Valve öppnar dubbeldörren till Counter-Strike 2

Permalänk
Medlem

Grova lagspikes i början av releasen men dessa försvann efter ett par matcher. Har stött på lagspikes några gånger sedan dessa men då har det alltid varit när någon har dött på en ovanligt sätt, exempelvis av en molotov. Annars är det väldigt smooth faktiskt på min rigg.

Har dock en polare som DCar varje game, ibland flera gånger per game. Vet inte hur vanligt det är men det har ju kostat vårt team en del rundor om man säger så.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat ett par dagar nu så kan jag konstatera att servrarna/reggen är riktigt jävla risig i jämförelse med 128 tick. Vettefan hur dom har lyckats

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Efter att ha spelat ett par dagar nu så kan jag konstatera att servrarna/reggen är riktigt jävla risig i jämförelse med 128 tick. Vettefan hur dom har lyckats

hur dem lyckats?
Dem har tvingat alla till 64 tick med någon sub tickrate som jag inte läst något positivt om, Då även faceit/esportal osv

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

hur dem lyckats?
Dem har tvingat alla till 64 tick med någon sub tickrate som jag inte läst något positivt om, Då även faceit/esportal osv

Det är så synd. CS2 Hade kunnat varit perfekt utan det här. Valve tjänar så mycket pengar på CS och kan fortfarande inte investera i 128-tick.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Det är så synd. CS2 Hade kunnat varit perfekt utan det här. Valve tjänar så mycket pengar på CS och kan fortfarande inte investera i 128-tick.

Troligtvis för att de flesta inte märker någon skillnad har själv kört CS:GO/CS:2 i över 2000 timmar och märker fortfarande ingen skillnad mellan 64 och 128 tick.

Dock så verkar nya systemet i CS:2 fungera väldigt bra tycket själv att AWP och deagle har blivit mycket mer exakt när man skjuter nu.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Troligtvis för att de flesta inte märker någon skillnad har själv kört CS:GO/CS:2 i över 2000 timmar och märker fortfarande ingen skillnad mellan 64 och 128 tick.

Dock så verkar nya systemet i CS:2 fungera väldigt bra tycket själv att AWP och deagle har blivit mycket mer exakt när man skjuter nu.

Känner du ingen skillnad på 64 tick & 128 tick så kan jag tyvärr inte ta din kommentar seriöst. Inget illa menat.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Tror de flesta inte skulle känna någon skillnad i ett "blindtest" förutom proffsen då.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Tror de flesta inte skulle känna någon skillnad i ett "blindtest" förutom proffsen då.

Du har nog rätt i att en majoritet inte skulle känna skillnad. Där är vi nog på samma plan. Dock har en väldigt stor del av CS spelats på 128-tick, och kommer man ifrån det så känner man att det här är något typ av 64 tick. Har man spelat på 128 tick och går över till 64 tick så blir spelet helt annorlunda, till det sämre. Vapnen skjuter annorlunda, och sämre. Spelet reggar dina skott oerhört dåligt ibland, du har stenar i skorna när du hoppar upp på lådor o.s.v.. Du är inte alls lika "agile". Det är lite som att spela i sirap helt enkelt. Exakt samma upplevs här, tyvärr.

Har du någonsin spelat på 144Hz+ och sen gått tillbaka till 60Hz? Då förstår du nog skillnaden.

Jag spelar inte på hög nivå, men tillräcklig nivå för att veta skillnaden på ett blindtest, så kan jag säga. Det är inte bara proffsen.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Viking
Skrivet av Keffmode:

Efter att ha spelat ett par dagar nu så kan jag konstatera att servrarna/reggen är riktigt jävla risig i jämförelse med 128 tick. Vettefan hur dom har lyckats

Det där ska faktiskt inte stämma. Det som gör att det känns så är att träffar och animationer arbetar i olika tick. Skott/träffar går på sub-tick vilket är bättre än 128 tick, medan animationen kommer ticket efter i 64 tick.
Detta betyder alltså att träffregistreringen är bättre i CS2 än på 128 tick, fast den kan kännas sämre eftersom animationen inte är synkad.

Jag tycker att nya sub-tick är bättre eftersom det man gör är vad som händer, och det är därmed bättre för högrankade och proffsen.

Skrivet av Felixark:

Tror de flesta inte skulle känna någon skillnad i ett "blindtest" förutom proffsen då.

Spoiler:

"Vanliga spelare" känner ingen skillnad under testperioden, medan Ropz sätter 30/30.

Dold text
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det där ska faktiskt inte stämma. Det som gör att det känns så är att träffar och animationer arbetar i olika tick. Skott/träffar går på sub-tick vilket är bättre än 128 tick, medan animationen kommer ticket efter i 64 tick.
Detta betyder alltså att träffregistreringen är bättre i CS2 än på 128 tick, fast den kan kännas sämre eftersom animationen inte är synkad.

Jag tycker att nya sub-tick är bättre eftersom det man gör är vad som händer, och det är därmed bättre för högrankade och proffsen.

https://youtu.be/6f5fEgSRAKg?si=zKmWFyQfDjIu5zWW

Spoiler:

"Vanliga spelare" känner ingen skillnad under testperioden, medan Ropz sätter 30/30.

Dold text

Hur som helst så missar vi skott mycket mera nu, och vart man än kollar så är det vad folk pratar om. Att det skulle vara bättre är nog inte rätt ord. Man blir även skjuten även fast man är helt bakom väggar, alltså om man t.ex. wigglar in igen efter en pik så är man långt innanför väggen och man blir fortfarande skjuten.

Ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=vPZAZ45io4s

Tror det blivit bättre men är fortfarande sämre än vad det varit innan. Det här blir ju då när man swingar med, i allt som har med den typen av rörelse att göra.

Hoppas de kan få det att kännas mer synkat än vad det är just nu. Bara upplevelsen är bra så skiter jag i vilket.

Jag är helt öppen för det, jag var exalterad för det nya subtick-systemet, och vill verkligen att det ska funka som tänkt. Är lite orolig att de försöker komma undan med en 64-tickserver som de lagt smink på bara. Det hela verkar drabba både MM-servrar och 3e-partssidor som faceit & esportal just nu, då det verkar vara hårdkodat i spelet. Annars hade jag inte brytt mig jättemycket.. då hade jag bara loggat in på esportal igen.

Vore jäkligt kul om deras egna premier-system hade kunnat varit bra! Det är det jag spelat nu mest.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

[quote postid="20210682" userid="187691" name="Keffmode"

Har du någonsin spelat på 144Hz+ och sen gått tillbaka till 60Hz? Då förstår du nog skillnaden.

Jag spelar inte på hög nivå, men tillräcklig nivå för att veta skillnaden på ett blindtest, så kan jag säga. Det är inte bara proffsen.
[/quote]

Nja gå från 60hz till 144hz är natt och dag skillnad 64 eller 128 ticks är det knappt någon skillnad på alls.

Har kört på en del Community servrar samt esportal och facit med 128tick i CS:GO och märkte absolut ingen skillnad alls mot vanliga mm.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO