Söker miniräknare och litteratur till studier!

Permalänk

Söker miniräknare och litteratur till studier!

Tjena! Jag söker en ordentlig miniräknare till mina studier på LTU. Gärna en Ti-84 plus då jag är van med den från gymnasiet men jag är öppen för andra förslag.

Följande litteratur är också av intresse!
•Calculus A complete coures av Robert A. Adams
•Derivator, Integraler och sånt av Andrejs Dunkels
•MATLAB : beräkningar inom teknik och naturvetenskap : med symbolisk matematik av Per Jönsson
•Sketching: the Basics av Koos Eissen

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej jag har en TI83 (kan vara + tom, minns ej 100) från mina studier, något av intresse?

Permalänk
Medlem

På Chalmers (och GU) gäller att du endast få ha en så kallad "typgodkänd" miniräknare på tentor och liknande. Antar att LTU har liknande krav. Med det menas endast speciella modeller som har som gemensamt att de ej kan programmeras och innehålla t ex formler eller text, samt att de ej kan rita grafer.

Se t ex https://www.chalmers.se/utbildning/dina-studier/planera-och-g...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

På Chalmers (och GU) gäller att du endast få ha en så kallad "typgodkänd" miniräknare på tentor och liknande. Antar att LTU har liknande krav. Med det menas endast speciella modeller som har som gemensamt att de ej kan programmeras och innehålla t ex formler eller text, samt att de ej kan rita grafer.

Se t ex https://www.chalmers.se/utbildning/dina-studier/planera-och-g...

grafer tror jag att man får ha. det är bara miniräknare som är symbol hanterande som ogillas vid tentor.
finns mini räknare med trippel integral och ekvation lösare som man får ha.

går på kau btw och min ti82 börjar verkligen visa sin ålder =(

Permalänk
Medlem

Har en TI 83 Plus liggandes.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

grafer tror jag att man får ha. det är bara miniräknare som är symbol hanterande som ogillas vid tentor.
finns mini räknare med trippel integral och ekvation lösare som man får ha.

går på kau btw och min ti82 börjar verkligen visa sin ålder =(

"Miniräknaren får ha display som visar siffror, bokstäver och matematiska tecken.
Den får inte vara grafritande."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Har för övrigt "MATLAB : beräkningar inom teknik och naturvetenskap : med symbolisk matematik av Per Jönsson" om du vill köpa. 3:e upplagan, mkt gott skick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!
Lämnade förra veckan in alla min studielitteratur på Risslan i Luleå. Tror att det var en del böcker från Dunkels där.

Permalänk

Tack för alla erbjudanden, jag köpte en miniräknare från en Sweclockers-medlem via PM.

@Tanari Jag återkommer om jag finner behov för Matlab-boken. Vi har endast en uppgift med Matlab.
@Nuken Schysst, jag åker dit imorn och kollar vad som finns.

Permalänk

Annonsen är avslutad