Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem

Logitech DiNovo Edge tangentbord.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111555
Batteriet slutade ta laddning efter några år. Stoppade in ersättningsbatteri i det i två omgångar, men sen började tangenterna krångla, och då var det bara att inse att det skrivit färdigt.

5.25"-slottar. Försvann precis när det kändes som det började bli en stor marknad för en massa spännande saker baserade på formatet. Kortläsare, fläktkontroller, 4-in-3-enheter, Extra USB-paneler, hotswap-kassetter, statusdisplayer, osv, osv.

Connection Machines - en diod per CPU. KTH hade en. Vi (några i d91) skämtade om att skriva en CPU-tetris på den. Vet inte om nån någonsin gjorde det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Connection_Machine

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament... är stort fan av serien men sen kommer Fortnite och stoppar utvecklingen av den nyaste versionen.

Mig personligen så ställer det även käppar i hjulet för när M-Audio Q40 hörlurar inte tillverkas mera då jag älskar soundet i dessa och befarar den dagen då de går sönder då jag använt dessa i över 10 år och testat en hel del dyrare lurar men går alltid tillbaka till dessa, använder förutom vid vanligt lyssnande också för min hobby musik mastering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaawiidd:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har saknat ABIT i 15 år nu... Dom var det coolare och ändå kvalitativa alternativet till ASUS, MSI och Gigabyte mm som var stora då. Bra grejer helt enkelt!

Ja! Abit AV8 var det första egenköpta moderkortet som köptes begagnat här på forumet. Även vad mina första inlägg 2007 handlade om. 😄

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Palmolja, eller rättare sagt hur många produkter smakade innan man bytte ut just palmoljan.

Hoppas du menar hur sakerna smakade innan de började stoppa i palmolja i allt. Palmolja smakar inte bättre, den är bara billig och kass för miljön

Permalänk
Medlem

Fanta Apelsin. Den som finns nu har sötningsmedel i sig och smakar uselt. Saknar också den Fanta Black Orange som fanns förr; de alternativ som säljs nu (typ Syd) är inte lika god, och blandar man själv ser det ut som träskvatten.

Raketost i "fast" form var kul också. Den mjuka som finns idag må smaka hyfsat lika men grejjen var ju att trycka fram den och fippla med snöret... (Ja, jag är hyfsat gammal )

När det kommer till teknik och sånt : Star Wars Galaxies, som lades ner när SWTOR kom. I sin första icke-nerfade version var det helt superbra. Finns emuservrar idag men knappt några spelare...

En annan sak jag saknar är BeOS. Visst finns HaikuOS, men igen, så pass liten användarbas att det, tja, jag vet inte. Riktig BeOS på deras egen hårdvara - det vore kul.

(Och sedan några dagar tillbaka då får man väl sakna Anchor Steam.)

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Guitar Hero, framförallt Guitar Hero Metallica som ni ser på bilden.

Hittade grejer till PS2 på tradera, packade upp det igår och hann inte med att testa innan flyget till Spanien gick.

Nu ligger jag i värmen och längtar hem😅

Permalänk
Medlem

Buzz! Ofattbart att dom lade ner det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv

Saknar man verkligen Joltcola. Var väl mest efter man ätit för mycket skräp och smaklökarna var helt trasiga som det funkade? RC Cola däremot! Bästa colan! Verifierade det med ett blindtest med omärkta muggar där folk fick ge betyg på femton olika colasorter 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Gamla Hockenheimring formel ett bana. Som tog hela vägen i skogen och ut igen. Sådan fart!!

Om vi skall vara på det viset - Nordschleife.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baptisten:

<Uppladdad bildlänk>

Guitar Hero, framförallt Guitar Hero Metallica som ni ser på bilden.

Kolla upp Clone Hero!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Bromerade flamskyddsmedel som var för i tiden och den där känslan som fanns när man letat upp ett bra spel till sin Amiga 500, stoppat in det i diskett stationen och det håller på att ladda och man sätter sig bekvämt med sin TAC-2 joystick.

Alltså det där med flamskyddsmedel, var förmodligen helt galet farligt men det jag menar är den där speciella doften som fanns när man öppnade upp elektronik förr i tiden och som fanns när man grottade runt på något kretskort med lödkolven.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I veckan meddelade Intel att de slutar med NUC och tidigare i år begravde Google Stadia. Finns det något som lagts ned genom åren som du saknar lite extra?

Läs hela artikeln här

Skrev att jag saknar Duke Nukem och öppnade internet och fick reklam för att köpa Duke Nukem på Xbox, så döm om min förvåning.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Google Music saknar jag lite ibland, hade precis kommit igång med det och fått mig ett litet bibliotek, sedan helt plötsligt lägger de ner det!

Det är egentligen inte nedlagt bara att det heter Youtube Music numera, jag använder Youtube Music och är helt nöjd

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Baptisten:

<Uppladdad bildlänk>

Guitar Hero, framförallt Guitar Hero Metallica som ni ser på bilden.

Hittade grejer till PS2 på tradera, packade upp det igår och hann inte med att testa innan flyget till Spanien gick.

Nu ligger jag i värmen och längtar hem😅

Jag hade otroliga Guitar Hero till Nintendo DS, komplett med en modul som sattes i slotten för Game Boy-spel. 10/10 kanske mitt mest spelade till den konsolen.

Permalänk
Medlem

chromecast audio

Permalänk
Medlem

Kexchoklad med aluminiumfolie

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag saknar inte den, för jag har en, men steam link.

Jag har en till TVn. Spelar diablo 4 med den, via datorn. Funkar hur bra som helst. Tror jag betalade typ 250kr för den på en steam-rea. Har använt den hur mycket som helst. Helt klockren...

Skulle den gå sönder skulle jag helt klart sakna den. Men finns kanske annat som kan ersätta det. Vet inte om det finns något så litet, billigt och enkelt dock. Jag behöver bara en enkel hårdvara som kan streama steam/desktop. Resten använder jag chromecasten/xboxen/TVn till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

Är det någon som saknar den tidigare statliga hamburgerkedjan Clock?

Oh wait de är ju för tusan tillbaka!

Clock försvann väl aldrig riktigt? Jag har inte superkoll, men jag minns att jag stött på det några gånger många år efter nerläggandet av de vanliga restaurangerna, då som en del av Q8/Rasta längs vägarna.

Jag praoade på Clock på Fredsgatan här i Göteborg i åttan tror jag, typ 95-96, som kort därefter blev McD. Kan inte säga att Clock var så mycket att ha egentligen, eller de var väl ok men det var en uppenbar McD-kopia på de flesta sätt, men lite sämre. En rolig grej, i alla fall där jag praoade, var att de hade en Pizza Hut Express inne på Clock. Deras "kids meal" hade mer svenska produkter, typ Bamse och så, vilket väl var kul även om det kanske inte var lika poppis bland barnen som McD's Disney-grejer, men bättre än BK's skräp i alla fall (typ Baywatch och sånt).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasso:

Jag saknar inte den, för jag har en, men steam link.

Jag har en till TVn. Spelar diablo 4 med den, via datorn. Funkar hur bra som helst. Tror jag betalade typ 250kr för den på en steam-rea. Har använt den hur mycket som helst. Helt klockren...

Skulle den gå sönder skulle jag helt klart sakna den. Men finns kanske annat som kan ersätta det. Vet inte om det finns något så litet, billigt och enkelt dock. Jag behöver bara en enkel hårdvara som kan streama steam/desktop. Resten använder jag chromecasten/xboxen/TVn till.

Till min TV finns det en steam-streaming-app. Jag har inte testat för den såg lite skum ut, jag sökte efter utvecklaren på nätet och deras sida var bara på koreanska exempelvis, och det finns ingen som helst koppling till Steam/Valve vad jag förstår. Men den verkar fungera för andra. Min TV är en Samsung men jag misstänker att det finns appar till de flesta andra system också. Och saknas app till teven så finns det ju till Chromecast så länge du har en med stöd för appar (alltså Chromecast med Android, inte de äldre varianterna).

Permalänk
Medlem

Scan blodpudding

Permalänk

Cartoonies!

Permalänk
Medlem

Chromecast Audio

Permalänk
Medlem

Mycket member-berries här!

* OnePlus innan de blev en i mängden, sjuk prestanda för liten peng
* Skype
Sen i käkväg så hade OLW någon Egen-smak tävling för en massa år sen, och var en påse då med Kebabpizza (om jag minns rätt) som chips-smak. Var så fantastiskt god!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

I veckan meddelade Intel att de slutar med NUC och tidigare i år begravde Google Stadia. Finns det något som lagts ned genom åren som du saknar lite extra?

Läs hela artikeln här

Newton Messagepad 2100 och de efterföljare som blev "Steved", brutalt nedlagda.

Smart smidigt användgränsnitt, mkt bra batteritid, hade varit skönt med något som inte följde bara dagens iOS/Android utseende utan gick sin egen väg.

Hade nog klarat övergången till 64 bitars ARM osv, det mest skrevs ju i Newtonscript osv, så det borde varit lätt o flytta till dagens sandboxade värld.

Dessutom, kunna köpa pennor som kostade en tiondel så mycket som Apple tar idag......

Hade gärna fått vara fristående bolag som det var på slutet, så det blev mer drivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Logitech högtalarna Z-5500 hade jag gärna köpt på nytt då det är de bästa datorhögtalarna jag haft. Köptes i början av 2000-talet. Har provat deras plastiga ersättningsprodukt men de är inte i närheten av att vara lika bra…

Åh, mitt första "sourround-ljud" till TVn eller rättare sagt till min HTPC. Hade det från 2004 till 2022. Runt 2018 så köpte jag en till och kopplade ihop så jag fick 5.2! Magasinerade dom extra satelliterna och extra kontrollenheten från andra Z5500-paketet såklart. Härlig uppgradering på basen blev det. Men 2022 så var det dags att sälja av båda kompletta Z-5500-systemen och köpa ett Dolby Atmos-system istället.

Men har många trevliga film och serie-minnen från Z-5500-eran hos mig!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Logitech Harmony. Har en oöppnad på hyllan utifall att.

Landsvägscyklar med fälgbromsar.

Håller tokmed på Harmony. Köpte en ny Elite just när de gick ur tiden och både den och föregångaren Ultimate (som nu tjänstgör i allrummets mini-hembio) gör ju allt såå mycket enklare när man har en bunt aparta pryttlar som ska startas samtidigt och ställas in rätt. Harmony löste ju allt det där, men folk köper ju inte en bunt aparta pryttlar som ska lira ihop längre... Dessutom finns ju nu HDMI CEC som ju löser mycket av det Harmony gjorde, dvs starta alla anslutna prylar, styra play/stop, volym och on/off. Men CEC gör det utan att man kan konfigurera vad och hur - så det hjälper inte mig. Batterierna på dessa Harmonys är ett problem dock då de inte är enkelt utbytbara utan man får följa nån instruktion på Youtube och krångla upp den. Har gjort det ett par gånger på min gamla Ultimate som annars hade varit död för flera år sedan.

Enda som jag inte får att funka med Harmony är Google TV av senaste sorten. Det går inte att para den med Harmony "keyboard". Har ju funkat förr, men det verkar ha dött med nån google-patch. Och nya uppdateringar på Harmony verkar vi inte få se.

Landsvägscykel med skivbroms är ju dock toppen. Funkar finfint, och den extra vikten kan jag leva med.
Jag har en retro-bianci (ML3) med fälgbroms till salu ifall du skulle vara intresserad. Kalasfint skick på den. Tror den är i storlek Large

Permalänk
Medlem

Krusbärsläsk, Smultrondricka och Fanta Black Orange.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas du menar hur sakerna smakade innan de började stoppa i palmolja i allt. Palmolja smakar inte bättre, den är bara billig och kass för miljön

Pepparkakor bakade med riktigt smör...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Glömt bort bådas existens men vet att jag gillade dem! 😅
Troligen inte tillräckligt mycket.

Ett tag här så fanns inte Estrella Hot Sweet Chili att få tag på, men finns nu i butik igen, verkar ha varit någon brist på något för kryddblandningen.

Marabou Coco (Kokos) ligger också högt, gjorde en kort comeback för något år sen men försvann igen. 😢

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

MIDI-stöd i webbläsaren.

Internet har inte varit sig likt sedan sidor slutade att välkomna en med att automatiskt spela upp MIDI-varianter av låtar av Green Day eller Chumbawamba.