När jag tabbar ur ett spel vill jag se spelet i Picture in Picture [Windows 11]

Permalänk
Medlem

När jag tabbar ur ett spel vill jag se spelet i Picture in Picture [Windows 11]

Hej! Är det någon som vet om det finns något sätt att se en fullskärmsapplikation i en liten flyttbar ruta, likt picture in picture som finns för vissa mediaspelare?

Min tanke är att när jag står i kö till ny match eller helt enkelt bara tabbar ur vill kunna se vad som händer i spelet och kan snabbt tabba in igen om det behövs.

Jag vet att vissa spel tabbar in automatiskt eller iallafall blinkar till när det händer något, men så är inte fallet i overwatch 2 i alla fall.

Permalänk

Lirar också ow2 och sitter förnärvarande i kö - tror inte det finns någon smidig sådan lösning utan gör som jag och köp en skärm till.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Lirar också ow2 och sitter förnärvarande i kö - tror inte det finns någon smidig sådan lösning utan gör som jag och köp en skärm till.

Nej verkar inte så, svårt att hitta om inte annat. Kör med ultrabred skärm och får inte riktigt till det snyggt med en extra skärm. Har möblerat om och tidigare satt min extra skärm ovanför via ett väggmonterat stativ med arm, kanske får bli så igen då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Nej verkar inte så, svårt att hitta om inte annat. Kör med ultrabred skärm och får inte riktigt till det snyggt med en extra skärm. Har möblerat om och tidigare satt min extra skärm ovanför via ett väggmonterat stativ med arm, kanske får bli så igen då..

Kör du i windowed borderless? I så fall kan jag rekommendera Microsoft Powertoys och funktionen FancyZones. https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/fancyzone...

Gratis att använda och inkluderar många andra verktyg

För att förtydliga så kan du sätta upp zoner precis hur du vill. För att flytta fönster använder du bara Windows + Piltangenterna. Om du vill att ett fönster ska täcka flera zoner kör du CTRL+Windows+ALT+Piltangenter

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Ofta går det att snabbväxla mellan full screen och windowed med alt enter, det kanske kan vara ett alternativt för att snabbt göra ett mindre fönster av det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450