Krönika: Dog internet framför mina ögon?

Permalänk
Melding Plague

Krönika: Dog internet framför mina ögon?

Befolkas internet till majoritet av bottar eller är det bara en konspirationsteori? Calle sätter på sig foliehatten och spekulerar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om artikeln varit genererad av en AI hade cirkeln då varit sluten?

Är jag då en AI som svarar på en annan AI’s artikel?

Dags för kaffepaus.

Skämt åsido, trevlig och otrevlig läsning samtidigt men mycket fängslande. Tack!

Permalänk
Medlem

Mycket har varit falskt hur länge som helst. Till och med innan internet. Den enda förändringen är att det är mycket enklare nu

Permalänk

Det påminner mig om denna intervju med Yuval Noah Harari som jag rekommenderar: https://www.youtube.com/watch?v=tvR0qUIPN1o

Han talar bland annat om bottar förr har kunnat påverka mycket. Nu, med AI som kan skapa personliga kontakter och lära känna dig och manipulera... tänk makten.

Han vill inte förbjuda AI men vill göra en lag där AI alltid måste berätta att den inte är människa. Precis som vi inte får handla med låtsassedlar.

Mycket intressant person. Finns fler videor med honom och han har en egen kanal. Han har många andra idéer och tankar värda att fundera kring.

Här är hans egen kanal: https://www.youtube.com/channel/UC2m77KGMIKZCD0Kw35-4shQ

Permalänk
Hedersmedlem

Eller är det här kanske kuren vi behöver för social media som är byggt kring doom scrolling?
De är utformade för att få oss att fastna och ibte komma loss.

Blir de plattformarna fyllda med tillräckligt med autogenererat innehåll så minntänker jag att intresset för de plattformarna svalnar en hel del.

Kanske inte behöver vara så dåligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Internet dog när forumflykten från små (relativt sett) forum och communities till stora sociala medie-jättar tog fart på allvar. Nu sitter "alla" fast hos Meta, Google, Twitter och Reddit...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Relik 📜

-> https://www.bing.com/new

Kan du skriva en väl avvägd och intellektuell kommentar runt artikeln länkad nedan? https://www.sweclockers.com/artikel/36781-kronika-dog-interne...

Söker efter: summary of https://www.sweclockers.com/artikel/36781-kronika-dog-interne...

Genererar svar åt dig…

Dold text

Det här är en intressant artikel som reflekterar över hur internet har förändrats under de senaste åren. Jag håller med om att det finns en del negativa trender, som ökad polarisering, censur, övervakning och kommersialisering. Men jag tycker också att det finns en del positiva aspekter, som ökad tillgång till information, kunskap, underhållning och social interaktion. Internet är inte dött, det är bara annorlunda.

Jag tror att vi som användare har ett ansvar att vara kritiska och medvetna om vad vi konsumerar och delar på nätet. Vi kan inte bara skylla på plattformarna eller algoritmerna för att skapa ett dåligt internetklimat. Vi måste också bidra till att skapa ett bättre internet genom att stödja kvalitetsinnehåll, respektera olika åsikter och värna om vår integritet. Internet är vad vi gör det till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är inte sociala medier bara mer av den gamla devisen ’all pr är bra pr’, ju mer uppmärksamhet desto mer sålda annonser, mer besök, kommentarer, klick, ger mer pengar, aktievärde, retention

Äkta eller sant är inte längre viktigt, det viktiga är som alltid pengar och annan jävelskap. Kan du skapa innehåll billigare som är hyfsat rätt, då svarar dagens algoritmer ä, ekonomi och modeller positivt på det

Permalänk
Medlem

Jag upplever snarare: "det spelar ingen roll att det är sant om det samtidigt riskerar att väcka känslor". "Har du inget positivt att säga, så säg det inte".

Där har du den verklighetsförnekande menatalitet som kom runt kanske 2010-2011 men som nu eskalerat på senare år. En snöflingementalitet som gör att hela västvärlden hela tiden blir lite sämre i alla led. Och alla som sitter på faktisk kunskap väljer att hålla käft fastän de vet att de har rätt i sak.

Den uppstod i samband med att kreti och pleti från IRL klampade in på internet som tidigare enligt dem själva bara var till för nördar som oss gamla rävar här inne som är födda tidigt 80-tal eller tidigare. Vi internetpioniärer som tycker att internet är på låtsas, att man ska kunna få vara ofiltrerat uppriltig eller skojfrisk och att man bör kunna få särskilja hur man är på nätet och i verkliga livet om man så önskar.
Och det är bara genom totalt transparant frispråkighet och uppriktighet det går att belysa denna dysfunktion som infiltrerat och nu kontaminerar internet som kom med de moderna sociala medierna och som idag har totalt monopol på människors uppmärksamhetskapital.

Den som tillåter sig bli mest upprörd över att få sin skeva verklighetsuppfattning ifrågasatt av verkligheten själv, är dem som också får diktera vem som ska bli skuggbannad och utesluten eller ej. Lillebror ser dig!

Folk som anser sig berättigade att diktera vilken sorts språkbruk andra människor ska tillåtas använda och som medvetet vantolkar människors intentioner i syfte att anskaffa sig makt samtidigt som man vill ge sken av att göra detta med goda intentioner. Den sortens narcissism är det som förstört internet. Och det är väl den här typen av budskap som bottar och aftonbladetkrönikörer sprider... Folk ska antingen visa sig duktiga och tycka rätt så som storebror och illebror vill och således göda sitt narcissistiska kapital i en klubb för inbördes beundran. Eller så blir man som jag, ifrågasättande och hatad av alla toxiskt positiva lismande idioter och sen skuggbannad.

Men ja, bottar finns givetvis som främjar detta och sprider denna typ av budskap där människor ges möklighet att dygdsignalera.

Jag blir rent instinktivt "trollig" om jag märker att det jag påstår kan tänkas väcka anstöt när jag samtidigt vet med mig att jag har rätt i sak och således tvingar folk att tänka till. De som blir arga över verklighetens beskaffenhet känner jag ingen affektiv empati inför. Den sortens empati spar jag till människor som gjort sig förtjänta av den. Inte de som väljer att känna sig kränkta i syfte att försöka tysta ned mig.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tror framtiden ser ganska dyster ut. Iaf på de stora plattformarna. AI genererat innehåll blir ju bara bättre och bättre och även deepfake videos/bilder. Folk blir ju hjärntvättad och redan i ung ålder då de kanske inte utvecklat förmågan att vara källkritiska än. Även stor del av vuxna är ju inte källkritiska.

Uttrycket "Man blir som man umgås" tror jag är väldigt relevant. Man klickar runt lite och sedan blir man matad men en massa artiklar och videos varje dag i sitt liv. Klart det formar oss. Kanske inte över en natt men efter 10-20 år kanske.. Sedan är ju frågan hur man ska vara källkritisk när källan ofta ljuger oss rakt upp i ansiktet också. Politiker är väl inte kända för att tala hela sanningen?

Tror själv att demokratin kommer falla. Eller kanske inte rent tekniskt sett (vi kan fortfarande rösta) men hur demokratiskt är det när alla som röstar är hjärntvättade och matade med falsk information? Att människor tar informerade beslut kan vi ju tacka adjö till.

Alla människor på jorden borde få ett internet ID när man föds eller kunna ansöka om ett via staten och endast ett korrekt ID kan registrera sig på en platform. Varje ID är kopplat till en person (typ som bankid). Kanske kan lösa bot problemet?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Tror framtiden ser ganska dyster ut. Iaf på de stora plattformarna. AI genererat innehåll blir ju bara bättre och bättre och även deepfake videos/bilder. Folk blir ju hjärntvättad och redan i ung ålder då de kanske inte utvecklat förmågan att vara källkritiska än.

Tror själv att demokratin kommer falla. Eller kanske inte rent praktiskt sett men hur demokratiskt är det när alla som röstar är hjärntvättade och matade med falsk information? Att människor tar informerade beslut kan vi ju tacka adjö till.

Alla människor på jorden borde få ett internet ID när man föds eller kunna ansöka om ett via staten och endast ett korrekt ID kan registrera sig på en platform. Varje ID är kopplat till en person (typ som bankid). Kanske kan lösa bot problemet?

Eller en sladd i rumpan. Lagom lång så den räcker mellan jobbet och sängen

Permalänk
Medlem

Internet följer samma mönster som alla andra nischer som blivit mainstream. Det börjar med en liten grupp entusiaster med passion för sin hobby, leder till investmentbolag som försöker ta risker för att tjäna pengar till storföretag som konkurrerar med varandra om kontrollen, för att slutligen leda till en eller en pytte liten grupp konglomerat som utses som vinnare eller defakto monopol som lyckats konsolidera all makt och inflytande över nischen. Sen börjar den vittra och dö då då passionen är borta och den bara styrs av makt och monetära intressen. Vi är tyvärr i den sista fasen vad det gäller Internet. Den döda Internet teorin är inte här än men vi är på väg dit. Skulle snarare säga att det är mer en profetia om vad komma skall än en konspirationsteori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Internet dog när forumflykten från små (relativt sett) forum och communities till stora sociala medie-jättar tog fart på allvar. Nu sitter "alla" fast hos Meta, Google, Twitter och Reddit...

Detta kan låta elitiskt men jag saknar ibland tiden där man var tvungen att sitta vid en dator för att vara på nätet. Då var det entusiaster som var där.

Efter smartphones började varenda person och dens mormor vara på nätet och på sociala medier.

Bland entusiaster så krävs ”influencers” på att vara opartiska som Gamers Nexus som inte ens tar emot en resa utan betalar för allt själva medan de flesta mainstream influencers får betalt för allt de gör. Det går inte att ta någon seriöst för något. Man får anta att allt är fejk och skcriptat och sponsrat.

Det känns inte heller som att de flesta förstått det eller bryr sig om det för alla stora mainstream influencers för det utan att de tappar förtroende bland gemene man eller kvinna.

De som recenserar klassiskt nördiga saker som datorer och tv spel verkar vara bland de få där det finns hederliga kvar. Men även där är det mest bland de som vänder sig till de riktiga nördarna. Kollar man tex Mrwhostheboss som jag annars gillar så gör han reklam för allt möjligt skit och får säkert gräsligt bra betalt för det och tittar man på make up och klänningar och annat lär det vara nästan helt och hållet sponsrat vad jag förstår. Inte expert på området dock.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

"För att höras genom bruset är det extremt viktigt att innehållet som publiceras kureras för att trycka på de exakta punkter som belönas av plattformen".

Just detta är vad jag tror skapar mest falskhet online, (bortsett från uppenbara saker som deepfakes och ai). Content creators beter sig på ett extremt tillgjort sätt enbart för att algoritmerna premierar det. Jag ser på vad mina syskonbarn kollar på på YT, där unga youtubers visar extrema överreaktioner och skriker hysteriskt för att man fått ett halvovanligt skin i stumble guys, eller liknande trivialiteter. För de vet att algoritmerna älskar starka reaktioner.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag ett stämjärn, rubank, fogsvans, smygvinkel och måttstock. Vi är nog ett bra tag innan AI kan skapa saker med dessa verktyg. Se linjer med ens ögonmått.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

25% bottar, 25% troll, 30% stenkontroll från social media vad vi blir matade av och 20% stackars normala människor varav många kommer ihåg tiden då det var enkelt att styra sig själv mot vad man ville ta del av. Allt handlade inte om att maximera vinst på allt som fanns att skapa vinst från, sökmotorerna var inte korrupta och sålde förstasideplatser åt sidor som egentligen inte hade innehållet man letade efter.

Ja ibland stämmer det att det var bättre förr.

Det jag blir mest irriterade på är Facebook som tagit bort att nyaste inläggen visas först, de är totalt bortkomna vid sina försök att bestämma vilka inlägg jag vill se och jag får upp flera dagar gamla, ibland till och med veckor gamla inlägg längst upp. Innan hade jag ett direkt-bokmärke till där jag valt att visa senaste inlägg först...ni vet som en normal ickeödle-människa vill att det ska fungera. Nu har jag inte det valet, om jag inte vill bli av med vänster- och högerflikarna som innehåller chat och menyn.

Men youtube då, jag är alltid nyfiken på lite uforelaterat och ibland nytt om stridsflyg under utveckling. Söker man på något av dessa ämnen så är 90% totala fakeproduktioner, och då överdriver jag inte. Jag ser ju enkelt igenom fakeriet men dels är det nästan omöjligt att hitta någorlunda okej videos och dels så leder det garanterat till att den stora massan som inte kan tänka och vara källkritiska blir dummare och dummare, vilket redan är ett stort problem med omvärlden och samhället. Faktaförnekare som både tror på och sprider egengjorda bluffdokumentärer om allt möjligt.

Permalänk
Medlem

Det är tydligt att väldigt mycket redan är auto-genererat. Nyhetsartiklar som copy-pastas, youtube videos som har nån syntetisk röst som läser upp en reddit-tråd etc. För att inte snacka om kommentarsfält som är helt överkörda av bots som försöker scamma eller troll som försöker sprida någon form av propaganda. Generellt är Internet betydligt tråkigare idag att bara surfa runt på, man får hitta små hörn där folk delar intressen.

Skrivet av merdique:

"För att höras genom bruset är det extremt viktigt att innehållet som publiceras kureras för att trycka på de exakta punkter som belönas av plattformen".

Just detta är vad jag tror skapar mest falskhet online, (bortsett från uppenbara saker som deepfakes och ai). Content creators beter sig på ett extremt tillgjort sätt enbart för att algoritmerna premierar det. Jag ser på vad mina syskonbarn kollar på på YT, där unga youtubers visar extrema överreaktioner och skriker hysteriskt för att man fått ett halvovanligt skin i stumble guys, eller liknande trivialiteter. För de vet att algoritmerna älskar starka reaktioner.

Det är så störigt att alla verkar följa samma guide på hur man får folk att klicka. Click-bait titel + en thumbnail med någon som grimaserar är standard på nästan alla som rekommenderas av algoritmen.

Permalänk
Medlem

Det som får spridning idag är ju till stor del dåliga saker, eftersom professionalism inte är roligt. Och spridning har ett värde, även om det inte nödvändigtvis är pengar.

Kan inte nån expert här på Sweclockers skapa ett motsvarande Reddit men där man med hjälp av AI bara får skapa positiva artiklar och inlägg? Endast positiva grejer kommer då få spridning.

Kanske lite brainstormaktig idé – men är det bra eller dåligt? Kanske nån annan har en alternativ idé?

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt den senaste tiden att internet idisslar samma information väldigt mycket. Det är lite som att gå in i ett rum med papegojor.
Sökningar ger idag väldigt få resultat, det känns som att man har blivit begränsad till en sektion i biblioteket. Har alla små personliga sidor försvunnit eller är dom bara censurerade genom certifikat.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NS-10M:

Kan inte nån expert här på Sweclockers skapa ett motsvarande Reddit men där man med hjälp av AI bara får skapa positiva artiklar och inlägg? Endast positiva grejer kommer då få spridning.

Kanske lite brainstormaktig idé – men är det bra eller dåligt? Kanske nån annan har en alternativ idé?

Det är väl just det resonemanget som lett till var vi är idag. Du kanske har hört det engelska ordspråket "The road to hell is paved with good intentions". Folk har olika intressen och värderingar, vad som upplevs som positivt för en person kan vara negativt för en annan. Därför är det viktigt att inte försöka styra eller censurera innehåll såvida det inte är direkt olagligt. Alla måste inte tycka lika och försök att påtvinga folk gemensama intressen och värderingar slutar oftast i att ingen vill ha det magra och urvattnade utbud som finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omnious:

Det är väl just det resonemanget som lett till var vi är idag. Du kanske har hört det engelska ordspråket "The road to hell is paved with good intentions". Folk har olika intressen och värderingar, vad som upplevs som positivt för en person kan vara negativt för en annan. Därför är det viktigt att inte försöka styra eller censurera innehåll såvida det inte är direkt olagligt. Alla måste inte tycka lika och försök att påtvinga folk gemensama intressen och värderingar slutar oftast i att ingen vill ha det magra och urvattnade utbud som finns kvar.

Det är ju inte så att bara för att man skapar en tjänst så försvinner alla andra webbplatser och appar. Med hjälp av denna typ av AI skulle man kunna komma på många andra typer av varianter på helt andra teman. Det kommer ju antagligen bli lite av ett "spel" i att övertyga AI:n om att inlägget följer linjerna.

Dock ska det sägas att i slutändan handlar det om vad användarna tycker är roligt. Är det inte roligt kommer inte folk att använda tjänsten/mediet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NS-10M:

Det är ju inte så att bara för att man skapar en tjänst så försvinner alla andra webbplatser och appar. Med hjälp av AI skulle man kunna komma på många andra typer av varianter på helt andra teman. Dock ska det sägas att i slutändan handlar det om vad användarna tycker är roligt. Är det inte roligt kommer inte folk att använda tjänsten/mediet.

Tyvärr har det visat sig vara så om tjänsten eller plattformen är tillräckligt dominant. Folk flockas dit där "alla" är. Hur många privatpersoner har egna hemsidor och bloggar idag? Ytterst få, sen att Google inte längre listar dem i sökningar har i princip gjort dem utrotningshotade. Jag kommer ihåg en tid vid början av 2000 talet då alla skulle ha sin egen blogg eller hemsida och ingen var tvungen att följa säg Facebook eller Instagram ToS * host host diktat angående vad som var lämpligt innehåll för att de skulle få behålla sina annonsörer.

Permalänk
Medlem

Jag tror denna artikel är AI-generarad

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av OSkar000:

Internet dog när forumflykten från små (relativt sett) forum och communities till stora sociala medie-jättar tog fart på allvar. Nu sitter "alla" fast hos Meta, Google, Twitter och Reddit...

Håller med till 100%

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Suttit på internet så länge (1989/90 via USA) att man mest blir trött på folk som försöker ta Internet seriöst. Det är ett stort MUD (text-MMORPG) och inget annat.

Försöker man se det på något annat sätt så blir man troligen knäpp i huvudet.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Det som både irriterar och skrämmer i kråksången är att vi (människor) har skaffat oss otroligt vassa verktyg, däribland datorer som vi lyckats koppla ihop och bla kommunicerar via. Dessutom har vi ett lyckats att få fram ett enormt kraftfullt verktyg vi kallar AI och så är det trams vi använder det till.

Vi kan inte skylla på varken internet eller AI, det är vi själva som är så förbannat sorgliga som inte lyckas bättre. Sorgligt är bara förnamnet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Internet är i ständigt utveckling vet inte om denna versionen är 3.0 eller 7.2 grundversionen är trots allt densamma 62% porr 28% söta tjejer(influenser)som skulle sälja sina familjemedlemmar för följare. 3% som försöker rädda själen av 1.0 - 2.2 av internet som var, aldrig har så många Arkiv för bevarande av dåtid växt upp. Google indexera 0.7% rent generellt av sökbara träffar, medan betalda hemsidor genererar 500% fler träffar. Skriv bromsskiva WV och handla en ny tröja🙄wtf!! Jag har mer eller mindre gett upp internet, eller har det blivit det som det var tänkt? Ett ställe att hämta information som påskafton har Willys öppet? Eller vem fan har snott min betalda parkering? Full personkontroll regnummer och mr koll!! Gustav 72år då blir det basebollträ ska fan parkera på min ruta!! Leo 32år sex misshandelsdommar friad från mord då blir det FB och tröst av farmor. AI kommer att få ett rent helv... att navigera bland alla dmc film och tv världen kommer att begränsa AI till en banjospelande Rednex om tio år kommer ni att påminnas av detta!!! Jag läste en gång att AI.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Suttit på internet så länge (1989/90 via USA) att man mest blir trött på folk som försöker ta Internet seriöst. Det är ett stort MUD (text-MMORPG) och inget annat.

Försöker man se det på något annat sätt så blir man troligen knäpp i huvudet.

Eller hur... Finns allt för många som går runt med magsår av vad dom läser på internet.
Dom blir bittra och får en rätt mörk syn på världen, precis som man får om man bara tittar på nyheterna istället för att gå ut och träffa riktiga människor och inser att världen faktiskt inte är på väg att gå åt helvete.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Eller är det här kanske kuren vi behöver för social media som är byggt kring doom scrolling?
De är utformade för att få oss att fastna och ibte komma loss.

Blir de plattformarna fyllda med tillräckligt med autogenererat innehåll så minntänker jag att intresset för de plattformarna svalnar en hel del.

Kanske inte behöver vara så dåligt.

Det låter faktiskt bra. Kanske företagen kommer fokusera på att göra AI som försöker hålla dooming inom något bättre ramar.

haha, skojade bara. Det är klart de inte kommer. De vill hellre offra civilsamhället för en snabb profit.

Permalänk
Skrivet av KroesusSork:

Suttit på internet så länge (1989/90 via USA) att man mest blir trött på folk som försöker ta Internet seriöst. Det är ett stort MUD (text-MMORPG) och inget annat.

Försöker man se det på något annat sätt så blir man troligen knäpp i huvudet.

Önskar att jag hade detta mer i ryggraden. Efter 25 år på nätet så är jag i alla fall inte ilsken över saker som man blev som tonåring lol

Bara trött.