Permalänk
Medlem

Mac Pro casemod

Säljer denna Casemod av en Mac Pro G5, som har anpassats för ATX moderkort samt PSU. Dvs, funkar som ett vanligt ATX chassi. Dörrens låsmekanism funkar fint, samt en slotin DVD drive som er standard sata. Powerknapp, usb 3 samt esata i front. fläktgaller, samt fläkt 12cm , 14cm kan följa med om man vil

har ni några bud, om ingen vettiga kommer så plockas annons bort

måste hämtas i fullersta, huddinge

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej! Snyggt chassie! Hur monterar man hårddiskar, följer det med hd-vagga? Jag hade en Mac Pro 2012 och där satt diskplatserna överst, ska man montera i fronten i en vagga på detta chassiet eller?

Mvh Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbot7:

Hej! Snyggt chassie! Hur monterar man hårddiskar, följer det med hd-vagga? Jag hade en Mac Pro 2012 och där satt diskplatserna överst, ska man montera i fronten i en vagga på detta chassiet eller?

Mvh Tobbe

tyvärr åkte det för plats till PSU, har bara användt M2 samt en SSD jag tejpade på chassit bara med dubbelsidig tajp

Permalänk
Medlem

Skulle budat om det inte var "hämta" krav på det.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Hur många fläktar kan man montera och var?

Permalänk
Medlem

Modellen heter Power Mac G5 och inte Mac Pro. Innan Apple bytte till x86-arkitektur, då de samtidigt bytte namn på sina modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Hur många fläktar kan man montera och var?

Finns en anpassa fläkt plats annars
Får man va lite kreativ , jag hadde 3 monterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Modellen heter Power Mac G5 och inte Mac Pro. Innan Apple bytte till x86-arkitektur, då de samtidigt bytte namn på sina modeller.

🫡

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Skulle budat om det inte var "hämta" krav på det.

Väger ganska mycket och vet inte helt hur man skulle skickat det ..