Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Stort tack till er som tipsat på olika sätt! Mitt resultat från 27/7:

Köpte via Kinguin (12% avdrag via kod) 9st 3 månaders live för 790kr. Körde tricket med att avregistrera mellan varje för en extra månad MEN det fungerade inte för alla utan endast dom första. Troligen en spärr. Fick ut 22 månader efter konvertering till Ultimate.

Använde dessutom prova på Ultimate för 10kr varianten för att uppgradera till Ultimate. 800kr för 22 månader = ~36kr / månad.

Löjligt billigt med tanke på att jag ändå skulle ha köpt 2-3 av spelen. Resten är nu bara bonus. Helnöjd!

Hur fick du 12% avdrag via kod via Kinguin? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur fick du 12% avdrag via kod via Kinguin? 🙂

Hittade du? Gjorde bara en enkel sökning "kinguin discount code". Visade sig att det fungerade

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hittade du? Gjorde bara en enkel sökning "kinguin discount code". Visade sig att det fungerade

Jag gjorde så, sökte på Kinguin Discount och kom till denna sida:
https://www.promosreview.com/store/Kinguin-coupon-codes?showc...
SUM12MER och AKS12 gav 12% rabatt.

Mitt Gamepass hade utgått inom 11 dagar. Köpte 12st tre månaders koder från Kinguin för 737kr, inklusive 12% rabatt och Gamepass räcker nu till 2025-03-25. Hade ultimate sen innan så jag fick inga extra månader.
Helt ok, priset av ett spel så kan man köra hela biblioteket i nästan ett och ett halv år. :=

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag gjorde så, sökte på Kinguin Discount och kom till denna sida:
https://www.promosreview.com/store/Kinguin-coupon-codes?showc...
SUM12MER och AKS12 gav 12% rabatt.

Mitt Gamepass hade utgått inom 11 dagar. Köpte 12st tre månaders koder från Kinguin för 737kr, inklusive 12% rabatt och Gamepass räcker nu till 2025-03-25. Hade ultimate sen innan så jag fick inga extra månader.
Helt ok, priset av ett spel så kan man köra hela biblioteket i nästan ett och ett halv år. :=

Så man behöver vänta på att ens nuvarande GPU går ut innan man fyller på med Live Gold koder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Så man behöver vänta på att ens nuvarande GPU går ut innan man fyller på med Live Gold koder?

Nej då men jag fick iaf inga extra gratis månader som man kanske annars får ut.
Live Gold försvinner i september så jag vet inte hur det fungerar sen.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag gjorde så, sökte på Kinguin Discount och kom till denna sida:
https://www.promosreview.com/store/Kinguin-coupon-codes?showc...
SUM12MER och AKS12 gav 12% rabatt.

Mitt Gamepass hade utgått inom 11 dagar. Köpte 12st tre månaders koder från Kinguin för 737kr, inklusive 12% rabatt och Gamepass räcker nu till 2025-03-25. Hade ultimate sen innan så jag fick inga extra månader.
Helt ok, priset av ett spel så kan man köra hela biblioteket i nästan ett och ett halv år. :=

Vill du länka vilken 3 månaders du köpte?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Vill du länka vilken 3 månaders du köpte?

mvh

Denna men jag fick det för 73kr. Du kan nog. Välja billigaste och kolla att det står att det går att aktivera i sverige, köp en och om det fungerar köp fler.
https://www.kinguin.net/category/6764/xbox-live-3-months-gold...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så har man tyvärr redan missat det bästa tåget här. Nu när man väl tänkte komma till skott. Vad är det bästa alternativet just nu är det bara att köpa en bunt 3 månaders koder på t.ex. kunguin eller liknande som nämnts några inlägg innan?
Äger ingen xbox och har aldrig testat game pass innan, men funderar på om man ska slå till nu när Starfield släppet börjar närma sig, och priset för gamepass några år verkar bli samma som att bara köpa det spelet.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Vad jag har förstått så har man tyvärr redan missat det bästa tåget här. Nu när man väl tänkte komma till skott. Vad är det bästa alternativet just nu är det bara att köpa en bunt 3 månaders koder på t.ex. kunguin eller liknande som nämnts några inlägg innan?
Äger ingen xbox och har aldrig testat game pass innan, men funderar på om man ska slå till nu när Starfield släppet börjar närma sig, och priset för gamepass några år verkar bli samma som att bara köpa det spelet.

Helt rätt, du smackar på med 3 månaders upp till 36 månader. Bara att göra en google-sökning på vilken sida som är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Helt rätt, du smackar på med 3 månaders upp till 36 månader. Bara att göra en google-sökning på vilken sida som är billigast.

Tack för det svaret. Var det jag misstänkte men ville bara dubbelkolla innan. Som sagt inte lika bra erbjudande som innan, men samtidigt får man ju gamepass i 36 månader för typ samma pris som att bara köpa starfield.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Körde x antal tre månaders från Eneba med nån snabbgooglad rabattkod på 8%. Tror jag fick ihop totalt 16 månader ultimate för ca 900 spänn. Ändå mer värt än 155 kr i månaden. Klurar på att fylla på några månader till innan live gold försvinner.

Permalänk
Medlem

Verkar som priserna gått upp lite på Kunguin sen folk postade innan. Hittade en rabattkod (TONTON) som gav 15% rabatt.
Började med att köpa 9 stycken 3 månader från 2 olika säljare för totalt 979 SEK.
Precis som TuHack skrev tidigare så fick man bara erbjudande om en gratis månad vid inlösning av den första om man aktiverade autoamtiska betalningar. Så totalt 28 månader blev det då.

Köpte därför 2st 3 månaders koder till för 240 SEK

Total kostnad för 34 månader Xbox live blev då 1220 SEK
Fick betala en månad Ultimate for 155 kronor

Efter omvandling är Gamepass Ultimate giltigt till 24 augusti 2025, så det är ju nästan 24 månader.
Så månadskostnaden blev straxt under 60 kronor. Inte lika bra som innan, men ändå helt okej med tanke på att bara Starfield kostar nästan 70€, så kommer det något mer bra spel så har man ju tjänat in det.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk

Köpte 3 månaders koder via Eneba, gick på 8.04-8.05 Euro styck.
Använde rabattkoden "GLAD" för att få 3%

https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...

Verkar som att man får 51.7 dagar. Köpte 17 koder, och fick 880 dagar.

Fick aldrig något erbjudande om gratismånad vid förlängning / autopay.

Betalade med kort utan valutapåslag.

Månadskostnaden verkar landa på runt 58-60 kr i månaden.

Helt ok...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Köpte 3 månaders koder via Eneba, gick på 8.04-8.05 Euro styck.
Använde rabattkoden "GLAD" för att få 3%

https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...

Verkar som att man får 51.7 dagar. Köpte 17 koder, och fick 880 dagar.

Fick aldrig något erbjudande om gratismånad vid förlängning / autopay.

Betalade med kort utan valutapåslag.

Månadskostnaden verkar landa på runt 58-60 kr i månaden.

Helt ok...!

Det där är Xbox Live Gold-koder...? Som man då kan konvertera till Game Pass Ultimate, eller? Sorry, jag hänger inte med riktigt hur du gjorde. Var längesen jag fipplade med sånt här. Har haft en rullande prenumeration länge nu som jag nästan glömt bort. Pengarna dras och sen tänker man inte mer på det.

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Det där är Xbox Live Gold-koder...? Som man då kan konvertera till Game Pass Ultimate, eller? Sorry, jag hänger inte med riktigt hur du gjorde. Var längesen jag fipplade med sånt här. Har haft en rullande prenumeration länge nu som jag nästan glömt bort. Pengarna dras och sen tänker man inte mer på det.

Läs första inlägget och två sidor bak för guidning 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Läs första inlägget och två sidor bak för guidning 😅

Första inlägget är väl inte relevant längre? Den typ av konvertering som beskrivs där har väl upphört nu?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Precis som TuHack skrev tidigare så fick man bara erbjudande om en gratis månad vid inlösning av den första om man aktiverade autoamtiska betalningar. Så totalt 28 månader blev det då.

Hmm, stängde du av automatisk betalning mellan koderna? Jag fick ut mer än 1 månad. Tror det blev 3-4 st åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hmm, stängde du av automatisk betalning mellan koderna? Jag fick ut mer än 1 månad. Tror det blev 3-4 st åtminstone.

Japp stängde av det och sen fick jag inget mer erbjuandet om att aktivera det när jag löste in koderna. Testade att aktivera det manuellt efter några koder men blev inga extramånader för det så blev bara 1 extramånad totalt, men får duga ändå.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Jag har skjutit på detta av ren lathet men provade idag, kan bekräfta det som redan skrivits.

  • Köpte 10st 3 månader Xbox Live Gold på Eneba

  • La in dom på Microsoft-kontot

  • Man får 1 månad "gratis" när man aktiverar automatiskt förnyelse, inga extramånader på övriga digitala nycklar oavsett hur man avbryter automatiskt förnyelse

  • Uppgradera till Xbox Ultimate, mina 31 månader Xbox Live Gold sträckte sig från 2023-07-17 till 2026-02-16. Efter konvertering har jag nu Xbox Ultimate till 2025-05-12

  • Totalt ~22 månader för 996kr, 45kr/mån istället för nya priset på Xbox Ultimate 155kr/mån

Följde detta då min subscription gick ut förra månaden. Köpte 9st koder för Xbox Live Gold och fick möjlighet med "bonusmånaden" för auto-renewal 5 eller 6 gånger så det är ändå värt att testa!

Inte lika bra som tidigare men 2 år ultimate för ~1050kr känns rätt trevligt. Jag tackar och bockar för instruktionerna!

Permalänk
Medlem

Sitter på 2st 3mån Gold.
Mitt abonnemang går ut 12/9, Microsoft gör om Gold till Core den 14/9.
Ska jag fylla på nu och tappa dagar pga konverteringen eller chansa på att det fungerar att smälla på Gold den 13:e och konvertera till Ultimate enligt tidigare instruktioner i tråden, någon som läst om brytdatum för detta.. fungerade ju uppenbarligen igår!?

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Gjorde precis detta nu. Mitt Ultimate gick ut igår och köpte idag 12 st koder á 3 månader.
Fick ingen gratis månad alls. Och när jag skrev in den 11:e koden så gick den igenom men det adderades aldrig 3 mån på den.
Hade samma slutdatum för Xbox Live som efter den 10:e koden. Går ej att trycka in koden nu igen då det står att den är använd. Men kollar jag min historik på Microsoft kontot finns bara 10 koder med.
Konverterade då till Ultimate och tryckte sedan in den 12:e koden. Fick ca 23 mån Ultimate framåt ändå för ca 58 kr månaden.
Då har ändå en 3 månaders kod försvunnit till Microsoft. Ska kontakta dom imorgon för att se vad som kan göras.

Permalänk

Vill bara spela online med en kompis. Jag har ultimate.
Han har ingenting, då ska han köpa Gold va? Korrekt tänkt?

Och både eneba och livekort funkar bra? Inga fejksidor (livekort skrev att mitt xbox måste vara i $/€???))

Permalänk
Medlem
Skrivet av barneskar:

Vill bara spela online med en kompis. Jag har ultimate.
Han har ingenting, då ska han köpa Gold va? Korrekt tänkt?

Och både eneba och livekort funkar bra? Inga fejksidor (livekort skrev att mitt xbox måste vara i $/€???))

Om man är helt ny till Game Pass så kan man köpa Xbox Live Gold-koder och sen uppgradera med en månad Game Pass Ultimate, gör det efter att man laddat på så lång tid som man önskar. Man lägger till en extra månad vid konvertering.

Har använt eneba för detta och koder från "RareGame" specifikt, vilket verkar vara billigaste där just nu, och det har fungerat bra.
De tog nyligen bort erbjudandet om att prova en månad GP för 10 kr, så det är dyrare, men det verkar väl gå att konvertera fortfarande i varje fall.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Fyllde på idag efter att ha haft en paus sen förr löpte ut i våras.
Fortfarande är en ruggigt bra deal trots att man tappar månader med tanke på vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wedgruzet:

Följde detta då min subscription gick ut förra månaden. Köpte 9st koder för Xbox Live Gold och fick möjlighet med "bonusmånaden" för auto-renewal 5 eller 6 gånger så det är ändå värt att testa!

<Uppladdad bildlänk>

Inte lika bra som tidigare men 2 år ultimate för ~1050kr känns rätt trevligt. Jag tackar och bockar för instruktionerna!

Föjde samma med 9st koder och fick 1 gratismånad vid redeem. Fungerade idag, vem vet vad som händer imorgon.
Fick inte riktigt 2 år men helt ok.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jag har inte xbox live gold kan jag köpa 3 × 12 månader vad är det för skillnad om man köper 12st 3 månader live gold?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Jag har inte xbox live gold kan jag köpa 3 × 12 månader vad är det för skillnad om man köper 12st 3 månader live gold?

Ingen skulle jag tro.
Det är nog bara själva priset på koderna som varierar, att det kan vara billigare ibland att köpa 3mån koder på skumma sidor istället för 12 mån.
Tänk på att om du köper 3 år så konverteras det till 2 år nu för tiden. (vilket är enda sättet att få maximal prenumerationstid ändå).

Konverteringsförhållande för Xbox Live Gold och PC Game Pass: Eventuell återstående tid konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-tid med förhållandet 3:2 och avrundas uppåt till nästa hel dag. Till exempel konverteras 90 dagars återstående tid för Xbox Live Gold eller PC Game Pass till 60 dagars tid för Xbox Game Pass Ultimate.
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

vill du ha en svensk 12mån är Inet billigast
https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...

Xbox Game Pass Core lanseras 14 september.
Ingen vet som händer med gold koderna efter det, men troligtvis kan man fortsätta lösa in dem.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Ingen skulle jag tro.
Det är nog bara själva priset på koderna som varierar, att det kan vara billigare ibland att köpa 3mån koder på skumma sidor istället för 12 mån.
Tänk på att om du köper 3 år så konverteras det till 2 år nu för tiden. (vilket är enda sättet att få maximal prenumerationstid ändå).

Konverteringsförhållande för Xbox Live Gold och PC Game Pass: Eventuell återstående tid konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-tid med förhållandet 3:2 och avrundas uppåt till nästa hel dag. Till exempel konverteras 90 dagars återstående tid för Xbox Live Gold eller PC Game Pass till 60 dagars tid för Xbox Game Pass Ultimate.
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

vill du ha en svensk 12mån är Inet billigast
https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...

Xbox Game Pass Core lanseras 14 september.
Ingen vet som händer med gold koderna efter det, men troligtvis kan man fortsätta lösa in dem.

Tack för svar!

Jag köpte 3st 12 månaders turkisk live gold 330kr styck via Livekort reggade med vpn så 990kr + 155kr för 2år ultimate det blev 47kr i månaden helt klart prisvärt

Permalänk
Medlem

Intressant att höra från någon om de nu "misslyckats" iom att ingen har postat något sedan 14 september 😊

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Intressant att höra från någon om de nu "misslyckats" iom att ingen har postat något sedan 14 september 😊

Jag köpte just tre stycken 12mån xbox gold från Inet som jag löste in och konverterade och det funkade fint. Kände att det är bäst att passa på innan Microsoft försämrar denna kanondeal ytterligare.

Nog för att det är en annan diskussion men jag betalar hellre lite mer till Inet och därmed vet att pengarna inte går till ryska oligarker via företag i Dubai eller kriminella.