Samsung 55" Oled + Gratisprodukt, Samsung HW-Q995C

Permalänk

Samsung 55" Oled + Gratisprodukt, Samsung HW-Q995C

Hej!

Jag köpte en Samsung 55” S90C 4K OLED TV när de hade sin blixtrea häromnyligen. Men i slutändan så kommer jag inte få användning för den, och i och med ett redan nyttjat erbjudande på en Tab S9 kan jag inte plocka ut en till. Därför säljer jag TVn helt oöppnad och därmed också möjligheten till en gratisprodukt.

Modellen är alltså denna: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe... och levereras hem till mig på tisdag.

TVn är köpt för 14 000 kr, och jag kommer inte släppa den för mindre än det. Hämtning prioriteras, men eftersom den ändå ligger i sin låda kan den också skickas vid behov. Ordinarie pris är 25 000 kr.

-----

Jag säljer också en Samsung HW-Q995C soundbar, där gratisprodukten redan är registrerad. Här är det alltså enbart ljudsystemet som ingår! Ljudlimpan ligger fortfarande i kartongen den kom i, men är öppnad för att få fram serienumret.

Läs mer om ljudlimpan här: https://www.power.se/tv-och-ljud/soundbars/samsung-hw-q995c-s...

Vi börjar budgivning på 9000 kr, vilket är vad den köptes för. Hämtning prioriteras, men eftersom den ändå ligger i sin låda kan den också skickas vid behov. Ordinarie pris är 16 000 kr.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Hej Daniel.

Är lite nyfiken på ev. köp av TV’n och extraprodukten då jag inte slog till under blixtreorna. Men, verkar lite krångligt. Hur gör man med:

- reklamationsrätten - gäller den då man inte är ursprungsköpare?

- garanti - gäller den som icke-ursprungsköpare?

- extraprodukten, om kvittot&ordern står i ditt namn?
- och garantin på denna?

Med vänliga hälsningar
Alex

Permalänk

Jag är inte advokat, utan det jag svarar är utifrån egna erfarenheter

Reklamationsrätten har du alltid tillgång till. Så länge du har ett giltigt kvitto för produkten så har du rätten på din sida. Samma sak gäller garantin. Men ja, det kan hända att de ifrågasätter kvittot om det står i någon annans namn, Jag har hittills inte stött på det personligen, men skulle det hända så kan jag utan problem hjälpa till med det

Angående extraproduktens garanti så går den direkt mot Samsung. Jag antar att man får ett kvitto på prylen efter att den skickats ut och att man använder denna. Det har pratats runt om på Sweclockers om just kvittot på produkten i samband med registreringen. Vissa hävdar att Samsung inte kollar på kvittot utan bara verifierar köpet som sådant, medan vissa säger det motsatta. Många är eniga om att det går att redigera kvittot i Adobe Reader och därmed skriva in ett annat namn. Jag har inte testat och vågar inte lova resultat där.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD