Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tror vi skjuter förbi varandra just nu.
Jag kan lägga in min e-faktura på min inloggning på gemensamt konto.
Sambo kan göra samma för sina e-fakturor på samma gemensamma konto.

Frågan är ju vad som händer när det endast är en persons konto och den andra har fullmakt likt så som Skandia-banken föreslår att man gör (för de har inga gemensamma konton att erbjuda).

E-faktura och autogiro är knutet till personnummer så det går bara att få i ett namn vid fullmakt. Det måste finnas som två olika internetbanker för att det ska fungera.

P.S. Du hade inte behövt skriva sista stycket på inlägget om du bara hade din fråga

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Får tacka för alla svar.

Har ikväll skaffat Revolut till mig och tjejen med ett gemensamt konto och kort.

Om allt fungerar kommer jag föra över hela summan från Morrow bank till Revolut varje månad och min flickvän för över sin summa som stående betalning till mig den 25e varje månad. Vi börjar med ett fysiskt kort till en början (går såklart beställa ett till) och har Apple pay och Google pay.

Kortet kostar 100 kronor.

Får se hur detta kommer fungera.

Hej!

Är ni nöjda med denna lösning? Vi funderar på att köra samma. Jag har revolut sedan innan men har hittils bara använt det utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Hej!

Är ni nöjda med denna lösning? Vi funderar på att köra samma. Jag har revolut sedan innan men har hittils bara använt det utomlands.

Ja det tycker jag. För över varje månad från mitt lönekonto o tjejen swishar mig. Sen har vi så vi har två stycken kort.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||