Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Gillar verkligen färgerna på Spark setet från PBTfans
Tangentbordet är ett QK75, med Gateron Box Pink brytare.
https://i.imgur.com/s7cQ4cJ.jpg
https://i.imgur.com/6MT3vUw.jpg
https://i.imgur.com/E3TWUKT.jpg

Ja jag har suttit och dreglat över ett sånt set, mycket snyggt! Men har inte riktigt övertygat mig själv att det är värt det när jag redan har deras Deep sea predator på mitt QK65...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ja jag har suttit och dreglat över ett sånt set, mycket snyggt! Men har inte riktigt övertygat mig själv att det är värt det när jag redan har deras Deep sea predator på mitt QK65...

Ja, jag gillar det skarpt. Stod faktiskt mellan det och Deep sea predator, men det blev Spark då jag ville ha lite mer färg

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Varmilo VA88M med EC Sakura. Men man blir ju lagom sugen på att bygga eget när man kollar i denna tråden...

Permalänk
Skrivet av izzie:

Varmilo VA88M med EC Sakura. Men man blir ju lagom sugen på att bygga eget när man kollar i denna tråden...

https://i.imgur.com/2ERiITz.jpg

Jag hade själv ett sånt bord innan det ballade ur....

Visa signatur

/SlickSlack

Permalänk
Medlem

Från en Datavue Snap laptop, har mycket petande kvar så inte monterat ihop skalet än men tangentbordet funkar och är trådlöst, blåtand med 1200mha batteri.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Varmilo VA88M med EC Sakura. Men man blir ju lagom sugen på att bygga eget när man kollar i denna tråden...

https://i.imgur.com/2ERiITz.jpg

Har ett exakt samma, och det har stora problem med metalljud eller vad man ska kalla det. Ekar efter varje tryck i princip, får se om jag orkar fixa det då detta ska tydligen vara rätt vanligt på varmilo brädor.
Går att fixa av vad jag förstått, @stuntmanmike ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har ett exakt samma, och det har stora problem med metalljud eller vad man ska kalla det. Ekar efter varje tryck i princip, får se om jag orkar fixa det då detta ska tydligen vara rätt vanligt på varmilo brädor.
Går att fixa av vad jag förstått, @stuntmanmike ?

Jag tryckte i lube ovanifrån med en smal pensel. Blev betydligt bättre. Du kan ju också testa en o-ring om du vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jag tryckte i lube ovanifrån med en smal pensel. Blev betydligt bättre. Du kan ju också testa en o-ring om du vill det.

Lube ovanifrån med en pensel? Nu blev jag nyfiken och konfunderad 😄
Vad är det för lube mer exakt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vaun:

Från en Datavue Snap laptop, har mycket petande kvar så inte monterat ihop skalet än men tangentbordet funkar och är trådlöst, blåtand med 1200mha batteri.

http://i.imgur.com/v6csExP.jpg

Beatiful!! 👌🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Lube ovanifrån med en pensel? Nu blev jag nyfiken och konfunderad 😄
Vad är det för lube mer exakt?

Tryckte ned switchen och petade med pensel i hålet mellan stemen och resten av switchen, eller vad man ska säga.

https://www.webhallen.com/se/product/341067-Glorious-Switch-L...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Tryckte ned switchen och petade med pensel i hålet mellan stemen och resten av switchen, eller vad man ska säga.

https://www.webhallen.com/se/product/341067-Glorious-Switch-L...

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick MTNU Susu capsen tidigare i veckan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fick MTNU Susu capsen tidigare i veckan

Riktigt clean profil. Inte sett så låga som fortfarande är sculpted.
Kör liknande set fast i SA på ett Q1.
Blev bättre med BOX switches men fortfarande tydligt hur mkt wobble det blir med högre caps.

Permalänk
Medlem

Redigt snygga! Och de ser ut att vara väldigt sköna att skriva på, kan det vara så?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Riktigt clean profil. Inte sett så låga som fortfarande är sculpted.
Kör liknande set fast i SA på ett Q1.
Blev bättre med BOX switches men fortfarande tydligt hur mkt wobble det blir med högre caps.

Skrivet av cfw:

Redigt snygga! Och de ser ut att vara väldigt sköna att skriva på, kan det vara så?

Ja jag gillar dem verkligen, riktigt sköna att skriva med. Plus att de ser bra ut också, om man gillar retro stilen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Wow!! Riktigt snyggt. Vart beställde du ifrån?

Visa signatur

/SlickSlack

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlickSlack:

Wow!! Riktigt snyggt. Vart beställde du ifrån?

Oblotzky Industries.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlickSlack:

Wow!! Riktigt snyggt. Vart beställde du ifrån?

Tack!
Som @towhatend nämmer förbokade jag från Oblotzky Industries. Finns några uppsättningar kvar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Att keycaps ska behöva vara så dyrt...

Permalänk
Skrivet av pasen:

Att keycaps ska behöva vara så dyrt...

Det går att jämföra med LEGO, men synd är det... 💸

Permalänk
Medlem

MTNU Beige på mitt GMMK Pro, riktigt nice! Nu väntar jag bara på mina Orange Accent som verkar som de trillar in på måndag (ping @cfw du ville se dom monterade)

Orange Accent:

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

MTNU Beige på mitt GMMK Pro, riktigt nice! Nu väntar jag bara på mina Orange Accent som verkar som de trillar in på måndag (ping @cfw du ville se dom monterade)
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Orange Accent:
https://oblotzky.industries/cdn/shop/files/gmk_mtnu_beige_kit_06_orange_accents.jpg?v=1687599905

Ser riktigt läckert ut! Blir ju sugen!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Efter nästan 2,5 år så har jag äntligen fått mina keycaps. Riktig nöjd med slutresultatet

Leopold FC980M
Epsilon switches
EPBT Solaria

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fick MTNU Susu capsen tidigare i veckan

Riktigt snyggt! Vad har du för chassi?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Riktigt snyggt! Vad har du för chassi?

Tack! Det är ett Mode Envoy

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Daily drivern för tillfället HHKB Type-S.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Wooting 60HE
Alumaze60 Aliminium chassi
Lekker Switch - Linear45 ("hand-lubed ")
MilkyWay Alfheim Baskit + NORDEUK + Novelty Kit

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Mina Orange Accenter (MTNU) dök till slut upp idag efter att ha legat hos postnords importcenter i veckan
(det var en nyhet för mig att tyskland tydligen ligger utanför eu... )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

kör en presentation av mina 3 jag har nu, har ett NEO65 på ingång också

Mitt första som jag skaffade ihop med datorn som jag byggde för 2år sen, varit pclös länge innan det.
Ett Steelseries Apex Pro som jag byggt om till usb-c med blandade steelseries prismcaps,

Nummer 2!
Epomaker, Ajazz Firstblood B67, också med prismcaps.

Med medföljande caps, dom är dock rätt halkiga

Och till sist mitt flaggskepp, QK75 med Gateron v2 Black, lubade och filmade.
Här med Switchlabs Sakuya caps, va riktigt besviken på färgen på de "svarta" tangenterna.
De är mer blågröna enligt mig.
trots att färgen heter neutral black c.. Dom kommer iallafall åka på mitt kommande neo65 då det är grönt.

Här med GMK Olivia Nº3, ett av dom dummare köpen i mitt liv tror jag. Orimligt dyrt för keycaps, speciellt när man skulle ha nordiskt och rosa space, men..no regerts!
Älskar dom!

Visa signatur

|| 12900K || TUF 7900XTX || MSI MPG Z690 EDGE || Corsair 32GB DDR4 3600MHz || ROG Thor II 1200W ||

Permalänk
Medlem

Hittade en matchande sladd äntligen