Inför Starfield – Microsoft skrotar gratistest av Game Pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag älskar också gamepass, men erkänn att du råkat ut för att spel du köpte på steam typ en vecka tidigare nu dyker upp på gamepass

Hatar att jag köpte t.ex. Dirt5 på steam, när det dök på upp gamepass lite senare. Det var ju inte värt fullpris riktigt, men som del av gamepass är det ju helt klart spelbart.

Spelar man ett spel i halvåret på gamepass har det ju betalat för sig självt, om man tänker 6-700kr pris per spel. Sen finns det MASSOR av indiespel också, ifall man är mer lagd åt indie-hållet

Hade det inte varit för att jag var så snål och har så ont om tid så hade det definitivt hänt.

Har så svårt att motivera att lägga 600-700kr på ett spel. Har säkert spelat över 30 spel på game pass det senaste året. Vissa i bara 30 minuter iofs, men många i flera timmar.

Får bita ihop och köpa Factorio nån gång dock, det går bara upp i pris. (https://www.youtube.com/watch?v=TP5-pfBmZss)

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Inte det minsta förvånad. Jag visste inte ens om att det fanns en provperiod, att skaffa Game Pass var en icke-fråga när jag köpte Xbox. Jag har tappat räkningen för hur hur många gånger jag har jagat rabatterade keys och upptäckt att spelet redan fanns på Game Pass.

Vad är det för fattiglapp som inte kan lägga knappt 200kr på ett rejält bibliotek om man nu gillar spelen som ingår. Går ju åt mer för en pizza+chipsfredag eller en BiB idag.

Demos är ett gissel som jag gärna lämnar i förra århundradet. De var måttligt kul på 90-talet och inte det minsta roligt senare hälften av 00-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

De kan det. Men de gör inte det.

Du har fel.

Permalänk

Ja det är ju inte direkt förvånad man blir. Det är samma Jeefla sak med det, som allt annat förbenade krymplation. Helt sanslösa de kackerlackorna på Microsoft. Sen ett par månader efter launch så kommer spelet att sjunka i pris, så man får det för halva priset. Som skrivet, kackerlackor 🤬👊

Visa signatur

Hellbound73