Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Kan uppdatera med att jag enbart numera kör Comfyballs och älskar dem! Köper på erbjudande vid behov och fästmön har också köpt några åt mig. Har vanligtvis alltid använt billiga, fungerade kallingar men det är något speciellt med dessa tycker jag. Känns mer "fritt" kan man väl säga. Känner sällan att jag har dem på mig.

Om du kanske missat! Gäller bara till 23:59

https://www.comfyballs.se/kampanje/kalsonger-till-endast-99kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Och jag tycker att du definitivt ska i alla fall testa ett par nu när du kan köpa ett par för 99kr. Har själv bytt ut hela kalsonggarderoben till Comfyballs för att de är så sköna. Och de 8% i stretch mot i normala fall 5% gör stor skillnad. Tycker oftast det känns som att jag inte har kalsonger på mig eftersom de är så följsamma.

https://www.comfyballs.se/product/herr/cotton/comfyballs-smil...

Finns bara 4 kvar och erbjudandet på 99kr går ut 23:59 😅

Det står att de finns i lager, M och Short. Lägger till i varukorgen men när jag ska trycka på korgen står det att den är tom
Bugg eller samma fler er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det står att de finns i lager, M och Short. Lägger till i varukorgen men när jag ska trycka på korgen står det att den är tom
Bugg eller samma fler er andra?

Medium måste ha tagit slut typ nyss och varukorgen har uppdaterat saldo men inte produktsidan tänker jag. De blommiga är ju rätt fina också sen vill jag råda dig att ta de med långa ben.

https://www.comfyballs.se/kampanje/kalsonger-till-endast-99kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tack! Beställde två för o prova😃

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

De bästa jag har "köpt" är från "On That Ass".
Fink prova dem genom nån fusklänk på YT som skulle vara med MrBeast.

Men faktiskt den bästa kvaliteten jag provat hittils.

Dock fick jag ett par gratis så vet inte vad de kostar normalt.

Ligger de runt samma pris som andra märken hade jag köpt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Har du någon aning om de slits inifrån eller utifrån? Det kan ju vara byxorna som sliter på kallingarna också... har du 5XL gissar jag att det kan bli mer skav än vanligt(?)

Yeah det är nog mina feta ben som orsakar friktion. Exakt samma grej händer med byxorna, ytan i skrevet disintigreras till fem miljoner partiklar.

Permalänk
Medlem

Försöker väcka denna gamla fina tråd.
Jag har kört Resteröds senaste två åren, men de håller max 7-8 månader innan det är ett stort hål i skrevet. Är comfyballs bättre kvalitet eller vad gäller idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Jag har kört Resteröds senaste två åren, men de håller max 7-8 månader innan det är ett stort hål i skrevet. Är comfyballs bättre kvalitet eller vad gäller idag?

Är det något i din kroppsform, dina kläder eller livsstil som gör att kallingarna slits annorlunda? Utan att ha haft Resteröds och därför inte kan jämföra med just dem så tycker jag att Salmings bambukallingar är riktigt hållbara. Comfyballs har jag inte använt lika länge men de verkar vara av god kvalité de också.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Köpte mina första comfyballs 2020 och dom håller fortfarande
Gått över till dom helt, både cotton och performance använder jag. Har inte testat comfycel än.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen grabbar!

Permalänk
Medlem

Har genom åren kört Björn, Frank dandy och Resteröds.
De senare är absolut att föredra. Skönast och bäst kvalitet. Resteröds bambu är som balsam för bollarna!
Gekås brukar dessutom ha riktigt bra priser på trepassen 👌

Permalänk
Medlem

Första sista och enda gången jag köper. Ok kvalla på produkten, men de i sten slutar aldrig att skicka reklam i form av sms och mail.

Jag var mycket noga med att vid köp avböja från allt vad som heter reklam/erbjudanden/kampanjer eller vad de nu vill kalla det.
Avskyr allt vad som heter reklam och speciellt i form av sms eller andra direktmeddelanden.

Ska försöka få tag i kundtkänst igen och fråga vad de håller på med.

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Medlem
Skrivet av biew:

Första sista och enda gången jag köper. Ok kvalla på produkten, men de i sten slutar aldrig att skicka reklam i form av sms och mail.

Jag var mycket noga med att vid köp avböja från allt vad som heter reklam/erbjudanden/kampanjer eller vad de nu vill kalla det.
Avskyr allt vad som heter reklam och speciellt i form av sms eller andra direktmeddelanden.

Ska försöka få tag i kundtkänst igen och fråga vad de håller på med.

Vilka syftar du på?

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem

Det är sjukt hur jag behöver 3XXL tröjor och tshirtar men kalsonger måste vara 6-7 XXL för att passa, något måste ju blivit fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Vilka syftar du på?

Comfyballs, märkte nu att jag inte skrev vilket företag.. oops

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Medlem
Skrivet av biew:

Comfyballs, märkte nu att jag inte skrev vilket företag.. oops

Intressant, jag hörde aldrig från dom igen.

Jag tycker dessutom de är väldig obekväma. Plus de har en söm skarvar i arslet. Aldrig upplevt det på ens billiga boxers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Köpte 10-pack comfyballs senaste black friday så de närmar sig ett år nu, enbart använt dem sen dess, alla ser ut som nya än så länge.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har testat lite olika de senaste två åren (typ), men har nog hittar favoriten nu. Det är dessa: https://www.bonprix.se/produkt/langa-boxershorts-2-pack-svart...

De sitter riktigt bra på mig, korvar sig inte som kortare boxers kan göra. Kvalitén är än så länge bra, speciellt med tanke på priset. Tumlar alltid underkläder, och det verkar inte påverka dessa öht. Var tvungen att kolla när jag köpte dem första gången, och det var för drygt ett halvår sedan. Än så länge inga tecken på att några av dem är mer slitna än andra.

Förr tyckte jag Dressmans var av bra kvalité, men de jag köpte sist var det inte. Likaså Comfyballs som förvisso var rätt sköna, men höll inte alls länge. Har två par från Frank Dandy i funktionsmaterial, de är helt ok men inte lika sköna från dem från Bonprix.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt användbar tråd!

Har sedan urminnes kört Björn Borg och Levis och Crockers (JC får jag för mig). Dessa har verkligen levt på lånad tid så jakten började på nya trotjänare. Efter att kikat på en hel del "snobbmärken" som Boss och Calvin Klein utan nån framgång började jag mer och mer röra mig mot premium-utbudet i svenska kedjor och fann dessa.

• MQs egna märke Bläck TENCEL™ (lyocell); svala och en riktig bra vardagskallingar. Går ut sig marginellt, så om ni inte har de tajtaste på er lär det funkar finemang!

• Dressmans Premium boxers i modal (Tencel); sitter bra på plats, framförallt korvar de sig inte i ändarna av benen. Roligast utbud på färger också för slippa "black pile of death" i tvättkorgen.

• Sandö "AUGUST" i lyocell (Åhléns egna tror jag) förvånade med ett väldigt tunt och lätt tyg, perfekt för varmare väder.

• Under Armour Performance Tech 6" Boxerjock; överlägsen för sportigare aktiviteter, full rörlighet (ett måste i gymnastik/parkour), Finns i 3" och 9" med om det föredras.

Nu tycks många, såsom Björn Borg och Levis erbjuda modeller med modal/tencel/lyocellc, vilket glädjer mig. Kan komma att återkomma till dessa då jag finner materialet mer följsamt och framförallt svalt och tål fler tvättar utan att forma om sig för mycket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 990 Pro 4TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 12pack från comfyballs i mars 2023, används dagligen för alla aktiviteter & säsonger. Alla är fortfarande hela nu efter snart 2år.

Tvättar i 40 grader, torktumlare och använder 12%/24% ättiksyra ibland.

Har testat alla möjliga märken förut, men dessa är dem som hållt bäst hittills.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Jango17:

Fantastiskt användbar tråd!

Har sedan urminnes kört Björn Borg och Levis och Crockers (JC får jag för mig). Dessa har verkligen levt på lånad tid så jakten började på nya trotjänare. Efter att kikat på en hel del "snobbmärken" som Boss och Calvin Klein utan nån framgång började jag mer och mer röra mig mot premium-utbudet i svenska kedjor och fann dessa.

• MQs egna märke Bläck TENCEL™ (lyocell); svala och en riktig bra vardagskallingar. Går ut sig marginellt, så om ni inte har de tajtaste på er lär det funkar finemang!

• Dressmans Premium boxers i modal (Tencel); sitter bra på plats, framförallt korvar de sig inte i ändarna av benen. Roligast utbud på färger också för slippa "black pile of death" i tvättkorgen.

• Sandö "AUGUST" i lyocell (Åhléns egna tror jag) förvånade med ett väldigt tunt och lätt tyg, perfekt för varmare väder.

• Under Armour Performance Tech 6" Boxerjock; överlägsen för sportigare aktiviteter, full rörlighet (ett måste i gymnastik/parkour), Finns i 3" och 9" med om det föredras.

Nu tycks många, såsom Björn Borg och Levis erbjuda modeller med modal/tencel/lyocellc, vilket glädjer mig. Kan komma att återkomma till dessa då jag finner materialet mer följsamt och framförallt svalt och tål fler tvättar utan att forma om sig för mycket.

Hur länge har du haft Dressmans premium? Har själv funderat på att uppdatera garderoben o konvertera till modal, eller bör jag blanda?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Nött ner en och annan kalsong under mina 38 vintrar och hittade till slut hem i newbody long boxer. De är långa i benen så de inte korvar upp sig, super!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hur länge har du haft Dressmans premium? Har själv funderat på att uppdatera garderoben o konvertera till modal, eller bör jag blanda?

Hej, sen augusti -24 började jag med dem. Mitt största bekymmer, främst sommartid är värmen, som påstås hjälpa med modal. Det andra är, med lite mer slimmad byxor hasar andra upp sig väldigt mycket, de här sitter mycket mer fast under byxorna. Kör 28"-30" i midja slim fit. Däremot på lösare byxor upplever jag väl att de kan åka upp lite, fast inte alls lika mycket som exempelvis MQ's bläck bomull. Med lösare byxor tror jag just den faktor blir inte alls lika påtaglig (anm. har oproportionerligt vida lår). Har man fortfarande problem med upphasning då, bör man nog titta på längre kalsongben.

Har kört S på Dressmans Premium, och de har väl format sig ytterst lite efter tvättarna, men hålla upp riktigt bra än. Jämför med MQ's modal (medium) och blir det rätt vida i benen efter några tvättar och lite "tråkiga" i färg och form. Så det är väl en faktor att tänka på om storleken, kanske en mindre för att låta dem formas en aning. Den möjligheten upplever jag inte alls med bomull som är nästa helt statisk tills de säckar ihop.

Värt att nämna är att Dressmans har en söm baktill över vardera skinka, något som jag anar hjälper till att hålla formen längre. Många andra par jag haft är okey i midjan men går ut sig mycket i bakpartiet tappar då formen generellt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 990 Pro 4TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1