Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Plöjer igenom säsong 2 av The Bear. Ruskigt bra och episod 6 var makalöst bra. Lite chockad när jag såg att avsnittet var över en timme långt då de andra avsnitten är runt 30 minuter.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

I helgen har vi sett Silo på Apple tv+.
Läste boken (ull på svenska, wool på engelska) för typ 10 år sen, så jag hade glömt rätt mycket.
Välgjord, spännande och en del överraskningar. 8 stabila ulltrasor av 10.

Nu måste jag ta reda på när säsong två kommer

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

The Idol 1/10 (HBO Max serie). Weeknd är troligtvis den sämsta skådisen genom tiderna.

Säger 7-8/10 själv. Kanske förklarar snittet på imdb runt 5 om det finns några fler med din smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Plöjer igenom säsong 2 av The Bear. Ruskigt bra och episod 6 var makalöst bra. Lite chockad när jag såg att avsnittet var över en timme långt då de andra avsnitten är runt 30 minuter.

Såg nyss klart på första säsongen. Inte min genre egentligen och stundtals blir det lite väl mycket amerikansk storstadsromantik, kaos och mat-hipster för mig personligen men skådespelet bär verkligen upp serien

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 2x16GB PC3600 | GTX 1070

Permalänk

Sett klart på The Witcher S3 första delen. Har svårt att se hur ngn ska kunna ta rollen som Geralt från Cavill och göra karaktären efter hans suveräna prestationer. Har inte riktigt koll på varför Cavill inte fortsätter, men antar att det handlar om pengar som vanligt suck.

Permalänk
Skrivet av fragande:

Såg nyss klart på första säsongen. Inte min genre egentligen och stundtals blir det lite väl mycket amerikansk storstadsromantik, kaos och mat-hipster för mig personligen men skådespelet bär verkligen upp serien

Håller med lite för mycket kaos för min del.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Sett klart på The Witcher S3 första delen. Har svårt att se hur ngn ska kunna ta rollen som Geralt från Cavill och göra karaktären efter hans suveräna prestationer. Har inte riktigt koll på varför Cavill inte fortsätter, men antar att det handlar om pengar som vanligt suck.

Det handlar inte om pengar, det handlar om att Cavill är en riktigt nörd (gejmer, spel o boknörd) o har förstått vad The Witcher handlar om medans producenter, manusförfattare, regissör osv inte gjort det vilket gör att han inte längre har lust att fortsätta i rollen.

Permalänk
Medlem

Spy/Master på HBO. Tyckte det var svårt att hänga med i handlingen, och så gick det rätt långsamt emellanåt. 6/10.

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Det handlar inte om pengar, det handlar om att Cavill är en riktigt nörd (gejmer, spel o boknörd) o har förstått vad The Witcher handlar om medans producenter, manusförfattare, regissör osv inte gjort det vilket gör att han inte längre har lust att fortsätta i rollen.

Intressant, nu har jag inte läst böckerna, bara spelat Witcher 3. Att film/tv skiljer sig från originalet brukar inte vara ngt konstigt då man får anpassa sig till olika format. Vore kul o veta exakt vad det är som Cavill inte gillar i produktionen då. Svårt att se hur S4 ska kunna bli bra utan honom.

Permalänk
Medlem

Äntligt kollat på Cyberpunk edgerunners, vet inte varför jag väntade så länge med att kolla på den för jag fastnade verkligen direkt. Riktigt bra!

Permalänk
Avstängd

Lasermannen från 2005. Obehaglig men bra serie, huvudrollsinehavaren liknar t.o.m lasermannen. Man får se lasermannens schizoida personlighet. Har inte gjort djupdykning om lasermannen, serien verkar ge bra beskrivning av vad som skedde.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk

är det bara 6 episoder i S8 utav fear the walking dead?
lite förvirrande då enligt IMDB så är det 12 episoder, men jag har suttit och väntat på resten utav episoderna ett bra tag nu och inga fler verkar ju släppas.
om det bara är 6 episoder så antar jag att fear the walking dead är min senaste avklarade serie

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

är det bara 6 episoder i S8 utav fear the walking dead?
lite förvirrande då enligt IMDB så är det 12 episoder, men jag har suttit och väntat på resten utav episoderna ett bra tag nu och inga fler verkar ju släppas.
om det bara är 6 episoder så antar jag att fear the walking dead är min senaste avklarade serie

Säsong 8 är uppdelad på 6 + 6 episoder. Först dom 6 som redan är släppta, och sedan 6 till senare i år.

Permalänk
Skrivet av TechWolf:

Säsong 8 är uppdelad på 6 + 6 episoder. Först dom 6 som redan är släppta, och sedan 6 till senare i år.

aha, ok då vet jag, tack för infon.
du råkar inte veta lite mer specifikt när senare i år?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

aha, ok då vet jag, tack för infon.
du råkar inte veta lite mer specifikt när senare i år?

Har inte sett något specifikt datum, men det har pratats om höst.
Så det lär vara åtminstone några månader kvar innan resterande börjar.

Permalänk

Ted Lasso S3, bra som vanligt 8/10.
Silo, rekommenderas, 9/10.

Permalänk
Snusfri

Stargate Universe, var bra länge sedan man såg denna serie.

Den är rätt svag, men den duger medans man väntar på nästa Stargate-serie.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Stargate Universe, var bra länge sedan man såg denna serie.

Den är rätt svag, men den duger medans man väntar på nästa Stargate-serie.

Började bli riktigt bra i säsong två, speciellt mot de sista avsnitten. Synd att den blev nerlagd.
Har den på "Up next"-listan

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

(ViaPlay)

Såg nyss svenska serien Dystopia som utspelar sig vid Stråssa gruva i Lindesberg. Rätt cool produktion!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

aha, ok då vet jag, tack för infon.
du råkar inte veta lite mer specifikt när senare i år?

Förra säsongen (och säsong 6) hade uppehåll nov - april, blir nog nåt liknande nu, alltså runt 5 månader.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ser om första säsongen av Foundation inför säsongspremiären på fredag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

What we do in the shadows är fantastisk,

Säsong 5 har dragit igång.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Snusfri

Day of the Dead.

Njae, även fast jag älskar zombies (spel, filmer, tv-serier) så är denna ett stort njae.
Känns som att den försöker för mycket att vara tuff och zombieland men utan någon karaktär eller skådis som passar för det.

Se endast om du verkligen är inbiten zombie-fanatiker och inte har något annat för dig.

2½ kattungar av 10 i betyg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Jag såg exit senast!
Ni som inte har sett den måste verkligen se den Grym serie säger jag bara

Permalänk

Jack Ryan S4. Dräglig actionserie, men man undrar om manusförfattarna faktiskt har läst en av Tom Clancys böcker. 7/10.

Permalänk
Medlem

Jag kollar just nu igenom Game of Thrones igen, i brist på bättre. Det som slår mig är hur mycket bättre kvalité det är på allting i produktionen jämfört med House of Dragon. Casting, persongalleri, dialog, scenografi, men framföallt storyn och hur man berättar den.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Intergalactic
Hbo Max

"The series follows a crew of fierce female convicts who break free and go on the run".
I en futuristisk miljö och ombord på ett rymdskepp, tänkte det kunde vara trevligt att slötitta på. Riktigt usla skådespelarinsatser och ett manus bortom all räddning gjorde det mer till en plåga och inte alls förvånad att den blev "canceled".

Positiva är att utomhusmiljöer inte ser helt taskigt ut med effekter etc, men inomhus känns extremt budget, det närmsta jag kan komma är början av expanse, fast i budgetvariant med usla skådisar.

Polis blir felaktigt dömd och finns med på rymdskeppet, givetvis med en fånge hon precis arresterat. Visar sig att staten är riktigt riktigt ond och ett uselt försök att försöka få dessa, rena psykopater, att framstå som "the good guys".

Kortfattat - don't waste your time.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Star Trek Strange New Worlds

Man behöver inte ha sett tidigare Star Trek serier för att förstå, så den är perfekt för nya person att börja med.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

cunk on britain
Var länge sen jag skrattade så hårt 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

That '90s Show
Netflix

Man kan sammanfatta denna rätt kort: totalt skräp.

Enda behållningen är att man får se lite gamla karaktärer skymta förbi lite snabbt, annars är det totalt bortkastad tid. Det viktigaste tycks ha varit att "plocka in en av varje" och skita fullständigt om de kan agera eller om karaktärerna ens fungerar eller har någon dynamik mellan sig. Gillar man That '70s Show bör man hålla sig långt ifrån denna som solkar ned ett ganska fint arv.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal