödig sådan. Så det lär väl bli e-waste om ingen köper tillverkade enheter.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.