LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Nu är det över två år sedan jag köpte senast något att bygga (Millenium Falcon till sambon (den mindre) X-wing och Tie fighter till mig), så nu är det dags igen. Dock så har jag otroligt svårt att bestämma mig vilken av dessa tre jag ska välja och blev inte lättare när ingen var på rea:

Optimus Prime:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt36fb03cdeb25ad1a/10302.png?fit=bounds&format=png&width=1500&height=1500&dpr=1

Ecto-1 från Ghostbusters:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt82c1d28894d6bd7f/10274.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1500&height=1500&dpr=1

eller DeLoreanen från Back To The Future:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt55fbccadb7d66885/10300.png

Lutar nog mest mot Ecto-1 eller Optimus Prime då DeLoreanen är jag inte riktigt hundra med när det kommer till utseendet, ser inte helt korrekt ut.
Beslutångest deluxe!

Om du planerar att köpa mer än en av dessa så bör du kolla om någon av dessa har fått status som ett set som kommer sluta säljas. När de lämnar marknaden så kommer priserna dra iväg rejält.

Sedan är det nog en fråga vilken du känner mest för och som har störst betydelse. Sedan finns alltid alternativet att dra en "äh fuck it" och köper samtliga.

Har lite dålig koll på dessa själv men var nära att köpa Ecto-1 när Amazon körde någon sjuk deal med denna för 1200-1400kr något gång tidigare i år. Känns som det är det är som funnits ute längst också.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cdavidsson:

Alla tre är fantastiska modeller, skulle dock rangordna dom:

  1. Ecto-1

  2. Back to the future

  3. Optimus Prime

Ecto-1 är ett av mina absoluta favoritset någonsin, underbart roligt bygge. Men samtliga tre är riktigt roliga och blir rejält fina, att man kan "transformera" Optimus Prime är ju en extra bonus, likaså att man kan bygga alla tre bilarna från Back to the future. Vilken du än väljer så kommer du att vara nöjd!

Skrivet av anders190:

Om du planerar att köpa mer än en av dessa så bör du kolla om någon av dessa har fått status som ett set som kommer sluta säljas. När de lämnar marknaden så kommer priserna dra iväg rejält.

Sedan är det nog en fråga vilken du känner mest för och som har störst betydelse. Sedan finns alltid alternativet att dra en "äh fuck it" och köper samtliga.

Har lite dålig koll på dessa själv men var nära att köpa Ecto-1 när Amazon körde någon sjuk deal med denna för 1200-1400kr något gång tidigare i år. Känns som det är det är som funnits ute längst också.

Tackar för svar!
Blev Ecto-1, den har varit länge på marknaden så kan likväl försvinna efter nyår.
Optimus kan vänta och om det inte dyker upp ett bra pris på Deloreanen så skippar jag nog den, har redan en fin modell i skala 1:16.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Blev en liten gubbe under black friday, blir glad bara man tittar på honom

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Blev en liten gubbe under black friday, blir glad bara man tittar på honom

Ser ut som en ganska stor gubbe i mina ögon

Permalänk
Medlem

Har i flera år funderat på köpa hem ett lego set men det har aldrig blivit av. Men så råkade jag titta in i denna tråden och slog nyligen till på en Ducati #42107. Blev precis klar med den. Så jäkla mysigt att sitta och bygga

Som liten hade jag massvis med lego, city, pirat, medeltid, rymd och en jäkla massa tåg! Tyvärr var jag dum i tidiga 20 års ålder och sålde bort alltihop rent för billigt! Den serie jag minns bäst är Lego Model Team. Hade tre modeller och har precis budat hem 5590 Whirl and Wheel Super Truck. Ska även få tag i de andra två modellerna jag hade, 5510 Off Road 4x4 och 5550 Custom Rally Van. Sen suktade jag efter Giant Truck 5571

Har inte bestämt mig vad nästa nya modell ska bli, ECTO-1 och BMW M 1000 RR lockar men det finns så mycket annat som ser kul ut

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Har i flera år funderat på köpa hem ett lego set men det har aldrig blivit av. Men så råkade jag titta in i denna tråden och slog nyligen till på en Ducati #42107. Blev precis klar med den. Så jäkla mysigt att sitta och bygga

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Som liten hade jag massvis med lego, city, pirat, medeltid, rymd och en jäkla massa tåg! Tyvärr var jag dum i tidiga 20 års ålder och sålde bort alltihop rent för billigt! Den serie jag minns bäst är Lego Model Team. Hade tre modeller och har precis budat hem 5590 Whirl and Wheel Super Truck. Ska även få tag i de andra två modellerna jag hade, 5510 Off Road 4x4 och 5550 Custom Rally Van. Sen suktade jag efter Giant Truck 5571

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Har inte bestämt mig vad nästa nya modell ska bli, ECTO-1 och BMW M 1000 RR lockar men det finns så mycket annat som ser kul ut

Oj oj vad jag ville ha den där lastbilen med helikoptern i unga dagar. Fick nöja mig med att bygga en kopia av det legot jag hade då.

Fick själv hem min Ecto-1 i veckan! Dock så kanske jag avvaktar med att bygga tills jag är hemmastadd i det nya huset som flyttas till i slutet av denna månad. Får se hur stressad jag kommer vara på jobbet under de närmaste veckorna, för stressad = bygga för att koppla av.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Har i flera år funderat på köpa hem ett lego set men det har aldrig blivit av. Men så råkade jag titta in i denna tråden och slog nyligen till på en Ducati #42107. Blev precis klar med den. Så jäkla mysigt att sitta och bygga

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Som liten hade jag massvis med lego, city, pirat, medeltid, rymd och en jäkla massa tåg! Tyvärr var jag dum i tidiga 20 års ålder och sålde bort alltihop rent för billigt! Den serie jag minns bäst är Lego Model Team. Hade tre modeller och har precis budat hem 5590 Whirl and Wheel Super Truck. Ska även få tag i de andra två modellerna jag hade, 5510 Off Road 4x4 och 5550 Custom Rally Van. Sen suktade jag efter Giant Truck 5571

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Har inte bestämt mig vad nästa nya modell ska bli, ECTO-1 och BMW M 1000 RR lockar men det finns så mycket annat som ser kul ut

Ducatin är riktigt läcker, vet fan vad det är men däcken på den.... en sett även jag behövde köpa trots att jag inte är så inne på MC. Men de nya stora setten lockar även de nu...

5550 fick jag i födelsedagspresent som barn ett år. Vid lämpligt tillfälle måste jag nog leta reda på den så jag kan bygga ihop den och ställa fram den bland de andra jag köpt i vuxen ålder. Samt att jag inte ens riktigt minns vad jag hade som barn. Var nog 20 år mellan jag sist byggde och sedan återfick intresset i vuxen ålder.

Kul att du skaffar de set du sålt av under åren som gått med tycker jag. Antar de dragit iväg skapligt i pris? Men vissa saker får ju kosta vad det kostar med förstås.

Och minns jag inte fel fanns det en "surf" variant i svart av 5550 också. Eller om det var jetskis.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ducatin är riktigt läcker, vet fan vad det är men däcken på den.... en sett även jag behövde köpa trots att jag inte är så inne på MC. Men de nya stora setten lockar även de nu...

5550 fick jag i födelsedagspresent som barn ett år. Vid lämpligt tillfälle måste jag nog leta reda på den så jag kan bygga ihop den och ställa fram den bland de andra jag köpt i vuxen ålder. Samt att jag inte ens riktigt minns vad jag hade som barn. Var nog 20 år mellan jag sist byggde och sedan återfick intresset i vuxen ålder.

Kul att du skaffar de set du sålt av under åren som gått med tycker jag. Antar de dragit iväg skapligt i pris? Men vissa saker får ju kosta vad det kostar med förstås.

Och minns jag inte fel fanns det en "surf" variant i svart av 5550 också. Eller om det var jetskis.

Det är nog ca 25-30 år sen jag byggde lego, men kommer ihåg många av de stora seten jag hade

5590 fick jag för ca 1300 kr komplett med manual, dock ingen kartong. 5510 och 5550 är lite billigare.

Precis, 5581 Magic Flash, en van med litet släp och jetski, också häftig men ingen jag hade. Jag ville mest ha alla lastbilsmodeller. Kanske det som bidrog till att jag blev lastbilschaufför

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Har i flera år funderat på köpa hem ett lego set men det har aldrig blivit av. Men så råkade jag titta in i denna tråden och slog nyligen till på en Ducati #42107. Blev precis klar med den. Så jäkla mysigt att sitta och bygga

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Som liten hade jag massvis med lego, city, pirat, medeltid, rymd och en jäkla massa tåg! Tyvärr var jag dum i tidiga 20 års ålder och sålde bort alltihop rent för billigt! Den serie jag minns bäst är Lego Model Team. Hade tre modeller och har precis budat hem 5590 Whirl and Wheel Super Truck. Ska även få tag i de andra två modellerna jag hade, 5510 Off Road 4x4 och 5550 Custom Rally Van. Sen suktade jag efter Giant Truck 5571

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Har inte bestämt mig vad nästa nya modell ska bli, ECTO-1 och BMW M 1000 RR lockar men det finns så mycket annat som ser kul ut

Detta är det närmaste jag har. Tyvärr saknas några delar, men ska laga den ’någon gång’

Problemet är de små gråa halvbreda technic bitarna med tänder, de flesta har gått sönder med tiden

Permalänk
Medlem

Håller på att bygga museumet till min lilla stad.
Har lagt mer pengar på lego än datorn detta året🫣

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Hade tre modeller och har precis budat hem 5590 Whirl and Wheel Super Truck.

Har en sådan på vinden, är den värd nåt?

Permalänk
Medlem

Bricklink.com säger en dryg tusenlapp för en 5590 utan instruktion eller låda. Säkert dubbla om man resten i fint skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Har en sådan på vinden, är den värd nåt?

Finns flera på ebay till salu men kanske inte så många köpare. För mig var det värt att lägga 1300 kr komplett med instruktionsbok.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Har en sådan på vinden, är den värd nåt?

Ca 1000-1500kr:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=5590-...

Permalänk
Medlem

Verkar som att Åhlens kör 25% inklusive Lego:
https://www.ahlens.se/Barn/leksaker/byggsatser-102249

Inte världens största utbud, men bra för julklappar

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen 14 kg begagnat Lego till mina barn, vilket blir tredje gången jag köpt en massa kilo begagnat, plus att vi har kvar allt som jag ägde sedan jag var barn på 80-90-talet vilket är några tiotals kilo. Nu säger min sambo att jag ska väl ta det lite lugnt med Legot ett tag framöver...

Får börja smygköpa, gömma undan och flytta in en mindre mängd åt gången in i pojkarnas samling så hon inte märker något. Dock så har hon stenkoll på allt som har med förvaringslådor att göra så hon lär fråga varför jag köper några nya 45 liters lådor från Ikea...
Hmm, krävs sin planering det här!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Köpte nyligen 14 kg begagnat Lego till mina barn, vilket blir tredje gången jag köpt en massa kilo begagnat, plus att vi har kvar allt som jag ägde sedan jag var barn på 80-90-talet vilket är några tiotals kilo. Nu säger min sambo att jag ska väl ta det lite lugnt med Legot ett tag framöver...

Får börja smygköpa, gömma undan och flytta in en mindre mängd åt gången in i pojkarnas samling så hon inte märker något. Dock så har hon stenkoll på allt som har med förvaringslådor att göra så hon lär fråga varför jag köper några nya 45 liters lådor från Ikea...
Hmm, krävs sin planering det här!

Jag har gjort detsamma 3 eller fyra gången nu… det blir ett rum ungefär om man ska sortera lite och ha lite färdigbyggda miljöer…

Men jag tycker det är rätt väg att gå, blanda gammalt med nytt, starwars med lotr, minecraft med technic

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har gjort detsamma 3 eller fyra gången nu… det blir ett rum ungefär om man ska sortera lite och ha lite färdigbyggda miljöer…

Men jag tycker det är rätt väg att gå, blanda gammalt med nytt, starwars med lotr, minecraft med technic

Absolut bästa sättet att få en massa nya bitar för en billig peng.
Konstigt nog så har alla de tre högarna som jag köpt haft få eller inga instruktionsböcker, vilket har lett till en massa pusslande till att få fram vilka byggsatser som finns i högen. Men ska inte klaga då det är rätt så kul och avslappnade. 😁

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Köp annat för 500kr
Var medlem
Köp upp till 5 leksaker
Halva priset på alla
En gång per person

Årets bästa leksaksrea?
Lego och allt!

Gäller LEGO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gäller LEGO!

Någon som vet om Stora Coop har större/dyrare modeller? På coop.se är det mest mindre. Tänker om det är värt att låna kompisens Coop kort och köra iväg.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Någon som vet om Stora Coop har större/dyrare modeller? På coop.se är det mest mindre. Tänker om det är värt att låna kompisens Coop kort och köra iväg.

Flera saker för runt 500kr och lite högre, men inte 4000kr

Permalänk
Medlem

Var ute med en Polare som jag inte träffat på ett tag och vi passade på att hande lite lego och jag plockade upp denna som jag har funderat på ett längre tag lådan har lite skavanker men det kan man leva med:

Länk till galleri på den i bygg proccess:
Lego A-Frame House Galleri

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Blev klar med Porsche 911 #10295. Har ju som mål att äga en riktig Porsche nån gång men började med denna

Jag tycker den var kul att bygga och blev riktigt snygg. Dekalerna är printade direkt på bitarna. Inser att jag tycker det är roligare att bygga vanligt lego jämfört med Technic (Ducatin längre upp). Hade knappt något Technic som liten.

Denna kommer göra sig bra i hyllan när jag väl köpt en lämplig hylla/skåp

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gäller LEGO!

Tack för tipset! Var förbi i dag så lite sent påkommet då det var rätt utplockat, sen vet jag inte hur mycket de hade från början dock. Blev detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tack för tipset! Var förbi i dag så lite sent påkommet då det var rätt utplockat, sen vet jag inte hur mycket de hade från början dock. Blev detta:

<Uppladdad bildlänk>

Ja det blev en del, även hos mig

Undrar var sonen önskar sig

Halva släkten undrade vad han ville ha, så gissar att de får swisha mig istället och det lär räcka till födelsedag med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Det är nog ca 25-30 år sen jag byggde lego, men kommer ihåg många av de stora seten jag hade

5590 fick jag för ca 1300 kr komplett med manual, dock ingen kartong. 5510 och 5550 är lite billigare.

Precis, 5581 Magic Flash, en van med litet släp och jetski, också häftig men ingen jag hade. Jag ville mest ha alla lastbilsmodeller. Kanske det som bidrog till att jag blev lastbilschaufför

Beklagar sent svar! Det var verkligen ett tag sedan det.

Och överkomliga priser med faktiskt. Tack! Ska kolla lite närmare på denna igen med.

Ligger nog i något av det du skriver ändå.
Nu är det ju set som inte längre säljs men har själv dessa två i "samlingen":
https://www.lego.com/sv-se/product/mercedes-benz-arocs-3245-4...
https://www.lego.com/sv-se/product/mack-anthem-42078

Skrivet av Matjon:

Blev klar med Porsche 911 #10295. Har ju som mål att äga en riktig Porsche nån gång men började med denna

Jag tycker den var kul att bygga och blev riktigt snygg. Dekalerna är printade direkt på bitarna. Inser att jag tycker det är roligare att bygga vanligt lego jämfört med Technic (Ducatin längre upp). Hade knappt något Technic som liten.

Denna kommer göra sig bra i hyllan när jag väl köpt en lämplig hylla/skåp

<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Denna är så läcker! Har velat en del om att köpa den eller invänta en prissänkning. Har samma mål även jag dessutom så förstår suget.

Nu nämner du att du kanske inte är lika mycket för Technic men 42056 Porsche 911 GT3 RS var den modellen som fick mig att börja köpa och bygga Lego igen i vuxen ålder. Säkert 4 år sedan den slutade säljas iofs men rätt fet modell, även om den du har ger en slätare och på många vis snyggare modell.

https://www.lego.com/sv-se/product/porsche-911-gt3-rs-42056

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lyckades lägga vantarna på den här lilla godbiten! Hela clips på flaggorna och seglet är rent med väldigt lite fransande.

Har nu en nästan komplett samling av Imperial Soldiers temat, enda som saknas är 6245: Harbor Sentry, men räknas den vekligen?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Lyckades lägga vantarna på den här lilla godbiten! Hela clips på flaggorna och seglet är rent med väldigt lite fransande.
<Uppladdad bildlänk>

Har nu en nästan komplett samling av Imperial Soldiers temat, enda som saknas är 6245: Harbor Sentry, men räknas den vekligen?

Är nog inte allt så svårt att komplettera genom bricklink. Den finns i min eller ja, nu mina barns lego. 😁
Lust att bjussa på seglen från Caribbean Clipper? 😁 Mina syskon tyckte det var en smart ide att klippa ut bitar från mina segel när de fick låna det efter jag illa tvunget "växte ur det".

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Inte rivendell men jag försöker bygga ett minas tirith med 5 nivåer. Går sakta framåt

<Uppladdad bildlänk>

Lite nyfiken på hur det går, typ 2 månader senare.

Skrivet av Pnorberg:

Nu är det över två år sedan jag köpte senast något att bygga (Millenium Falcon till sambon (den mindre) X-wing och Tie fighter till mig), så nu är det dags igen. Dock så har jag otroligt svårt att bestämma mig vilken av dessa tre jag ska välja och blev inte lättare när ingen var på rea:

Optimus Prime:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt36fb03cdeb25ad1a/10302.png?fit=bounds&format=png&width=1500&height=1500&dpr=1

Ecto-1 från Ghostbusters:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt82c1d28894d6bd7f/10274.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1500&height=1500&dpr=1

eller DeLoreanen från Back To The Future:
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt55fbccadb7d66885/10300.png

Lutar nog mest mot Ecto-1 eller Optimus Prime då DeLoreanen är jag inte riktigt hundra med när det kommer till utseendet, ser inte helt korrekt ut.
Beslutångest deluxe!

Hade lite i bakhuvudet att du nämnde just Optimus Prime. Slog du till på den hos Webbhallen? https://www.webhallen.com/se/product/346481-LEGO-Icons-Optimu...

Nere på 1299kr, ifall priset hinner gå iväg uppåt innan du ser. Amazon verkar matcha för stunden, sen börjar priset dra iväg uppåt.

Det är ju bara jul (en gång om året).

Själv sneglar jag återigen på Rivendell men funderar på att ta den när jag fyller år om någon månad. Lite för lyxigt just nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...