Permalänk
Medlem

System Shock release

En påminnelse om att remastern/rebooten av System Shock släpps idag!

https://store.steampowered.com/app/482400/System_Shock/

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Keeper of the Bamse

Verkar ha fått bra reviews också. Jag spelade aldrig när det kom, för jag var typ 10 år då och fattade noll. Kanske blir något för vuxna mig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart är hypen!

Samma här jag lirade system shock 2 men jag missade system shock av någon anledning. Initialt så känns det väl som att system shock 2 är mycket mognare men jag kan se många timmar försvinna här med.

Det som skaver är att detta skulle verkligen va system shock vr interfacet korridorerna allt är optimerat för rörelsekontroller och roomscale. Gör de en remaster på system shock 2 får de verkligen se till inkludera vr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Kommer bli köp under BF typ, då har jag hunnit spela igenom lite annat

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Duktig labyrint. Som jag tolkar det måste jag hitta alla säkerhetskameror för att kunna ta hissen om det inte finns något trapphus någonstans

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Ha koll på vissa nummer, skriv ner dem

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Just första brände man oförsvarligt mycket tid på och utmärkande för denna gentemot andra FPS-spel var att det var alltid ont om ammo och man fick planera vilka typer av ammo som skulle till vad för mål och vissa bossar så var det bara en typ av ofta väldigt sällsynt förekommande ammo som det bet rejält på medans steget under i ammo-styrka så behöves det typ 10 ggr mer av det för samma verkan - till detta pussel och annat gjorde att man fastnade för denna länge trots att gränssnittet och navigeringen med tangentbord och mus med dagens ögon är helt förskräcklig, sedan den där 'musiken' som gick precis hela tiden och är intetsad för evigt någonstans i bakhuvudet. - versionerna efter med mycket bättre grafik och gränssnitt gav inte alls samma feeling som den första trots att de i alla avseende var snyggare rent grafiskt och gränssnittsmässigt.

jag pre-betalade faktisk för den här spelet för nog ett par år sedan så nu äntligen är det att prova den igen

Permalänk
Medlem

Det är helt sinnes. Har dorungit runt alla avdelningar och rum men jag har fortfarande 20 % security alltså 10 kameror kvar.

Har hittat en knapp jag inte kan aktivera nog den jag måste åt för att komma vidare.

Jag har inga problem med fienderna de dör på max tre pistolskott bara problem få igång den jla hissen lol

Vet inte om det hade hjälpt sätta problemlösning på ett om deg kanske räcker skjuta mindre kameror?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Yes hittade en svart fläck på kartan. Men man fick noll hjälp vad man skulle göra så hade lätt kunnat springa därifrån och kuta runt två timmar till lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Uppe på flight deck men inser nu att jag valde fel svårighetsgrad. Så många fiender du får inte tillbaks lika mycket ammo som de kräver. Det går inte köpa ammo i några mängder alls trots jag har mängder av krediter som inte går att spendera på något. Låg hälsa då du inte har någon ammo att försvara dig med sjukt obalanserat på normal svårighetsgrad.

Finns diverse trainers därute någon som rekommenderas som inte installerar malware och skit. Länge sen man kände sig tvingad ta till sånt här. Hade ju gärna sett att man kunnat ändra svårighetsgrad medans man lirar. Hade man kört easy så hade man kanske sakta kunnat återuppbygga lagren igen. Blir ju alltid sisådär när man alltid kan trycka på en knapp men det är utforskandet främst som är intressant själva skjutandet är ju rätt så mediokert minst sagt så gör inte så stor skada på så sätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Uppe på flight deck men inser nu att jag valde fel svårighetsgrad. Så många fiender du får inte tillbaks lika mycket ammo som de kräver. Det går inte köpa ammo i några mängder alls trots jag har mängder av krediter som inte går att spendera på något. Låg hälsa då du inte har någon ammo att försvara dig med sjukt obalanserat på normal svårighetsgrad.

Finns diverse trainers därute någon som rekommenderas som inte installerar malware och skit. Länge sen man kände sig tvingad ta till sånt här. Hade ju gärna sett att man kunnat ändra svårighetsgrad medans man lirar. Hade man kört easy så hade man kanske sakta kunnat återuppbygga lagren igen. Blir ju alltid sisådär när man alltid kan trycka på en knapp men det är utforskandet främst som är intressant själva skjutandet är ju rätt så mediokert minst sagt så gör inte så stor skada på så sätt.

hehe...

Är man van vid FPS-spel där man överöses med ammo hela tiden så förstår jag att system chock känns lite "obalanserad"

det är lite av grejen... - med andra ord försök vara smartare med de resurser du har tillgängligt och välj rätt ammo till rätt objekt och försök använda järnröret och 'billig' lätthittad ammo så mycket det går och spar de som biter hårdare till bossarna - och man behöver inte ha ihjäl varenda gubbe man ser (och framförallt inte med att vara framför kamerorna för länge och locka ut hela armeer av dem, det finns orsak varför man slår sönder kameror förutom uppdraget i sig som du säkert märkt redan) utan kanske får vara mer taktisk och helt enkelt smita förbi... hittar du teflonbelagda rounds (om de finns kvar i den här versionen) - spar dom, de är värda mer än guld vid bossfight och är ungefär som guld lika sällsynta

Permalänk
Medlem

Kamerorna har ingen effekt de är ju bara för att du ska göra progress mot 0 % security. Spelar ingen roll om du skjuter dem eller inte i övrigt har två kvar på storage jag måste hitta för att komma in i ett rum. Misstänker jag får hazard suit där hade vart behövligt. Jag trodde jag var smart och gick till surveillance room i hopp om att de skulle visa vilka de är kvar men de har ju bara den där kameran på varje nivå som går upp i taket som du inte kan skjuta sönder. Det är kanske den enda kameran som faktiskt påkallar uppmärksamhet måhända? Har dock inte märkt av detta heller.

Jag har ju lirat system shock 2 på hard tidigare. Hade aldrig de problemen där det här är några nivåer över hard i system shock 2. Men det blir tröttsamt att man ska måste konstant köra quick save/quick load grejen för varje liten sketen robot och måste backtracka ner till medical för att hitta en hälsosäng speciellt då de kör med respawns.

När liret kom kanske combat delen var intressant men det har ju gjorts så sjukt mycket bättre sedan dess det är utforskandet av labyrinterna som gör det hela. Sen måste det ju finnas ett hot absolut. Easy hade nog räckt alldeles utmärkt för att tvingas lägga fokus på att överleva vad det verkar. Svårt att säga orkar verkligen inte starta om hur som helst.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

De flesta trainers är för steam versionen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tog mig ner på maintenance deck. Får va i fred där iaf. Fått tag på en magnum och hämtat någon kass pulse cannon eller något i varuhissen så nu har man någon slags möjlighet försvara mig. Verkar behöva någon gul keycard men jag ser då inga blinda fläckar på kartan. Behöver även få ner security under 45 tror jag och jag hittar då inga fler kameror. Sen finns det en kod som man ska kunna se på repair bay men den är inte aktiv heller så någonting missar jag som gör jag fastnar.

Stör mig också på att jag har två kameror kvar på storage deck som bara inte finns.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tagit mig till beta grove... Vilken idioti. Behöver en trainer men det är ju bra riskabelt få in sånt i burken... Finns mycket helt sjuk knäpp speldesign hära. Kul när man efter att ha vart vilse i x antal timmar hittar något men oj va drygt. Vet inte om jag orkar längre. Det var en sjuk jävla kamp innan man tog sig in på beta groove. Gjort de andra så jag är kanske på sluttampen på den här nivån men... Sen ska man backtracka och skriva upp alla nummer på reaktorerna. Kommer inte hända. Förhoppningsvis är det inte random så det går att kolla upp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Detta lir orsakar så mycket smärta och ångest! Klarade mig på nåder igenom beta grove trots allt. Nu är man dock fast igen. Har dumpat abu ghirans huvud någonstans frågan är vart. Man visste ju det var dumt men vart så frustrerad över att ha slut slots.

VM i trasig speldesign men det har ju sin charm för masochister.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Old school är old school..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Old school är old school..

Det finns bättre och sämre. System Shock 2 har nästan inga av de problem system shock dras med

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Det finns bättre och sämre. System Shock 2 har nästan inga av de problem system shock dras med

Japp, håller med. Bara grafiken i remaken kan göra att man missar mer saker. Vissa äldre spel som Blood 1, Duke Nukem m.fl. har egentligen ganska bedrövlig level-design, mycket av det här kom ju till p.g.a. tekniska begränsningar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det finns bättre och sämre. System Shock 2 har nästan inga av de problem system shock dras med

Håller med. Tog många år att ta mig igenom orginalet på 90-talet. Det blev först när System Shock Enhanced Edition kom på CD-Rom som jag verkligen spelade igenom det. Och då var det ta mig fasen det bästa jag spelat. Får lite vibbar nu med av frustrationen. Speciellt detta med koderna som kommer upp på skärmarna (och man glömmer det. eller inte noterar det när man hoppat in i cyberspace, för man inte vet varför man skall in där, för man läste inte loggen som förklarade vad just denna cyberspace port gömde).

Dock kom jag ihåg att sänka svårigheten på cyberspace innan jag startade. Men jag vet inte om det slagit igenom för det är alldeles för frustrerande. Kom ihåg i orginalet så satte man ner det på lättaste så var man i princip odödlig i cyberspace (eller iaf så jag minns det).

Jag vågar heller inte slänga nått som inte utryckligen står Junk på. För jag hade nån minnesbild av att saker skulle komma att behövas. Så antingen lämnar man det där man hittar det eller så ser man till att aldrig slänga nått.

Hade dock hoppats att spelet hade fått in lite quality of life saker så som auto noteringar av - koder.

Funderar på hur i helvete klarade man detta i en era som var internets begynnelse. Vill minnas att jag satt på högskolan i jkpg och ftpade ner walkthroughs för det...

Med det sagt så finner jag dock stort nöje att få spela igenom det igen. Även om frustrationen fått mig att rage quitta några gånger.

Permalänk
Medlem

Det finns hopp ändå. Rannsakar minnet och jag tror mig minnas ha slängt den vid någon cargolift. Eller så spelar minnet en en spratt och den ligger i beta grove lol

Fast när jag rannsakar igen tror jag att jag bara slängde den random i något ventilationsschakt....

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Råflyt tog 3 min hitta nere i reactor vid cargoliften

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x