Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Festen hade nog fortsatt om inte någon hade frågat kundtjänst om inte rabatten var lite för bra. Men så kan det vara ibland.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Beställde ett par grejer från amazon, ett rx 6950xt för 6800kr (dvs med rabatten) och en skärmadapter utan rabatt. Men har fastnat i att betalningen inte går igenom och jag får en ruta att mitt kort inte funkar på amazons hemsida. Banken visar att priset för adaptern är reserverat men inget grafikkort.

Var nog för sent på bollen och de hann precis fixa felet innan betalningen gick igenom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Beställde ett par grejer från amazon, ett rx 6950xt för 6800kr (dvs med rabatten) och en skärmadapter utan rabatt. Men har fastnat i att betalningen inte går igenom och jag får en ruta att mitt kort inte funkar på amazons hemsida. Banken visar att priset för adaptern är reserverat men inget grafikkort.

Var nog för sent på bollen och de hann precis fixa felet innan betalningen gick igenom :/

Säker på att du inte bara kan byta betalmedtod till nytt kort och få igenom ordern?

Permalänk
Skrivet av General Nord:

SteelSeries Aerox 3 Wireless (svart) - 499kr (med Amazons rabatt)

https://www.amazon.se/-/en/SteelSeries-Aerox-Wireless-waterbe...

Det här priset är riktigt bra, 599kr - 100kr = 499kr. Jag gillar inte riktigt Steelseries mjukvara, men till det här priset!? Fri frakt om du har Prime! Amazons priser åker upp och ned utan förvarning, så är man intresserad bör man slå till direkt!

Alltid fri frakt på Amazon på köp över 229 kr på varor som säljs och fraktas av dem, även utan Prime-medlemskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Elgiganten "briljerar" som vanligt....
När jag beställde 2st fanns det "+25" kvar, och fick orderbesked i förrgår och besked om leverans idag, igår kväll fick jag SMS "ditt paket är försenat, beräknad ankomst 9/11"

Men nu kom ytterligare ett SMS: (8/11)
Bäste kund!
Produkt PNY CS3040 NVMe intern SSD (1TB) som ni beställt visar sig vara en utgående modell och den tillverkas inte längre
Vi kan därför inte leverera produkten och har krediterat köpet
Har du några frågor eller funderingar kan du nå oss på 0771 115 115
Mvh Elgiganten

🤡🤡🤡

Skumt. Tror jag också gjorde min beställning på 1 st när det stod 25+ kvar.

Skumma var att Klarna hade skickat i ett mail att min order avbrytits medans på hemsidan stod det rätt. Fick hem den som det stod att jag skulle få så..

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Beställde ett par grejer från amazon, ett rx 6950xt för 6800kr (dvs med rabatten) och en skärmadapter utan rabatt. Men har fastnat i att betalningen inte går igenom och jag får en ruta att mitt kort inte funkar på amazons hemsida. Banken visar att priset för adaptern är reserverat men inget grafikkort.

Var nog för sent på bollen och de hann precis fixa felet innan betalningen gick igenom :/

Fick samma problem, testade 2 gånger utan framgång, idag bytte jag till Swish och det fungerade bra. Om det dyker upp några prylar får vi se. Lyckades komma upp i 1600 kr rabatt, kanske inte bästa blackfriday rabatten men en bit på vägen iallafall.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vad är det för amazon bug? Att man får -100kr för varje 500 man spenderade?

Försöker scrolla tillbaka till tidigare inlägg och hoppat tillbaka några sidor men inte riktigt luskat ut än vad man tyvärr verkar ha missat:-))

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Fick samma problem, testade 2 gånger utan framgång, idag bytte jag till Swish och det fungerade bra. Om det dyker upp några prylar får vi se.

Ok, kul att höra. Tyckte det stog att de skulle hålla ordern i 5 dagar, får testa när jag kommer hem senare i veckan så kan jag höja swishgränsen .

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad är det för amazon bug? Att man får -100kr för varje 500 man spenderade?

Försöker scrolla tillbaka till tidigare inlägg och hoppat tillbaka några sidor men inte riktigt luskat ut än vad man tyvärr verkar ha missat:-))

Japp. Inget jag behövde så köpte inget men det blev defacto ca 18-20% rabatt på allt som ingick i rean.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Exakt så... Ist för 100 kr på ett köp över 500kr var det 100 kr för varje 500 man spenderade... Så 200 per tusenlapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Skumt. Tror jag också gjorde min beställning på 1 st när det stod 25+ kvar.

Skumma var att Klarna hade skickat i ett mail att min order avbrytits medans på hemsidan stod det rätt. Fick hem den som det stod att jag skulle få så..

@draanexle

Samma för mig, gratis är gott.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@draanexle

Samma för mig, gratis är gott.

Blev ej gratis för mig, bara att klarna och elgiganten order var skumma.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Elgiganten sent out to club members the email with prices for BF2023.
They go live from tomorrow 20.00.
I only wanted to comment on how textbook practice for oligopolistic markets that is.
Price coordinating attempt without being accused of price coordination.
Let's see if the newcomer Power will go along or they want to establish themselves as market leaders, like their launch offers a month back suggested.

grammar
Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Skumt. Tror jag också gjorde min beställning på 1 st när det stod 25+ kvar.

Skumma var att Klarna hade skickat i ett mail att min order avbrytits medans på hemsidan stod det rätt. Fick hem den som det stod att jag skulle få så..

OK, mina två avbröts som sagt....och inte nog med det så hade Elgiganten inte avmarkerat till KLARNA. Tar alltid 30 dagar på allt från Elgiganten via Klarna för att det oftast strular. Fick igår kontakta Elgigantens Kundservice och de "beklagade detta också"... 😖
Pengarna 1198:- var alltså fortfarande reserverade hos Klarna pga Elgigantens strul. Inte nu längre.
Blir nog inget mer Elgiganten här!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

OK, mina två avbröts som sagt....och inte nog med det så hade Elgiganten inte avmarkerat till KLARNA. Tar alltid 30 dagar på allt från Elgiganten via Klarna för att det oftast strular. Fick igår kontakta Elgigantens Kundservice och de "beklagade detta också"... 😖
Pengarna 1198:- var alltså fortfarande reserverade hos Klarna pga Elgigantens strul. Inte nu längre.
Blir nog inget mer Elgiganten här!

Har du fått en orderbekräftelse och besked om leverans från Elgiganten så är det bindande accept. Då kan dom inte bara skicka ut ett SMS och säger "Oj, min hund åt upp lagret och nu tillverkas inte samma SSD längre. Här får du pengarna tillbaka." Utan då får dom leverera en annan SSD till samma pris som har motsvarande eller bättre specifikationer.

Hade du velat ha pengarna och inte en SSD så hade du ju aldrig ens beställt den från början.

Permalänk

Beställde en nintendo switch och en 2tb ssd igår, var osäker om det skulle gå igenom men nu har de äntligen skickats, props till amazon som inte avbröt beställningarna trots fel priser 👏

Permalänk

Amazon order dispatched! So they did not cancel it

Permalänk
Medlem

Måste vi verkligen få allas orderbekräftelser i denna tråd varje gång.....

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk

Jag såg nu att elgiganten hade släppt priserna för LG C3 och Samsung S90C.

LG C3 77" 24990 kr
Samsung S90C 77" 25990 kr

Är detta bra priser eller ska man ha is i magen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Jag såg nu att elgiganten hade släppt priserna för LG C3 och Samsung S90C.

LG C3 77" 24990 kr
Samsung S90C 77" 25990 kr

Är detta bra priser eller ska man ha is i magen?

De kommer antagligen inte gå lägre i vanliga butiker, Benify brukar dock vara billigare.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Måste vi verkligen få allas orderbekräftelser i denna tråd varje gång.....

@tevey

Ja det är trevligt att se att grejer skickas till dessa bra priser .
Detta är ju diskussion sidan.

Det som tyvärr är tråkigt är att se folk posta gnäll.

Mvh

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Har du fått en orderbekräftelse och besked om leverans från Elgiganten så är det bindande accept. Då kan dom inte bara skicka ut ett SMS och säger "Oj, min hund åt upp lagret och nu tillverkas inte samma SSD längre. Här får du pengarna tillbaka." Utan då får dom leverera en annan SSD till samma pris som har motsvarande eller bättre specifikationer.

Hade du velat ha pengarna och inte en SSD så hade du ju aldrig ens beställt den från början.

Jo, så är det, men de är för jobbiga att ha och göra med..och jag fick en 2TB bättre NVMe igår på Amazons buggREA 😄 för bara 1078:- så jag skiter i Elgiganten framöver 😎

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Hur värt är det med en Chromecast 4k om man sitter på en LG C9 (2019)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Hur värt är det med en Chromecast 4k om man sitter på en LG C9 (2019)?

Jag skulle inte rekommendera den till någon... Den försöker vara Apple TV men man har snålat ner på både minne och processorkraft så man får en enhet som inte orkar med det den ska göra. Laggig, slö och klarar knappt av att ha igång en app åt gången.

Kör vidare på LG:ns operativsystem som ärligt talat funkar bättre eller köp en Apple TV är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Hur värt är det med en Chromecast 4k om man sitter på en LG C9 (2019)?

Jag kör en Chromecast 4k på en lg oled 2022, sjukt värt. Älskar den.

Permalänk
Medlem

ASUS eShop Black Weeks - ROG Zephyrus M16

Hittade denna på ASUS eShop som redan nu börjat med Black Weeks: ROG Zephyrus M16 - i9 | 32GB | 2TB | RTX 3080 Ti

Nedsatt från 48499kr till 24999kr.

Se länk: https://estore.asus.com/se/90nr08r1-m00140-gu603zx.html

Permalänk
Skrivet av lsociety:

Jag skulle inte rekommendera den till någon... Den försöker vara Apple TV men man har snålat ner på både minne och processorkraft så man får en enhet som inte orkar med det den ska göra. Laggig, slö och klarar knappt av att ha igång en app åt gången.

Kör vidare på LG:ns operativsystem som ärligt talat funkar bättre eller köp en Apple TV är mitt tips.

Skrivet av zyrien:

Jag kör en Chromecast 4k på en lg oled 2022, sjukt värt. Älskar den.

Intressant med två helt olika bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Jag såg nu att elgiganten hade släppt priserna för LG C3 och Samsung S90C.

LG C3 77" 24990 kr
Samsung S90C 77" 25990 kr

Är detta bra priser eller ska man ha is i magen?

Dom lär inte gå lägre än så på black friday, det skulle verkligen förvåna mig med tanke på att det är årets modeller. Dom trillar antagligen ner ett par tusenlappar till om man avvaktar till mitten på nästa år.

Edit: Hittar inte C3 för 24990, bara B3 för 22990?

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Intressant med två helt olika bud

Jag lägger mig väl nånstans i mitten då.

Jag ville åt TiviMate som inte fanns på Samsungs TizenOS, därför blev det en chromecast för mig. Inte heller speciellt dumt att få möjligheten att casta.
Tycker att den funkar riktigt bra för mina behov, men jag kan tycka att den slackar lite då och då. Något fördröjt efter input liksom. Så absolut, nog hade det varit trevligt med lite vassare hårdvara, men för 619kr skulle jag säga att det är värt. Beror väl helt på vad du har för användning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

Dom lär inte gå lägre än så på black friday, det skulle verkligen förvåna mig med tanke på att det är årets modeller. Dom trillar antagligen ner ett par tusenlappar till om man avvaktar till mitten på nästa år.

Edit: Hittar inte C3 för 24990, bara B3 för 22990?

Elgiganten LG OLED BF

Vi får se om LG via Benify kommer ut med några erbjudanden. Förra året låg dessa något lägre vs ÅF såsom Elgiganten.

77C2 kostade runt 23k där, dvs 2k lägre.