Detta söktes det mest på 2023

Permalänk
Melding Plague

Detta söktes det mest på 2023

Året 2023 är snart till ända. Detta blev sökresultaten på Google under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Google.se är det jag absolut mest har Googlat på

Permalänk
Medlem

"what would happen if I hired two private investigators to follow each other?"

Permalänk
Medlem

"sweclockers prestandaindex"

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Google.se är det jag absolut mest har Googlat på

please don't break our internet!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

old man big tits

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

old man big tits

på samma person?!

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

"what would happen if I hired two private investigators to follow each other?"

Max Fosh har svaret.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte sökt på ett enda av exemplen i artikeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Nån mer än jag som inte sökt på ett enda av exemplen i artikeln?

Inte jag heller men är heller inte säker på om jag gjort det. 😅

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag kanske är en av de få som inte sökt på någonting alls av det där.

Något jag ofta söker på är "veckonummer" pga arbetsplatsen envisas med att planera t.ex "tisdag vecka 39" osv, istället för att skriva ett normal begripligt datum så man vet när det är.

I övrigt ur artikeltexten, de enda personnamnen jag känner igen där är Mats Löfving och Loreen från att de förekommit i nyhetsrapporteringarna, och sedan tidigare Lasse Berghagen och Tina Turner. Alla andra personnamn är för mig 100% obekanta. Filmerna och tv-programmen har jag inte sett. Det är så lugnt och avkopplande utan s.k "sociala" media och utan tv-apparat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Jag kanske är en av de få som inte sökt på någonting alls av det där.

Något jag ofta söker på är "veckonummer" pga arbetsplatsen envisas med att planera t.ex "tisdag vecka 39" osv, istället för att skriva ett normal begripligt datum så man vet när det är.

I övrigt ur artikeltexten, de enda personnamnen jag känner igen där är Mats Löfving och Loreen från att de förekommit i nyhetsrapporteringarna, och sedan tidigare Lasse Berghagen och Tina Turner. Alla andra personnamn är för mig 100% obekanta. Filmerna och tv-programmen har jag inte sett. Det är så lugnt och avkopplande utan s.k "sociala" media och utan tv-apparat.

Har aldrig fattat varför vissa verkar tycka det är häftigt att inte ha koll på sin samtid.

Här har du ett tips iallafall, så farbror slipper googla.
https://vecka.nu

Permalänk
Medlem

Gissar att det finns en del xxx sökningar som man utelämnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Gissar att det finns en del xxx sökningar som man utelämnar.

Vem googlar porr?

Permalänk
Skrivet av izzie:

Vem googlar porr?

Jag...

Eller min kompis menar jag.

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Har aldrig fattat varför vissa verkar tycka det är häftigt att inte ha koll på sin samtid.

Det har inget med "häftigt" att göra, bara ett stort ointresse av saker som inte tillför mig ett endaste dugg, och att det är behagligt att kunna skuffa bort det där onödiga som "alla" andra fallit blint för.

Och siten jag vanligen landar på är tydligen veckonr.se, men jag brukar få upp det i sökresultatet istället för att behöva gå in på siten och leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Nån mer än jag som inte sökt på ett enda av exemplen i artikeln?

Har sökt på ett av dem. Efter den där filurens David Ritschards spektakulära framträdande på Skansen, var jag tvungen att söka på namnet, eftersom han var okänd för mig innan.

Mest förvånande är David Beckham. Det är väl en 14-15 år sen han senast gjorde nåt som märktes offentligt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

old man big tits

"xxx" i så fall

Permalänk
Medlem

Sökningarna brukar i stor omfattning beröra aktuella ämnen, händelser, personer m m. El detaljer som inte alltid nämns i rapporteringen.

Vad-frågorna kändes väldigt mycket som allmänbildning, men visar väl på hur pass ovetande folk är.

Men en "hur-fråga" som saknades var "Hur fungerar AI?", känns ju som att det borde varit mer rimligt att fråga om.

Sen är nog resultaten sannolikt också censurerade och mer känsliga ämnen bortplockade.

Permalänk
Medlem

-quora

måste väl ändå vara den mest använda söktermen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av izzie:

Vem googlar porr?

Jag gör det hela tiden. Men jag måste försöka sluta med det för jag får upp massor av porrannonser på jobbdatorn.

Permalänk
Medlem

Chatgpt xD

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Sötast

Synd på videon att de visade sökningarna med endast video och inte med text, menar de att jag skall ha koll på alla randoms de visade i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Jag kanske är en av de få som inte sökt på någonting alls av det där.

Något jag ofta söker på är "veckonummer" pga arbetsplatsen envisas med att planera t.ex "tisdag vecka 39" osv, istället för att skriva ett normal begripligt datum så man vet när det är.

I övrigt ur artikeltexten, de enda personnamnen jag känner igen där är Mats Löfving och Loreen från att de förekommit i nyhetsrapporteringarna, och sedan tidigare Lasse Berghagen och Tina Turner. Alla andra personnamn är för mig 100% obekanta. Filmerna och tv-programmen har jag inte sett. Det är så lugnt och avkopplande utan s.k "sociala" media och utan tv-apparat.

Det där gjorde jag alltid också fram tills att jag la veckonummret som en egen siffra på smartklockans display

Jag trodde i min enfald att AI skulle ligga högt på vad folk har sökt på, tji fick jag.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Har aldrig fattat varför vissa verkar tycka det är häftigt att inte ha koll på sin samtid.

Här har du ett tips iallafall, så farbror slipper googla.
https://vecka.nu

Tja, vissa har massa tid att bränna på lärande av onödigt vetande. Eller ja, vetande som i bästa fall kanske ger nån vinst i en quiz på nån bar eller liknande. Andra kanske har funnit andra aktiviteter som de finner är mer givande, typ som att förstå att man inte konstant måste stimulera sitt sinne för att leva ett bra liv.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Säger en del om samtiden och den synnerligen låga allmänbildning/nutidsorientering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Säger en del om samtiden och den synnerligen låga allmänbildning/nutidsorientering.

Yes. Jag såg på Jepardy (Magnus Härenstam) och DET är allmänbildning - tuffa frågor jag kunde väldigt få av.

Jag läser Ukrainska 🇺🇦 språket
Jag läser Ryska 🇷🇺 språket
Jag funderar på att läsa Serbiska 🇷🇸 språket
Jag funderar på att läsa 📚 finska 🇫🇮 språket
Jag funderar på att läsa franska 🇲🇫

Jag kan tala och skriva obehindrat på:
Svenska
Engelska
Spanska
Tyska.

Ja vad jag söker på torde framväxa ur otydligheternas dimmor. I hope.

Jag kollar på dokumentärer på YouTube om det räknas.

Kändisar lämnar mig kall. Kan inget om dem. En politiker med b@ll@r av rostfritt stål hade jag brytt mig om som Kändis, men har inte sett något dylika än. Nån med visioner och som är mer entreprenör än "politiker". En sån kändis hade varit kul och tufft att läsa lite om.

När nån "kändis" dör i COVID19 blir det ett @#&(@#+f& liv överallt. Men när nån ödmjuk person som har jobbat och slitit hela sitt liv (en gammal pensionerad sjuksköterska med mycket visdom) DET bryr sig ingen om. :'(

Men men... Sånt är tydligen livet...är man inte en deputy person så räknas man inte...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

Snart Googlar väl folk "Vad är Sverige"

Permalänk
Medlem

Glömde dom all pörr😆

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre