Följ Amazon Prime Deal Days – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Entash:

Ja, det ska finnas för alla som inte har tagit det innan, eller om det var väldigt länge sedan man tog trialen. Tog den när Prime kom till Sverige och sen tog jag den igen för några månader sen när den dök upp igen.

Man kan nog logga in och kolla. Brukar stå om det är gratis eller kostar. https://www.amazon.se/prime?ref_=navm_cs_prime

Yes ser ut som jag får gratis en månad igen med den länken.
Blir väl att kolla om det finns nått kul imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Sök via Google "asus Z790 moderkort amazon" eller vad ni vill söka efter så kommer ni rätt

Skrivet av deltascu:

Japp, du använder klassiska prisjakt för att filtrera och hitta grejer som indexeras från amason.se. Funkar tills den 31:a oktober, sen vet jag inte. Google kanske?

Jo, men då är det om man kör specifika produkter:-(
Vill kunna fönstershoppa hårdvara/specifika komponenter så som man kan göra på t.ex inet, komplett osv vid reor/kampanjer.

Känns som på amazon måste man leta förbi en drös med annan skit, men gissar på att de har statistik på att det leder till mer spontanköp på smågrejer.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Jo, men då är det om man kör specifika produkter:-(
Vill kunna fönstershoppa hårdvara/specifika komponenter så som man kan göra på t.ex inet, komplett osv vid reor/kampanjer.

Känns som på amazon måste man leta förbi en drös med annan skit, men gissar på att de har statistik på att det leder till mer spontanköp på smågrejer.

Nja, du kan filtrera klassiska prisjakt på butik och t.ex. bara se grafikkort som finns på amazon.se. Inte det smidigaste förstås, men om man insisterar på att handla från amazon är det ett sätt som är flexiblare än deras egen dysfunktionella hemsida.

Permalänk
Medlem

Prime day känns som en hagelböss rea. Man sätter ner sjukt mycket prylar med 5-20%, men väldigt få saker med 75%. Ifall jag sitter och planerar att t.ex. nya jeans och just de jeansen jag har bestämt mig för har 20% rea, ja då slår jag kanske till. Det är ju dock inte så att jag köper ett par jeans jag aldrig tittat på tidigare för att de har 20%. När vi börjar komma upp i 50-75% rea, ja nu börjar man ju spontanköpa saker man inte planerat. Känns som de erbjudanden är ytterst få på Amz.

PS: Det roliga är ju att Amazon av misstag säljer saker för 80-90% rea hela tiden, bara väldigt sällan och när någon råkar slå in fel pris någonstans.

Permalänk

”Utvalda Deals”

Trevligt att se 8 st. i taget. So far so good.

Men, när man trycker på ”Visa alla erbjudanden från Utvalda Deals”… så får man 39 sidor (!) med… KATEGORIER av deals. Där varje kategori leder till en mängd olika produkter.

Alltså… 39 sidor, eller flikar, där varje är fylld med kategori-knappar, inte produkter.

Trodde att man skulle kunna se utvalda deals för Sweclockers. ”alla erbjudanden från Utvalda Deals” står det. Inte alla erbjudanden på Prime Day överhuvudtaget.

@Dimestam
Kan det ha blivit något fel med länkandet?

ändrat slutfrågan
Permalänk
Medlem

Blev inte så dyrt att dra åt sig det jag villhöver: nån köksvåg, riktigt billiga 3M certifierade 48Gbps HDMI-kablar och en bra rabatt på en Bosch rengöringsborste.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Nä vet var inte så mycket intressant för mig åtminstone, mest skumma kinesiska märken man aldrig hört talas om innan, hade lika gärna kunnat vara startsidan på Temu eller Ali.

Jackery Explorer 240 för 1980kr är väl dock ett helt ok pris, funderar på en till Sweden Rock kanske
https://www.amazon.se/-/en/Jackery-Explorer-240-7200mAh-Porta...

Permalänk
Snusfri

Just den semi-funktionella sökfunktionen med organiserad rörighet är by design av Amazon.

Det gör att folk hittar saker de kanske egentligen inte behövde, men lägger till i varukorgen för att priset är ser bra ut och att det är gratis frakt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har fått en av fem beställningar när jag har beställt från amazon. Resten dök aldrig upp. Jag undviker dom som pesten med undantag för primevideo.

Visa signatur

Windows 11 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har fått en av fem beställningar när jag har beställt från amazon. Resten dök aldrig upp. Jag undviker dom som pesten med undantag för primevideo.

Då får du ju pengarna tillbaka och om saken kommer ändå, pengar+saken 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har fått en av fem beställningar när jag har beställt från amazon. Resten dök aldrig upp. Jag undviker dom som pesten med undantag för primevideo.

Mina erfarenheter är goda. Sedan 2022 har jag beställt minneskort, adaptrar (bluetooth, 2.5>USBm USB C -> USB A OTG), pepparkvarn, precisonsvåg (för kryddor m.m.), pastamått, Garnin pulsband, datormus, nätverksswitch och en hel drös med korta nätverkskablar, Kilner fermenteringsburkar 3 l (två stycken i olika ordrar), kökstimer.

Kökstimern var lite intressant. Min fru har nedsatt hörsel. Vad klagades det på om timern? Att den pep för högt. Dessvärre låter den som ett brandlarm så varje gång hon använder den, då flyger jag upp ur soffan. Vi kallar den brandlarms-timern.

Det jag väntar på nu är ett Samsung USB C-minne som inte är skickat ännu. Den borde skickas senast om några dagar, max en vecka.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Jämfört med tyska Amazon.de, är svenska prime priserna ett skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Jämfört med tyska Amazon.de, är svenska prime priserna ett skämt

Har du jämfört med rätt momssats?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har du jämfört med rätt momssats?

Utbudet i ”rean” är som natt och dag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Utbudet i ”rean” är som natt och dag med.

Vad jag ser på .De är ju att priserna inte är speciellt bra dock?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har du jämfört med rätt momssats?

Öppna svenska Amz och det är "nu 15-30% rabatt på stora märken" och sen gör du det samma på tyska och plötsligt är det 50% på corsair, logitech etc. Amazons egna märken typ ring kameror, Kindle, echo dots är alltid bra erbjudanden på i Tyskland på Prime day men inga erbjudanden i Sverige. Just den delen är till stor del för att de kan tjänar pengar på reklam/data på dessa via Tyskland men inte har det uppsatt i Sverige (som jag förstår det i alla fall)

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att registrera för Tyskt prime medlemskap men få det skickat till Sverige, funderar på ifall man får rabatterna på saker även att man inte får gratis frakt via .de.

Permalänk
Medlem

Amazon erbjudande via prisjakt

Prisjakt erbjudanden filtrerat på Amazon. Personligen tycker jag detta är ett smidigare sätt att se vad som faktiskt är bra pris på Amazon och vad som inte är det. Nackdelen är att prisjakt inte uppdaterar i realtid så blixterbjudanden etc saknas.

Permalänk
Medlem

Kollade just Tyska Amazon och det är verkligen dag och natt skillnad. Svenska Amazon är ett skämt i jämförelse. Tro inte att ni fyndar om ni handlar där bara för det står Lightning Deals eller liknande. Prissänkningar är så små att det borde räknas som ordinarie pris.

Permalänk
Medlem

Köpt 30 -50 ggr på Amazon, mest musikrelaterat.
Hyffsade priser, snabb frakt oftast.
Reklamerat en vara som var vilseledande. Behövde ej skicka tbx varan och de strök fakturan.
Nöjd kund.

Prime video ingår, så även twitch sub (som jag aldrig fått igång)

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Öppna svenska Amz och det är "nu 15-30% rabatt på stora märken" och sen gör du det samma på tyska och plötsligt är det 50% på corsair, logitech etc. Amazons egna märken typ ring kameror, Kindle, echo dots är alltid bra erbjudanden på i Tyskland på Prime day men inga erbjudanden i Sverige. Just den delen är till stor del för att de kan tjänar pengar på reklam/data på dessa via Tyskland men inte har det uppsatt i Sverige (som jag förstår det i alla fall)

Väldigt lätt att bli lurad om man enbart jämför procentsatser rakt av mellan Tyska och Svenska Amazon, exempelvis från Tyska Prime:

Produkt: Logitech G 432 Wired Gaming Headset
Pris: 39,90 EUR
Procent rea: 56%
------------------------------
Hos svenska amazon (byt .de till .se i URL):
Pris: 417 kr
Procent rea: 24%

Produkt: SanDisk 128 GB Extreme PRO SDXC Car
Pris: 18,99 EUR
Procent rea: 54%
-----------------------------------
Hos svenska amazon:
Pris: 244 kr
Procent rea: 5%

I stort sett samma pris eller billigare i Sverige (när man räknat in tysk moms samt räknat om till SEK från EUR), så verkar som att Tyska amazon överdriver procentsatserna rejält eller så har de överlag högre pris normalt sett på dessa produkter.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Trevligt att se 8 st. i taget. So far so good.

Men, när man trycker på ”Visa alla erbjudanden från Utvalda Deals”… så får man 39 sidor (!) med… KATEGORIER av deals. Där varje kategori leder till en mängd olika produkter.

Alltså… 39 sidor, eller flikar, där varje är fylld med kategori-knappar, inte produkter.

Trodde att man skulle kunna se utvalda deals för Sweclockers. ”alla erbjudanden från Utvalda Deals” står det. Inte alla erbjudanden på Prime Day överhuvudtaget.

@Dimestam
Kan det ha blivit något fel med länkandet?

Tror att det är på grund av den totala röran hos Amazon som gör att det inte finns fler tips hos Swec. Ingen orkar kolla, men snubblar man över något bra lägger man in det hos SweC

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Väldigt lätt att bli lurad om man enbart jämför procentsatser rakt av mellan Tyska och Svenska Amazon, exempelvis från Tyska Prime:

Produkt: Logitech G 432 Wired Gaming Headset
Pris: 39,90 EUR
Procent rea: 56%
------------------------------
Hos svenska amazon (byt .de till .se i URL):
Pris: 417 kr
Procent rea: 24%

Produkt: SanDisk 128 GB Extreme PRO SDXC Car
Pris: 18,99 EUR
Procent rea: 54%
-----------------------------------
Hos svenska amazon:
Pris: 244 kr
Procent rea: 5%

I stort sett samma pris eller billigare i Sverige (när man räknat in tysk moms samt räknat om till SEK från EUR), så verkar som att Tyska amazon överdriver procentsatserna rejält eller så har de överlag högre pris normalt sett på dessa produkter.

Exxakt, amazon. De har bara sänkt från ett dyrt pris och överdriver rean...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Då får du ju pengarna tillbaka och om saken kommer ändå, pengar+saken 😊

Minus förlust av tid och ansträngning vilket för mig är oförlåtligt i sammanhanget. Bedtäller man något så ska man få det också särskilt om tiden är en faktor. Självklart kan paket komma bort men inte försvinner dom på löpande band. Förutom hos Amazon då

Visa signatur

Windows 11 pro

Permalänk

hardly any deals!

Permalänk
Medlem

Borsthuvuden till IO samt verktyg är stora vinnarna. RR hade bra pris på jackor med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Jämfört med tyska Amazon.de, är svenska prime priserna ett skämt

Och Amazon i Tyskland verkar ju ha många fler intressanta produkter på rea än den svenska amazon, skärmar och bärbara datorer t.ex.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Och Amazon i Tyskland verkar ju ha många fler intressanta produkter på rea än den svenska amazon, skärmar och bärbara datorer t.ex.

Men dem flesta av erbjudanden är bättre än svenska normal priser dock? Tyckte mycket vara runt normal pris...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Även de små försäljarna som säljer via amazon verkar rädda om sitt rykte.

Handlar om lite mer än rykte, amazon är stenhårda mot säljarna, så går inte att strula där som säljare. (vilket givetvis är en enorm trygghet som köpare)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Jämfört med tyska Amazon.de, är svenska prime priserna ett skämt

Handla där då, det är inom eu, det gör jag själv emellanåt på saker som inte finns på .se.

Visa signatur

Amd o Apple