Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Det sista paketet Mums-Mums väntas produceras i september i år. Jag kan förstå det, det är sällan jag själv köper Mums-Mums men det är ju en sån där sak som man tar för givet bara skall finnas.

Tanken på att det om något år (när butikerna sålt slut sina lager) inte kommer kunna gå att få tag på Mums-Mums igen och att jag aldrig mer kommer kunna äta det gör mig ledsen och lite smått sur. =(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/cloetta-i-linkoping-slu...

Tack för varningen. Var ett tag sedan man åt Mums-Mums. Får bli att smacka i sig en del medan man kan då.
Finns väl ingen annan som tillverkar liknande heller? <--- Detta får väl bli gubbgnället ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Som jag förstått det är alkoholskatten inte på retail-priset, så dyrare drickor blir inte lika påverkade. Samt att systemet har hyfsade mängdrabatter på sina inköp.

Alkoholskatten är väl per centiliter etanol helt enkelt? Sen lite olika beroende på styrka

Men samma skatt på explorer som aardbeg (i princip om de var exakt lika starka och stora flaskor)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Va, faan! Frugan ska åka på dagskryssning imorgon med Viking och jag tänkte att hon kunde få köpa en Ardbeg 10 till mig då.
DEN ÄR DYRARE PER CENTILITER PÅ BÅTEN ÄN PÅ SYSTEMET.😳🤬🤬🤬🤬🤬
VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?????

Samma sak här nere i söder; danskar vallfärdar till sverige för att köpa billig sprit. Ur led är tiden!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ja. Gubbgnäll nu och långt inlägg så. Skippa eller läs och sucka åt "gubbe".

Köpte i april vad som troligen är mitt livs sista spelburk. Fick låna pengar av en bekant. 42k. Får hem datorn och inser tämligen omgående att en ssd som jag skulle ha som D:disk inte fanns listad i windows + att USBportarna i fram inte fungerade. Kajkade in till centrala Uppsala som har i princip noll parkeringar i centrum för att lämna in den. Fick hem den efter ca en vecka och blev bra kompenserad.

Efter någon månad så startade den helt plötsligt med coilwhine som var så sinnessjukt högt att min åldrade far fick lämna rummet (sköter om honom hemma) p.g.a hörapparaterna. Min tinnitus med högfrekvent tjut skar sig totalt med datorljudet och jag tror byns alla katter fick spatt. Ringde firman som hörde coilwhinen via telefonen.

Dessutom tyckte jag att datorn kanske gick lite väl högt i temp, ca 80 grader och hade gjort så sedan köpet i snudd på.

Kom överens om att lämna in datorn och jag hintade om att det skulle ta en liten stund innan jag fick möjlighet att göra det.

Åkte in i centrum ånyo och kånkade datorn en halvmil (ja. Överdrift men det är en redig sträcka speciellt då man släpar på en stor dator) den 13 juni. Fick veta i förbigående att det skulle kunna ta "en till två veckor. Kanske uppåt fyra men jag ska lägga in om prio på detta!".

Hörde av mig via deras hemsida på fredagen samma vecka och undrade om de hittat något. Obesvarat.

Fick automatiserat mail den 22 juni om att den var skickad till verkstad. Mailade och frågade vad som skett där emellan. Fick tillbaks om att de bl.a väntat på emballage att skicka den i, typ. Tyvärr slängt mailet av misstag.

Mailade igen den 5 juli och frågade om status och inget svar så här långt.

Ja, gubbgnäll men kan inte hjälpa att känna mig ledsen. Hade sett fram emot att få rensa hjärnan och sitta och lira i synnerhet under just dessa veckor som gått.

Lite lätt orolig över en sak till. Köpte till mer minne (från samma firma) till burken och insåg att jag med mina ickeexisterande kunskaper inte skulle kunna få dem på plats då de är under kylaren. Bad inne i butiken om de kunde hjälpa till och fick ja till svar på det. Vet inte om minnena är iplockade eller om de är borta under resans gång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Handla med teknik analfabeter.

Av olika anledningar umgås man med teknik analfabeter, man gör saker tillsammans som att åka någonstans och handla. Dessa teknikanalfabeter har dock extremt svårt att hålla käften när man handlar, de ska diskutera med säljaren om många val, gnälla som fan att det finns billigare alternativ och bara störa en. Det är lönlöst att försöka förklara för dessa varför den billiga alternativet ej fungerar.

Ta exemplet köpa en speldator även om jag nu köper arbetsredskap.
Vad en grym speldator kostar beror på, men säg 30 000kr. När man står där i butiken och handlar så har man med personer som aldrig har hört talas om elektricitet, de har aldrig sett en dator, tv, tvättmaskin etc. De blandar sig då in diskussionen med försäljaren om att en brödrost kanske hade uppfyllt mina krav för ett betydligt lägre pris. Säljaren i sin tur är okunnig men ej lika extremt. Det förstör helt för mig att ställa vettiga frågor som garanti, leveranstid, tillbehör etc.
Nyss förlorade jag en tradera auktion. Jag var lite halvintresserad av prylar som kostar ca 50 000kr nytt, de gick för tradera för runt 10 000kr. Det var ett jävla kaklande bland de bekanta jag var med att de har billig dritt som kostar mindre. Ta speldatorexemplet, där de själva skulle syfta på deras 386:a som de hade.
*edit* Stavning.

Permalänk
Medlem

Hade mer pant hemma än som var lämpligt, så lastade bagagen full och körde till det externa köpcentrum som ligger en bit utanför smeten; där finns stora kundvagnar så nästan all pant får plats och man slipper folk som frågar om de kan få panten.

Sagt och gjort, pantade länge och väl, tomkassarna växte i kundvagnen, och bäst jag står där kommer mannen från pantmaskinen bredvid förbi och frågar om jag vill ha ett extra pantkvitto.

Jag förstår först inte, men inser snabbt att bergen av pantpåsar, mitt semesterorakade anlete, mitt morgonokammade, glesnande och möjligen smått grånande hår, slitna fjällrävenbyxor och urtvättade Star Wars-tröja ger sken av att jag kanske har pantande som primär försörjning.

Jag, en pant-gubbe alltså.

Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte, dock var det såklart ohyfsat att erbjuda mig ett kvitto även om tanken säkert var snäll.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Handla med teknik analfabeter.

Av olika anledningar umgås man med teknik analfabeter, man gör saker tillsammans som att åka någonstans och handla. Dessa teknik analfabeter har dock extremt svårt att hålla käften när man handlar, de ska diskutera med säljaren om många val, gnälla som fan att det finns billigare alternativ och bara störra en. Det är lönlöst att försöka förklara för dessa varför den billiga alternativet ej fungerar.

Ta exemplett köpa en speldator även om jag nu köper arbetsredskap.
Vad en grym speldator kostar beror på, men säg 30 000kr. När man står där i butiken och handlar så har man med personer som aldrig har hört talas om elektricitet, de har aldrig sett en dator, tv, tvättmaskin etc. De blandar sig då in diskussionen med försäljaren om att en brödrost kanske hade uppfyllt mina krav för ett betydligt lägre pris. Säljaren i sin tur är okunnig men ej lika extremt. Det förstör helt för mig att ställa vettiga frågor som garanti, leveranstid, tillbehör etc.
Nyss förlorade jag en tradera aktion. Jag var lite halvintresserad av prylar som kostar ca 50 000kr nytt, de gick för tradera för runt 10 000kr. Det var ett jävla kaklande bland de bekanta jag var med att de har billig dritt som kostar mindre. Ta speldatorexemplet, där de själva skulle syfta på deras 386:a som de hade.

Du låter inte gubbsur. Snarare som en sur tonåring vars föräldrar inte ser poängen med att lägga 30k för att du ska få lite högre upplösning och frame rate.

Jag blir gubbsur när någon slänger sig med termer som ”teknik analfabeter”, i sig en särskrivning, och sen fyller på med följande:

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

tradera aktion

Det heter auktion. Du kan skriva auktion på tradera eller tradera-auktion.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det heter auktion. Du kan skriva auktion på tradera eller tradera-auktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det heter auktion. Du kan skriva auktion på tradera eller tradera-auktion.

Du menar väl Tradera-auktion? Tradera är ett egennamn och ska därför inledas med stor bokstav.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Du menar väl Tradera-auktion? Tradera är ett egennamn och ska därför inledas med stor bokstav.

Du har rätt eftersom man syftade på webbsidan Tradera som tagit sitt namn från den juridiska termen tradition, dvs att tradera något från ens ägo till en annan. Jag är dock inte mycket för att klaga på typo. Han skrev ”större”, ”kaklande” osv men det tycker jag är paragrafrytteri. Likt ditt inlägg.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Du låter inte gubbsur. Snarare som en sur tonåring vars föräldrar inte ser poängen med att lägga 30k för att du ska få lite högre upplösning och frame rate.

Jag blir gubbsur när någon slänger sig med termer som ”teknik analfabeter”, i sig en särskrivning, och sen fyller på med följande:

Det heter auktion. Du kan skriva auktion på tradera eller tradera-auktion.

Nu spelar jag inte på datorn som jag skrev, jag köper grejer för arbete.
T.ex denna processorströmtång: https://www.elfa.se/sv/processtroemtaenger-foer-ma-fran-fluke...
Sedan har man med bekanta som tjötar om att de köpte en multimeter på Jula för 79kr, de kan inte med att mäta annat än batterispänning på ett batteri och resistansmätning på en kabel. Någon enstaka gång testade de strömmätning och säkringen gick direkt då de ej kopplade strömmätaren i serie. (blev en kortis)

Att förklara för dessa att man har mätgivare som ger ut 4-20mA och man vill se om de ger rätt värde ut, utan att bryta slingan är så otroligt mycket högre än deras tekniska fattningsförmåga så det inte är klokt. Det är för ofta jag har med sånt folk ut när jag handlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nu spelar jag inte på datorn som jag skrev, jag köper grejer för arbete.
T.ex denna processorströmtång: https://www.elfa.se/sv/processtroemtaenger-foer-ma-fran-fluke...
Sedan har man med bekanta som tjötar om att de köpte en multimeter på Jula för 79kr, de kan inte med att mäta annat än batterispänning på ett batteri och resistansmätning på en kabel. Någon enstaka gång testade de strömmätning och säkringen gick direkt då de ej kopplade strömmätaren i serie. (blev en kortis)

Att förklara för dessa att man har mätgivare som ger ut 4-20mA och man vill se om de ger rätt värde ut, utan att bryta slingan är så otroligt mycket högre än deras tekniska fattningsförmåga så det inte är klokt. Det är för ofta jag har med sånt folk ut när jag handlar.

Det förklarar saken lite bättre 👍🙂

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pirum:

Hade mer pant hemma än som var lämpligt, så lastade bagagen full och körde till det externa köpcentrum som ligger en bit utanför smeten; där finns stora kundvagnar så nästan all pant får plats och man slipper folk som frågar om de kan få panten.

Sagt och gjort, pantade länge och väl, tomkassarna växte i kundvagnen, och bäst jag står där kommer mannen från pantmaskinen bredvid förbi och frågar om jag vill ha ett extra pantkvitto.

Jag förstår först inte, men inser snabbt att bergen av pantpåsar, mitt semesterorakade anlete, mitt morgonokammade, glesnande och möjligen smått grånande hår, slitna fjällrävenbyxor och urtvättade Star Wars-tröja ger sken av att jag kanske har pantande som primär försörjning.

Jag, en pant-gubbe alltså.

Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte, dock var det såklart ohyfsat att erbjuda mig ett kvitto även om tanken säkert var snäll.

Det är så man blir rik, en burk i taget.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRxxx1/burk-curt-dog-som...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ja. Gubbgnäll nu och långt inlägg så. Skippa eller läs och sucka åt "gubbe".

Köpte i april vad som troligen är mitt livs sista spelburk. Fick låna pengar av en bekant. 42k. Får hem datorn och inser tämligen omgående att en ssd som jag skulle ha som D:disk inte fanns listad i windows + att USBportarna i fram inte fungerade. Kajkade in till centrala Uppsala som har i princip noll parkeringar i centrum för att lämna in den. Fick hem den efter ca en vecka och blev bra kompenserad.

Efter någon månad så startade den helt plötsligt med coilwhine som var så sinnessjukt högt att min åldrade far fick lämna rummet (sköter om honom hemma) p.g.a hörapparaterna. Min tinnitus med högfrekvent tjut skar sig totalt med datorljudet och jag tror byns alla katter fick spatt. Ringde firman som hörde coilwhinen via telefonen.

Dessutom tyckte jag att datorn kanske gick lite väl högt i temp, ca 80 grader och hade gjort så sedan köpet i snudd på.

Kom överens om att lämna in datorn och jag hintade om att det skulle ta en liten stund innan jag fick möjlighet att göra det.

Åkte in i centrum ånyo och kånkade datorn en halvmil (ja. Överdrift men det är en redig sträcka speciellt då man släpar på en stor dator) den 13 juni. Fick veta i förbigående att det skulle kunna ta "en till två veckor. Kanske uppåt fyra men jag ska lägga in om prio på detta!".

Hörde av mig via deras hemsida på fredagen samma vecka och undrade om de hittat något. Obesvarat.

Fick automatiserat mail den 22 juni om att den var skickad till verkstad. Mailade och frågade vad som skett där emellan. Fick tillbaks om att de bl.a väntat på emballage att skicka den i, typ. Tyvärr slängt mailet av misstag.

Mailade igen den 5 juli och frågade om status och inget svar så här långt.

Ja, gubbgnäll men kan inte hjälpa att känna mig ledsen. Hade sett fram emot att få rensa hjärnan och sitta och lira i synnerhet under just dessa veckor som gått.

Lite lätt orolig över en sak till. Köpte till mer minne (från samma firma) till burken och insåg att jag med mina ickeexisterande kunskaper inte skulle kunna få dem på plats då de är under kylaren. Bad inne i butiken om de kunde hjälpa till och fick ja till svar på det. Vet inte om minnena är iplockade eller om de är borta under resans gång.

Lider med dig

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är för ofta jag har med sånt folk ut när jag handlar.

En enkel lösning är att inte ta med dessa teknik-analfabeter när du handlar.

Permalänk
Medlem

Kl. 05.30 kommer vår katt in med en fågel. Synd om fågeln, men detta är ju kattens natur. Inget jag kan ändra på. Problemet är att katten måste väcka hela huset och berätta hur duktig hon är. Kattskrället borde väl fatta att det är söndagsmorgon och då ska man sova länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Kl. 05.30 kommer vår katt in med en fågel. Synd om fågeln, men detta är ju kattens natur. Inget jag kan ändra på. Problemet är att katten måste väcka hela huset och berätta hur duktig hon är. Kattskrället borde väl fatta att det är söndagsmorgon och då ska man sova länge.

Dom är ju för söta. Fast du ska vara glad att du inte vaknade med fågeln halväten på bröstet. Det hände mig när jag hade katt för länge sen. Han kom in med en halvt uppäten sork, hoppade upp på bröstet med den. Jag vaknade av att han spann. Det var ju nice, och jag klappade honom som vanligt, men inte så nice när jag såg sorken

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Dom är ju för söta. Fast du ska vara glad att du inte vaknade med fågeln halväten på bröstet. Det hände mig när jag hade katt för länge sen. Han kom in med en halvt uppäten sork, hoppade upp på bröstet med den. Jag vaknade av att han spann. Det var ju nice, och jag klappade honom som vanligt, men inte så nice när jag såg sorken

Eller när man börjar dagen med att trampa in resterna av en halväten blåmes eller så i mattan utanför ens dörr, lagom sömnmosig och pigg på morgonen. Då är inte kattfan så mycket värd.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Snusfri

När det är ca 500 miljarder för mycket fåglar på området så man tror att man befinner sig i någon jädra skräckfilm..

Och ett kort klipp på fanskapet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Urska River

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

När det är ca 500 miljarder för mycket fåglar på området så man tror att man befinner sig i någon jädra skräckfilm..

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Och ett kort klipp på fanskapet.
https://www.youtube.com/watch?v=i57MGcGkHG8

När jag hade inomhusantenn i Uppsala försvann bilden när kajorna drog förbi i flock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Det sista paketet Mums-Mums väntas produceras i september i år. Jag kan förstå det, det är sällan jag själv köper Mums-Mums men det är ju en sån där sak som man tar för givet bara skall finnas.

Tanken på att det om något år (när butikerna sålt slut sina lager) inte kommer kunna gå att få tag på Mums-Mums igen och att jag aldrig mer kommer kunna äta det gör mig ledsen och lite smått sur. =(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/cloetta-i-linkoping-slu...

Du menar munkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Du menar munkar?

???

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Du menar munkar?

Ja, och det finns gott om tillverkare så vet inte vad problemet är med att en lägger ner sin tillverkning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, och det finns gott om tillverkare så vet inte vad problemet är med att en lägger ner sin tillverkning.

Eller hur, föredrar ändå dom med kokos på. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

När det är ca 500 miljarder för mycket fåglar på området så man tror att man befinner sig i någon jädra skräckfilm..

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Och ett kort klipp på fanskapet.
https://www.youtube.com/watch?v=i57MGcGkHG8

Dold text
Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Du menar munkar?

Skrivet av Chromatic:

Eller hur, föredrar ändå dom med kokos på. xD

Fortsatt oberipligt eftersom Mums-mums inte är munkar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Fortsatt oberipligt eftersom Mums-mums inte är munkar...

Denna produktkategori har vad jag förstår olika namn i olika delar av landet. Munk, gräddbulle (trots ingen grädde), skumboll och liknande. Här på västkusten är munk vanligt (enligt wikipedia i alla fall), men munk är ju också eller på andra ställen ett friterat bakverk (också donut eller dough-nut), ofta med hål i mitten men också utan hål med fyllning. Namnet kommer, enligt samma wiki-sida, från en munks ring-frisyr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Denna produktkategori har vad jag förstår olika namn i olika delar av landet. Munk, gräddbulle (trots ingen grädde), skumboll och liknande. Här på västkusten är munk vanligt (enligt wikipedia i alla fall), men munk är ju också eller på andra ställen ett friterat bakverk (också donut eller dough-nut), ofta med hål i mitten men också utan hål med fyllning. Namnet kommer, enligt samma wiki-sida, från en munks ring-frisyr.

Ni säger å andra sidan tjekschoklad också, så nåt fel är det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Ni säger å andra sidan tjekschoklad också, så nåt fel är det.

Gör vi?

Alla dialekter har sina egenheter förstås, svårt att säga vad som är värst, förutom då den riktigt grova östgötskan (typ Anders Ankan Johansson) som inte ger ett så smart intryck.