Köpte en Laptop ungefär 2 veckor sedan på Inet och skärmen på den verkar bete sig konstigt.

Permalänk

Köpte en Laptop ungefär 2 veckor sedan på Inet och skärmen på den verkar bete sig konstigt.

Det är ganska random men ibland så händer det att skärmen stänger av sig men datorn är fortfarande på. Ljud kommer fortfarande från datorn och input verkar fungera (t.ex mus, tangentbord shortcuts).

Ibland så ser man också horisontala linjer som typ flickrar upp och ned på skärmen. Något jag observerat är att detta oftast händer när jag har uppe applikationer som har mycket vitt ljus. Vet inte varför men det verkar som att det bara händer då.

Efter att det har gjort sitt konstiga flickrande / skärmavstängning i några minuter försvinner det och sen kommer det tillbaka kanske några minuter senare.

Något att notera är att jag kör arch linux på datorn med i3wm. Jag trodde först att det kanske var något linux specifikt problem med Xorg eller i3 men helt ärligt så tror jag inte det. Det känns som att det är något med hårdvaran, inte mjukvaran. Jag kan dock inte bevisa mot eller för detta...

Något jag tänkt på är att kanske lämna tillbaka datorn till inet? Eller kanske felanmäla det och få den servad? Vad tycker ni?

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som om nått kan glappa så reklamera den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.