Permalänk
Medlem

Defekt? Alienware m17x R2

Tjena! Har en Alienware M17x R2 som legat och samlat damm i några år. Tror moderkortet kan vara paj då jag har för mig att när jag lämnade in den på service för några år sedan så om jag inte missminner mig så sa servicegubben att det var fallet, datorn startar och lyser upp, gör den verkligen det om moderkortet är paj? den går bara igång en stund sen dör den, vet inte om det är för att jag inte har original laddare eller om laddaren jag har är för klen helt enkelt. tips? kan även sälja den väldigt billigt då det vore skönt att bli av med den. MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är "en stund" mer exakt? Fungerar den som vanligt under den tiden?

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Glömde tilläga att skärmen är helt svart. ja den kan vara igång ett par minuter sen kan den dö nästan direkt

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa att plocka isär datorn (med hjälp av YouTube) och sen rensa bort damm och även lägga om kylpasta.
Hade en dator som funka typ 5 min sen överhettade den. Den var dammig och rensade bort det å lade om kylpasta med så funkade de fint igen.
Kolla Alienware hemsida om vilken laddare som krävs så du kan utesluta om datorn får tillräckligt med ström

Permalänk

Är den fortfarande kvar @julle711? I så fall kan jag köpa den av dig. Har två st M17x R2 som bara ligger. Tänkte få igång någon av dem!