Permalänk
Medlem

Skrivbordsbakgrunder

Hej

Vad gillar ni för Skrivbordsbakgrunder på er dator...

är det på drömbilen, er mamma, ditt djur eller en Bond brud tex....

Permalänk
Medlem

Enbart svart bakgrund.

Permalänk
Medlem

Å ja, jag gillar BioShock. (Would you kindly?)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, trådar sammanfogade.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag ser bara bakgrundsbilden några få sekunder efter en omstart innan jag hunnit starta en webbläsare, eller enstaka gånger när jag behöver gräva fram ett fönster från bakom nåt annat. Gissningsvis en minut per månad sammanlagt. Jag har Windows standardbakgrund, dock den lite snyggare mörkblåa, i stället för den ljusblåa som senare versioner av W10 fick som standard.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Kör nått åt hållet enfärgad i denna nyansen och givetvis iconlöst på skrivbordet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

man spar såklart ner några hundra bakgrunder från valfri bakgrunds-dump på valfri bilddelningssite, t.ex. imgur och roterar dom automagiskt var 30:e minut eller så i personififeringen av windows.

Permalänk
Medlem

På surfplatta bara svart bakgrund.

Speldator har fått Bing Wallpaper installerat då jag uppdagade att det kommer ganska många trevliga naturbilder.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kör nått åt hållet enfärgad i denna nyansen och givetvis iconlöst på skrivbordet.

https://wallsrepublic.com/cdn/shop/files/DarkGreyPlainTexturedWallpaperR8333_1080x.jpg?v=1686073269

Använder också solid färg som bakgrund just nu, lite av ett infall de senaste månaderna.

Har experimenterat med de blåa färgerna från tidigare Windows versioner men det blir lite för kallt.

Tidigare när jag hade bilder så försökte jag undvika sådana med för mycket detaljer då det blir störande samt svårare att hitta eventuella iconer på skrivbordet. Oftast hade jag karga landskap, berg eller något abstrakt.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient