Permalänk
Medlem

Tangentbordet stänger av sig självt

Tjena. Jag har ett problem med mitt tangentbord det stänger av sig självt ingame flera gånger när jag spelar.

När jag spelar så rätt vad det är så plingar något till i windows, tangentbordet slocknar och det går inte styra sen hoppar de igång igen efter några sekunder. Jag trodde först det va något fel på tangentbordet så jag köpte ett nytt men problemet dök upp igen.
Jag har ju provat 5 olika tangentbord och problemet kvarstår. Datorn är nyköpt med windows 11 installerat, jag är väldigt tacksam för alla tips och hjälp jag kan få för jag börjar bli tokig.

Permalänk
Medlem

Usb eller trådlöst/bluetooth? Om usb, har du provat en annan usbport för att se om det är fel med porten?

Dör den bara i ett specifikt spel eller alla spel?

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har samma fel med 5 olika tangentbord är det nog snarare problem med usb i datorn, kolla om det finns uppdateringar till drivuyiner, win och även bios.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Antar anslutning via USB.
Testat en annan USBport?
Testat att koppla den direkt till datorn om den går via en hub?
Testat att koppla ur alla andra USBenheter?
Dör den spontant när du gör andra saker eller endast när du spelar?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är inte trådlöst och det är kopplat direkt i usb i datorn. Jag spelar för tillfället bara cod har inte testat några andra spel än.

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna testa att bocka ur "Allow Windows to shut this device down to save power" på dina USB-controllers i Device Manager och se om det gör någon skillnad. Men om du inte har testat att bara byta USB-port så skulle jag nog göra det först.

Permalänk
Medlem

Har provat olika usb portarna med samma resultat. Har också tagit bort powersave funktionen. Datorn har även varit tillbaka skickad till komplett dom hittade inga problem efter olika tester enligt dom, men jag fick samma problem mer eller mindre så fort jag fick tillbaka datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_j86:

Har provat olika usb portarna med samma resultat. Har också tagit bort powersave funktionen. Datorn har även varit tillbaka skickad till komplett dom hittade inga problem efter olika tester enligt dom, men jag fick samma problem mer eller mindre så fort jag fick tillbaka datorn

Det låter då inge bra, flertalet Usb-portar, flertalet tangentbord och ingen powersave funktion. Händer det enbart när du spelar?

Vad har du för mus & tangentbord? Headset kan också vara av intresse att veta av.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Kan Corsair programmet stöka till det? om du har ett märket.
Det har förstört lite för mig tidigare.
i BIOS: kan finnas en funktion som man väljer för att använda äldre mus/tangentbord.

Hittade en länk som de pratar om ovan. Lite gammal men kan fungera Länk properties för USB device

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag har för närvarande ett logitech g pro tangentbord, logitech g 502x plus trådlös mus och ett logitech g935 headset

Permalänk
Rekordmedlem

Har du möjlighet att koppla tangentbordet via en hub ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har jag ingen usb hub

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_j86:

Tjena. Jag har ett problem med mitt tangentbord det stänger av sig självt ingame flera gånger när jag spelar.

Vad säger Event Viewer? Händer det även i Windows (skrivbordet)? Vad händer om du exempelvis håller nere valfri tangent i mer än fem sekunder?