Valve listar alla Steam-reor fram till nästa sommar

Permalänk
Melding Plague

Valve listar alla Steam-reor fram till nästa sommar

Väntar du på att något särskilt spel ska vara på rea på Steam? Nu har Valve publicerat en lista över alla ”säljfester” fram till början av juli 2024.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läste snabbt och tänkte att det var en lista över spelen.. blev besvik.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

"Open World Survival Crafting Fest, 27 maj – 3 juni"

It's... it's happening!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Så varannan vecka är det rea? Är det verkligen rea om det är rea så ofta?

Permalänk
Medlem

Capitalism and economy fest fick mig bli lite sugen på något aktiehandlarspel eller liknande. Börserna är trots allt inte öppna veckans alla timmar. Finns det något liknande? Seriös fråga bör nog kanske tilläggas.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Och om några dagar lär väl julrean dra igång dessutom. Någon dag innan jul, om jag inte minns fel. Valve listar trots allt bara vad som händer första halvan av 2024.

Capitalism and economy fest fick mig bli lite sugen på något aktiehandlarspel eller liknande. Börserna är trots allt inte öppna veckans alla timmar. Finns det något liknande? Seriös fråga bör nog kanske tilläggas.

21 december enligt artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så varannan vecka är det rea? Är det verkligen rea om det är rea så ofta?

Det är förstås ingen riktig rea (och har inte varit det på riktigt länge), det är normalpris och det vanliga priset är överpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så varannan vecka är det rea? Är det verkligen rea om det är rea så ofta?

Som namnen antyder är det bara en delmängd av biblioteket, och det är olika genrer i de olika reorna.

Permalänk
Medlem

Att betala fullpris för spel känns mer och mer avlägset med tanke på hur ofta det är någon form av rea/event/fest/yadda

Edit: tips för att se historiskt pris på spel:
https://steampricehistory.com/

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Capitalism and economy fest fick mig bli lite sugen på något aktiehandlarspel eller liknande. Börserna är trots allt inte öppna veckans alla timmar. Finns det något liknande? Seriös fråga bör nog kanske tilläggas.

Det finns en aktiemarknad i GTA 5 😅

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Capitalism and economy fest fick mig bli lite sugen på något aktiehandlarspel eller liknande. Börserna är trots allt inte öppna veckans alla timmar. Finns det något liknande? Seriös fråga bör nog kanske tilläggas.

Detta kanske kan vara något?
https://store.steampowered.com/app/1539140/STONKS9800_Stock_M...

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Capitalism and economy fest fick mig bli lite sugen på något aktiehandlarspel eller liknande. Börserna är trots allt inte öppna veckans alla timmar. Finns det något liknande? Seriös fråga bör nog kanske tilläggas.

Gta 5

Permalänk
Medlem

Har de rea för att göra plats till fler spel på deras lager?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Har de rea för att göra plats till fler spel på deras lager?

Nej, de gör det för din skull. De gör plats i din plånbok så du att du kan fylla på den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Har de rea för att göra plats till fler spel på deras lager?

Eller för att du ska hinna fylla din backlog med fler spel du inte hinner spela. Hinner du spela spel tjänar du nog för lite och har inte råd att köpa spelen, ens på rea. Men då slipper du backlog

Permalänk
Medlem

Tack, blir att kolla närmare på.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...